Wut?

838 36 1
                                    

"Zeg niet dat het te makkelijk is, als je dat zegt gebeuren er meestal slechte dingen, denk je dat jou vinden makkelijk was? Weg gaan van Allison, niets van dit was makkelijk"zegt Scott. Ik volg z'n stem en al snel zie ik hun staan. "Oké je hebt gelijk"zegt Derek. Er klinkt een pijl schot en Derek valt op de grond. En nog een pijl vliegt door de lucht en Derek ligt nu echt op de grond. "Flash bom"zegt Kate. En Allison schiet de pijl op een boom. "Doe je ogen dicht"zegt Derek. Net op tijd doe ik m'n ogen dicht en sta op, zachtjes loop ik via achter Allison en Kate. Volgens mij heeft Derek me gezien. Ik verstop me achter een boom en kijk toe hoe Kate naar Derek loopt. "Allison ik kan het uitleggen"begint Scott. "Stop met liegen, voor een keer, stop ermee"zegt Allison. "Ik wilde je alles zeggen op het dans feest, echt alles. Alles wat ik zei, en wat ik deed.." "Was om me te beschermen"zegt Allison die z'n zin afmaakt. "Ja"zegt Scott. "Ik geloof je niet"zeg ik. "Oké, schiet hem nou voordat ik mezelf schiet"zegt Kate. "Ben je er ook klaar voor om mij dan te doden?"vraag ik en kom achter een boom tevoorschijn. "Maar jij, je was toch" "Dood? Ja, maar nu ben ik weer levend"zeg ik. "Maar je zei dat we ze zouden vangen"zegt Allison. "Dat hebben we gedaan, en nu maken we ze dood"zegt Kate en schiet op Derek. "Laat het ze vergeten"klinkt een stem, die ik blijkbaar alleen hoorde. Ik sluit m'n ogen, maar het heeft niet gewerkt. "Hoe?"vraag ik aan de onbekende stem. "Concentreer je op welk stuk je van zonet, je weg wilt hebben"zegt de stem. Ik denk aan het moment en het lijkt net alsof ze niet weten dat ik er ben. "Owh nee, niet dat gezicht, ik ken dat gezicht, ik moet het zelf doen"zegt Kate en richt haar pistool op Scott. "Kate! Doe dat pistool naar beneden"zegt Chris. "Ik moet doen wat ik moet doen"zegt ze. "Niemand vroeg je om mensen te doden, er zaten kleine kinderen in dat huis"zegt hij en knikt naar het verbrande huis. Heeft zei het gedaan? "Toen je mens was, kijk nou wat je doet, je richt een pistool op een 16 jarige jongen, hij heeft nog geen mensen bloed geproefd. We houden ons aan de code"zegt Chris. "Nous chassons ceux qui nous chassent"zegt Chris. We jagen de gene die op ons jager. Kate houd de trekker vast en opeens doet Chris zijn pistool naar Kate richten. "Doe het pistool omlaag"zegt hij en schiet wat niet veel scheelde. "Voordat ik jou omlaag haal"zegt hij. Kate doet het pistool naar beneden en de deur gaat krakend open. Iedereen staat op en wacht totdat er iets eruit rent. "Wat is het?"vraagt Allison. "Het is de alfa"zegt Scott. Er springt niet veel later een zwarte gedaante uit de deur. Die als maar rondjes om hun rent en als eerste Chris neer haalt. En daarna Allison die haar boog laat vallen. Daarna is Scott aan de beurt en Kate blijft als laatste staan. "Kom op dan!"roept Kate. Doe rondjes draait en haar pistool voor haar uit. Niet veel alter staat de man naast haar en houd haar arm vast. Ze schoot, omdat ze bang was. Of omdat ze hoopte dat ze hem zou raken, de man slaat op jaar pols en Kate valt op de grond. Maar de man houd haar vast en houd haar bij haar keel vast en duwt haar meters weg. En beland voor de deur, de man loopt naar haar toe en sleept haar het huis mee naar binnen. Allison loopt naar binnen, ik loop snel een andere weg naar binnen waardoor de man en Kate me niet zien. Allison stopt voor de deur naast de trap. Ik kom binnen en ga naast de trap staan, Allison kijkt me aan, maar ik doe snel een gebaar dat ze stil moet zijn. "Je hebt gelijk, ze is inderdaad mooi en ze lijkt op jou. Alleen niet zo sterk, dus ik geef je een kans om haar te redden. Excuses"zegt de man. "Zegt dat het je spijt dat je mijn familie vermoorde en ons liet branden. Zeg het, en ik laag haar vrij"zegt de man. Het is stil, je hoort alleen Kate die bang ademt. "Sorry"zegt ze moet even later. Allison rent naar binnen, ik wilde haar tegen houden en omdat ik niet wouw kijken liet ik m'n ogen dicht. En ik hoor iets op de grond vallen, waardoor ik m'n open open deed. Allison staat waar ze staat, ze is dus niet verder gelopen. Er klinken voetstappen en Allison loopt naar achter. Scott staat niet ver van haar vandaan, en Derek is er ook. "Rennen"zegt Scott, ik en Allison rennen weg. Ik ren naar buiten. "Pak je boog"zeg ik. En Allison kijkt om haar heen. En klink ly een toeter en al snel zie ik Stiles en Jackson staan. Stiles gooit een fles, molotove cocktail. Maar da alfa die inmiddels al buiten staat vangt 'm. "Schiet de fles kapot!"roep ik en iedereen kijkt om zicht heen. Alleen Scott ziet me. "Sophie?"vraagt hij. "Waar zie jij Sophie?"vraagt Allison. "Schiet nou maar"zegt Scott. Allison pakt haar pijl en boog en richt op de fles. De alfa hoorde het en wilde de fles naar haar gooien, maar Allison was snel en raakte de fles toen de alfa die nog vast had. En hij vloog in brand. Hij probeerde het van hem af te halen, maar niks helpt. Jackson gooide zijn fles ook en nu stond hij helemaal in brand. Ik zag hoe de alfa naar Allison keek. "Nee"riep ik en rende naar hem toe en schopte hem weg. Waardoor hij ergens hen viel. En uiteindelijk ergens neer viel en weer in menselijke vorm was, helemaal vol met blaren. En hij viel naar achteren. "Wat was dat?"vraagt Allison. "Zagen jullie dat niet het was Sophie"zegt Scott. "Sophie ligt in het ziekenhuis"zegt Stiles. "Nee, ze staat daar!"zegt Scott. Allison liep naar Scott toe en knielde bij hem neer, er kuste hem, waardoor Scott weer veranderde in een mens. "Waarom deed je dat?"vraagt Scott. "Omdat ik van je hou"zegt Allison. Derek loopt vanuit het huis naar de man die nu op de grond ligt. "Wacht, je zegt dat de genezing komt van de gene die je gebeten heeft, Derek als je dit doet ben ik dood. Haar vader haar familie, wat moet ik doen?"vraagt Scott. Derek is stil. "Je hebt het al besloten"zegt De man ademhalend. "Ik kan het aan je ruiken"zegt de man en z'n ogen beginne rood te worden. Derek haalt z'n hand omhoog en snijd het door de nek van de alfa. Hij staat niet veel later op en draait zich om. "Ik ben de alfa nu"zegt Derek en kleurt van ogen rood. Stiles rent naar Scott toe. "Gaan we nog kijken hoe het is met Sophie en Lydia?"vraagt hij. Ik moet terug, dus ren zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Terug naar m'n kamer, en doe snel de ziekenhuiskleren aan. En ga liggen. Maar ik spring opeens omhoog en ben helemaal bezweet. De baggy kleren liggen er zoals ik ze aan wilde doen, alsof ik ze helemaal niet heb aangeraakt. Ik hoor opeens een deur krakend dicht gaan, en al snel zie ik Scott en Stiles bij Lydia staan. "Is het genezen?"vraagt Stiles die niet kijkt. "Nee, helemaal niet"zegt Scott. "Ik snap het niet, de dokter zei dat alles Oké was"zegt Stiles. "Maar de bijt heelt niet net zoals bij mij, wat betekent: Dat ze geen weerwolf is"zegt Scott. "Maar wat is ze dan?"vraagt Stiles. "Geen idee, zullen we ook nog bij Sophie gaan kijken?"vraagt Scott. "Natuurlijk, daar komen we het meeste voor"zegt Stiles. "Ik snap nog steeds niet waarom ik haar kon zien en jullie niet"zegt Scott. Wanneer de deur open gaat doe ik snel alsof ik slaap.

I Was Wrong (Teen wolf S1) voltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu