Over de bergleeuw

1.2K 53 0
                                    

We komen aan bij de aula en wanneer Stiles  Scott ziet rent hij er meteen naartoe. En hij heeft mijn dienblad met eten. Ze lopen naar een tafel toe en gaan daar zitten. Ik ging naast Stiles zitten en tegelijk ging Lydia naast Scott tegen over me zitten. En binnen een paar seconden zal heel deze tafel vol. Ik kende sommige wel, maar Lydia zal nooit bij Scott en Stiles zitten. "Dus waar hebben jullie het over?"vroeg Lydia. "Gewoon huiswerk"loog Scott. "Waarom zit ze bij ons?"vroeg Stiles aan Scott. "Misschien omdat Laura hier ook zit"zei Scott. "Daar ligt het zeker niet aan"zei ik. Stiles had het dienblad voor hem neergezet en hij wouw een appel pakken. "Dacht het niet, betaal die zelf maar"zei ik en pakte de appel uit z'n hand en schoof het dienblad voor mij. Allison kwam er ook aan en ze ging natuurlijk naast Scott zitten. Jackson kwam er ook aan, hij stond stil bij een stoel aan het hoofd van de tafel. Zeker om naast Lydia te zitten. Maar er zat al iemand. "Ga weg"zei hij uiteindelijk. "Waarom laat je Danny niet weg gaan?"vroeg de jongen. "Omdat ik niet naar zijn vriendin staar"zei Danny tegen hem. "Ik heb gehoord dat ze zeggen dat het een dieren aanval was. Waarschijnlijk een poema"begon Danny uit het niets. "Ik hoorde dat het een poema was"zei Jackson. "Een poema is een berg leeuw"zeiden Lydia en ik tegelijk. "Toch?"zeiden we weer. Dat is echt bizar. "Wat maakt het uit?"vroeg Jackson. "De vent is waarschijnlijk een dakloze die toch dood gaat"zei hij erachteraan. "Ik weer wie het is, zie dit"zei Stiles en liet een filmpje op z'n telefoon zien. "De politie wil niet over details gaan speculeren van het incident, maar het is bevestigd dat het slachtoffer Garrison Meyers het heeft overleefd. Meyers is naar een lokale ziekenhuis gebracht waar hij in kritieke toestand ligt" sprak de gene die het omroept. "Ik ken deze man"zei Scott opeens. "Owh ja?"vroeg ik. "Ja, toen ik nog de bus nam toen ik bij m'n vader woonde, hij was de chauffeur"zei Scott. "Kunnen we over iets leuks praten?"vroeg Lydia. "Zoals?"vroeg ik kort. "Zoals, waar wij morgen avond heen gaan? Je zei dat jij en Scott morgen avond wat gingen doen, toch?"vroeg Lydia tegen Allison. "We zaten te denken wat we wilde doen"zei Allison. "Ik ga niet weer thuis zitten en lacrosse video's kijken, dus als wij met z'n vieren iets gaan doen, gaan we iets leuks doen"zei Lydia. "vieren? We gingen toch met z'n zessen?"vroeg ik. "Dus je gaat toch mee?"zei Lydia. "Nee eige-" "Mooi!"riep ze door me heen. "Hoezo zessen?"vroeg Stiles. "Lydia wil dan wij 2 ook mee gaan"zei ik en ging onderuit zitten. "Owh maar wij hebben... Laat ook maar. Ik kan morgen niet, ik moet..." "Leren voor een toets!"zei ik tussen hem door.  "Waarom ga je niet met ons mee, we weten allemaal wat er gebeurd als 2 mensen gaan studeren samen"zei Lydia met een glimlach. "Maar terug op morgen? Wat gaan we doen?"vroeg Lydia. "Wil je iets gaan doen met ons, met hen?"vroeg Scott. "Ja! Klinkt leuk"zei Allison. "Weet je wat nog meer leuk klinkt?"vroeg Jackson. "Mezelf in mijn gezicht steken met deze vork"zei hij. "Heb ik geen probleem meer, wacht ik help je wel"zei ik en pakte mijn vorm. Lydia pakte de vorken van ons 2 af en lag ze weg. Ik zag de lach op de gezichten van iedereen aan de tafel. "Wat vind je van bowlen, je bowlt heel graag?"vroeg Lydia. "Ja, met echte tegenstanders"zei Jackson. "Hoe weet je dat wij geen tegenstanders zijn?"vroeg Allison. "Je kan bowlen, toch?"vroeg ze aan Scott. "Zoiets"zei Scott. "Zoiets of ja?"vroeg Jackson. "Ja"zei Scott uiteindelijk. "Ik ben zelfs een geweldige bowler"zei Scott. Je kon gewoon zien dat hij het verzon. We liepen weg en een beetje later begonnen we er pas over. "Je bent een verschrikkelijke bowler"zei Stiles. "Ik weet het, ik ben een idioot"zei Scott. "Het leek alsof ik een auto-ongeluk zag, eerst ging het naar dat groep date gebeuren. En toen kwam uit het niets die zin"zei Stiles. "Daar heeft hij gelijk in"zei ik tegen Scott. "Je doet niet iets met mooie meiden, Oké?"zei Stiles. "Zodra je iets gaat doen, kan je net zo goed haat beste homo vriend zijn, jij en Danny kunnen met mekaar omgaan"zei Stiles. "Ik heb die man vermoord, of niet"zei Scott. Ze luisteren zeker niet naar mekaar. "Ik denk niet dat Danny me leuk vind"begon Stiles. Nee, ze luisteren zeker niet. Of eigenlijk Scott niet. "Wacht, Scott, je hebt niet... Ben ik aantrekkelijk voor homo's. Je hebt m'n vraag niet beantwoord"zei Stiles. "Jij ook niet die van hem"zei ik en liep langs hem. "Kun je me naar huis brengen?"vroeg ik en stond voor hem stil. "Ja, tuurlijk"zei hij en liep weer voor me. "Nee, wacht kan je me naar het ziekenhuis brengen?"vroeg ik. "Hoezo? Is er iets mis?"vroeg Stiles en liep dichter naar me toe. "Nee, ik denk dat het verband of wat dan ook er vanaf kan"zei ik. "Er is nog niet eens een halve week voorbij"zei Stiles. "Alsjeblieft?"zei ik met een pruillip. "Oké dan"zei hij.

I Was Wrong (Teen wolf S1) voltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu