zwarte gedaante

1.9K 82 7
                                    

"Dat was raar"zei ik. En er viel een stilte, volgens mij is het hier gedaan. "Ik ga, zie jullie morgen"zei ik. "Ik moet ook gaan"zei Scott, en liep samen met Stiles weg. Ik liep terug naar mijn fiets, die er niet meer stond. Dat wordt dus lopen. Het werd donker, en het begon opeens te regenen. "Kan het nog slechter?"vroeg ik mezelf af. Ik liep naar de rand van het bos, en er stopte een zwarte auto voor me, wat me niks beviel. Dus liep verder. De auto reed net zo als ik liep. Ik begon langzaam aan sneller te lopen. En iedere keer wanneer ik in een klein straatje ging, stond die auto aan het einde van het straatje. Ik deed alsof ik 'm niet zag, en liep dus gewoon verder. Ik hoorde nu weer een gehuil van een wolf. Er kwam weer een straatje voorbij maar ik ging er nog niet in. Ik was nu een paar minuten weg van huis, en kwam nu in onze plek. Waar er een hele grote ruimte is tussen de huizen. Ik hoor sommige bladeren kraken, en ik zie een zwarte gedaante. Met gloeiende ogen. De auto is gestopt, maar rijd opeens snel weg. Ik draai me om naar de zwarte gedaante, maar die is weg. Ik begin te rennen en pak m'n sleutel uit mijn zak, zodat ik 'm gelijk in het slot kan doen. Ik gooi de deur met een klap dicht en laat mezelf naar beneden glijden. Dit was echt een rare avond. Ik ga snel naar mijn kamer en doe snel mijn pyjama aan. En stuur nog snel een berichtje naar Allison. 'Ik moet je morgen iets vertellen' typte ik naar haar. Ik draaide me om en ging slapen, het rare was dat het zwarte gedaante nu voor mijn raam zat.

-----Volgende morgen-----

Ik heb me klaar gemaakt voor school, en ben nu met de fiets naar school aan het rijden. Op de fiets van mijn moeder. Ik zie Allison al voor staan bij het fietsenrek. Ik stap af en ren met m'n fiets aan m'n handen. En zet 'm snel in het fietsenrek. En loop richting Allison. "Wat wilde je nu vertellen?"vroeg ze. "Ik liep gisteren naar huis, en er reed een auto de hele tijd achter me aan"zei ik. "Is dat het enige?"vroeg ze. "Dat is net het enige, er kwam een zwarte gedaante met gloeiende ogen, en even later stond dat ding ook bij mijn raam"zei ik. "Oke leuk voor je! Ik had gisteren een hond aangereden, en ging naar een dierenwinkel. En daar was Scott, en ik kreeg ook een shirt van hem!"zei ze blij. Ze heeft zeker niks gehoord van wat ik zei. "Stond je zeker goed?"vroeg ik en gaf haar een elleboog. We lopen verder de school, in en zie Scott met z'n rug tegen zijn kluisje staan, en Jackson tegenover hem. Jackson slaat naast Scott op zijn kluisje, en loopt weg. Ik loop naar hem toe, en spreek met Allison af dat ik haar straks zie op het veld.

I Was Wrong (Teen wolf S1) voltooidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu