Yeni bir gün

50 8 0
                                    

Multi:Eda'nın kıyafeti

Sabah 8:00 kalktım. Yarama baktığımda sadece %5 lik bir kısım kaldığını gördüm. Kremi sürdüm ama sarmadım. Giyinip yemek yemem yarım saatimi aldı. Kalan vakittede Bora'ların evine gitmek için evden çıktım. Bora'ların evine vardığımda daha 15 dakika vardı. Yani erken
gelmiştim. Ama olsun. O kadarda önemli değil. Kapıyı çaldım. Kapıyı Bora açtı.

Bora:Günaydın. Eda daha yeni kalktı. Elini yüzünü yıkıyor. Birazdan aşağı iner.

+Tamam. Ben o inene kadar kahfaltıyı hazırlıyım.

Bora:Ondan önce aylık ne kadar maaş istiyorsun? 300 yeterli midir?

+Yeterde artar bile. Sonuçta bizim evi ben geçindirmiyorum. Aileme yardım ediyim. Okul harçlığım çıksın yeter.

Bora:Tamam.

Bu konuşmanın ardından mutfağa yöneldim. Buz dolabını açtım. Pek fazla bir şey yoktu. Olmasınıda beklemiyordum zaten. Sanırım olanlarında tarihi geçmişti. Diğer dolaplarada baktım onlarda da hiçbir şey yoktu. Bora salonda oturuyordu. Bora'nın yanına gittim.

+Buzdolabında dahil bütün dolaplarda hiçbir şey kalmamış.

Bora:Orda az da olsa bir şeyler vardı.

+Yenmicek durumdalar.

Bora:O zaman şimdilik dışarıdan söyleyelim. Sonra sen markete gidersin.

Bora telefonla dışarıdan 3 tane pizza sipariş etti. Bora telefonu kapatırken Eda aşagı iniyordu. Koşarak yanımıza geldi. İlk önce koltuğa zıpladı sonra boynuma zıpladı.

+Günaydın fıstık.

Eda:Günaydın. Ne zaman geldin?

+10 dakika olmuştur belki. Yani fazla olmadı.

Eda:Güzel. Kahfaltı hazır değil mi? Kurt gibi açım.

+Dolaplarda hiçbir şey yok. O yüzden abin dışarıdan söyledi. Birazdan gelir.

Benim sözümü bitirmemi bekliyormiş mubarek. İki dakika geçmeden kapı çaldı. Bora kapıyı açtı. Pizzacı pizzaları getirmişti. Bora pizzaları alıp parasını ödedi. Kapıyı kapatıp üçümüzde mutfağa geçtik. Pizzanın birini açıp Eda'ya yedirmeye başladım. Diğerinide Bora yemeye başladı.

Bora:Sende yesene. Eda tek başına yemek yiyebilicek yaşta. Yakında 10 yaşına basacak.

+Ben kahfaltımı yaptım.

Bora:Olsun. Biri yer biri bakar kıyamet ondan kopar.

Eda kendi pizzasını yerken bende Bora'nın bana aldığı pizzayı yedim. Yemeğimiz bitti.

+Hadi bakalım Eda , ellerini yıka , üzerini değiştir. Sonra markete gidiyoruz.

Bora:Ne? Eda'yıda mı götürüyorsun?

+Evet , Eda'yıda götürüyorum. Bütün gün onca adamın içinde canı sıkılıyordur.

Bora:Olsun. Eda evde oturur. Sen yanlız git. Yanlızdan kastım korumalar seni götürcek.

+Hem korumalarla gidip gelicem hemde Eda'yıda götürmeme izin vermiyorsun öyle mi? O zaman alışverişide korumalar yapsın o zaman.

Bora:İyi , iyi. Bir laf söyledim beş laf işittim. Ne yaparsanız yapın.

Eda sevinçten havalara uçtu. Bora'nın boynuna sarıldı.

Eda:Canım abicim. Teşekkür ederim.

Bora:Hadi hadi. Ben fikrimi değiştirmeden kapıdan çıkmış olun.

Eda:Tamam.

Eda üzerini değiştirmeye giderken dolaplara bir daha göz attım. Her ayrıntıyı hatırlamak istiyorum. Bora beye markette fazla fiş hesabı girsin istemem. Ben mutfaktan çıkıp Eda'nın yanına yani odasına gittim. Eda hala dolabın önünde ne giysem diye düşünüyor.

+Dışarısı 30 derece. O yüzden bunları giyelim tamam mı?

Eda:Dışarıdaki sıcaklığı nerden biliyorsun?

+Sıcaklığın kaç olduğunu hissetmişimdir. Hepde doğru çıkar. Ayrıca duvardaki dereceyi gördüm.

Eda:Görme 100 üzerinden 100.000... diyebilirim çünkü derece senin boyunun üzerinde ve bizim derece küçük.

+Hadi bakalım giy şunları yoksa abi seni götürmeme izin vermiyecek.

Eda:Tamam.

Eda giyindikten sonra aşağı inerken bütün odalara göz ucuyla bakmıştı. Odalara bakarken depo gibi bir oda buldum. Sanırım buraya temizlik malzemelerini koyuyorlardı. Ama temizlik malzemeleride bitmişti. Aşagı indik ve dış kapının önüne geldik. Bora'ya seslendim.

+Bora biz çıkıyoruz.

Bora mutfaktan çıkıp bizim yanımıza geldi.

Bora:Tamam. Korumalar sizi götürüp getirecek.

Cebinden 300 tl para çıkardı ve bana uzattı.

+Bu fazla değil mi?

Bora:Hayır. Evde hiçbir şey yok zaten. Hem Eda bir şey almak ister belki.

Parayı alıp dışarı çıktık. Korumalardan biri bizi arabanın yanında hazır bekliyordu. Arabanın yanına gittik. Koruma kapıyı açtı. Biz bindikten sonra koruma kapıyı kapattı ve şöfor koltuğuna oturdu. En yakındaki markete sürmeye başladı.

############################

Markete gelmiştik. İndik ve markete girdik. Bir tane market arabası aldık ve alışverişe başladık. İlk önce ev için gerkli olan şeyleri aldık. Mesela peynir , zaeydin , pirinç , çamaşır suyu , çamaşır tozu vs. Pırasa , ıspanak gibi şeyleri pazardan alıcam. Şamsımıza pazar yarın kuruluyor. Şimdi de Eda'nın istediği şeyleri almak için reona yöneldik.

+Almamız gerekenleri aldık. Şimdi ne istersen alabilirsin.

Eda:Olamz. Çok şey aldık. Paramız yetmiyebilir.

+Bence yeter. Tahminimce aldığımız şeyler 170 filan tutuyor. Yani biraz birşeyler alabilirsin.

Eda reonden benimo , eti cin , kek vs. şeyler aldı. Onlarıda sepete koyduktan sonra kasaya yöneldik. Kasadan hepsini geçirdik.

Kasiyer:200 tl tuttu.

Parayı ödedikten sonra aldığımíz şeyleri poşetlere doldurduk. Poşetlere koyma işlemi bitince koruma yanımıza gelip poşetleri arabaya taşımamıza yardım etti. Arabanın bagajına koyduktan sonra bagajın kapağını kapattı. Koruma şöför koltuğuna geçerken ben Eda'nın binmesi için kapıyı açtım. O sırada bana biri çagırdı. Sesin geldiği yere doğru baktığımda biraz afalladım denebilir.

+Alex!

Kurtarıcının AŞKIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin