Devátá kapitola

43 8 0
                                    

Assu
Netušila, co se vlastně stalo. Ale zrada ji velice zasáhla. Bloudila územím s tmavě zelenýma očima. Smutek se jí v nich zračil stejně, jako v zrcadle. Co to mělo znamenat? Stalo se to kvůli ní? Možná by mohla najít jinou skupinu vojáků. Třeba Siathinu skupinu. Siath zkoumala les, ke kterému údolí vedlo. A nebo k Ellas, ta totiž hledala v horách, ke kterým se les napojoval.
Co když se ale něco takového stalo i jim? Co když je vojáci taky zradili? Když se o zradě dozvěděla, těsně před tím, než se ji pokusili zabít, řekl jí jeden voják, že je to spiknutí. Spiknutí proti ní? To byla hloupost. Spiknutí by mělo mít větší rozsah. Zabít jednu z osmi by nikomu nic nepřineslo, akorát pomstu zbylých sedmi.
To ovšem znamenalo, že ...
Pokusila se úplně přestat uvažovat. Déšť odcházel a Assu se při chůzi nechala myšlenkami až příliš ovládat. Nemohla to být pravda. Nevěřila tomu. Jen jí zapracovala představivost. Vyhnala to z hlavy. Nesmyslů bylo už dost.
Ale jak se teď má zachovat? Kam má nakonec jít? Šla tam, kam ji nesly nohy. Neuvažovala ani o jediném kroku.
Zahlédla na nebi kroužit dravce. Chvíli sledovala jeho kroužení. Pak opět sklonila hlavu a šla dál.
Dravec stále létal nad její hlavou. Možná něco hledal. Nezajímalo ji to.
Snesl se níž. Rozpoznala v něm ostříže. Zamířil k ní a přistál. Posadil se na kámen vedle Assu. Ta zastavila a zůstala u něho stát. Dívala se na něj a on na ni.
"Vidíš shora tolik věcí." Řekla mu. Nečekala, že by odpověděl. Jen mu to prostě oznámila. Znala pověru o tom, že zvířata umí mluvit přes myšlenky, ale nemyslela si, že by ostříž hodlal mluvit právě s ní.
"Co myslíš? Je to zrada všech vojáků, kterou někdo vedl a vzniklo spiknutí, nebo to bylo namířené jen proti mně?" Zeptala se ho. Ostříž zamával křídly a vzlétl. Znovu začal kroužit nad její hlavou.
"To ty můžeš jen sotva vědět." Odpověděla si Assu sama.
Její oči v zeleném odstínu málem černaly. Ucítila na tváři slzu.
Ostříž najednou začal létat v určitých intervalech směrem zpět k ní. Assu ho sledovala. Blížil se, ale vždycky jako kdyby na něco počkal. Nakonec se znovu posadil vedle ní.
"Co děláš?" Vydechla.
Mezi skalami údolí se objevily dvě dívky ve stejných pláštích. Takových, jaký měla i Assu. Dlouhé až ke kotníkům, tmavě modré, u ramen sepnuté stříbrnými sponami.
Poznaly ji a rozběhly se k ní. Assu blýskly v očích zářivé světle zelené plamínky a pak je svou vůlí vrátila do obvyklé šedě.
Blížily se k ní Elow a Toria.
"Jsi živá!" Vykřikla Toria a objala ji. Když ji konečně pustila, objala Assu i Elow.
"Víte, co se stalo? Vojáci, kteří šli se mnou se obrátili proti mně." Řekla Assu.
"Nevím přesně." Odpověděla Toria. "Ale zradili nás všichni vojáci. Já přežila jen díky Enndorovi." Ukázala Toria na ostříže.
"Jen jsem ji varoval." Upřesnil tiše Enndor pouze v Assuině hlavě.
"I varování zachraňuje životy." Opáčila Assu.
"Pak jsem chtěla varovat Elow, protože Enndor ji objevil přes myšlenky." Vykládala Toria. Elow tiše přihlížela.
"Bez toho bych byla taky mrtvá." Pronesla šeptem.
Assu na vteřinu zadržela dech.
"Taky?" Ujišťovala se.
Enndor promluvil ke všem.
"Ostatní jsou mrtvé. Vojáci je překvapili. Zrada v tu nejméně správnou dobu. Ony jim věřily. Tak jako vy. Neměly šanci. V myslích vojáků zněl cizí hlas. Nepoznal jsem čí, ale rozkazoval, aby splnili předem stanovený rozkaz. Tím byla vaše smrt. Někdo věděl, že diktátor zemře. Někdo se rozhodl vás zničit." Dívky mlčely.
"A poslední z následovníků diktátora? Jezdec, který unikl?" Zeptala se Assu.
"O tom nic nevím." Řekl Enndor.
"Co když se s tou osobou, která nás chce zabít, domluvil? Třeba jsme ho hledaly zbytečně. Možná jel rovnou do města, kde měl jistotu od vojáků, kteří přistoupili na stejnou stranu jako on. Na stranu vraha pěti z osmi. Pěti z nás. Ellas, Detrim, Tryss, Siath a Laitt." Vydechla Elow. Všichni na ni jen koukali. To bylo hodně pravděpodobné tvrzení, ale pak všechny jmenované zemřely zbytečně!
"Zemřely pro nic a my skoro také." Vyhrkla Toria.
"Proč?" Assu opět trochu zezelenaly oči. Vztekem i smutkem zároveň. Utišila emoce a vrátily se jí původní šedé oči.
"Chci je všechny pomstít." Rozhodla Elow. "Najdu vraha."

NavždyKde žijí příběhy. Začni objevovat