--
"Weh Da, tengok ni" Kai memanggil Amanda tetapi Amanda menghiraukan Kai.
"Wehhhhhhhhhhhh!" jerit Kai dengan kuat. Semua pelajar di kantin itu memandang Kai dan Amanda.
"Kau nak apa Kai?!" tanya Amanda dengan geram. Dahla dia malu sebab Kai menjerit tadi.
"Cuba kau tengok ni" kata Kai dan berjalan ke arah beberapa pelajar perempuan.
"TENGOK TAUUUU!" jerit Kai dengan kuat. Amanda dengan malas berpusing menghadap Kai dan beberapa pelajar perempuan itu.
"Omo, Kai oppa datang sini!"
"Wehh! Handsome nya Kai oppa!"
"Weh tu Kai oppa datang"
Amanda meluat apabila mendengar beberapa pelajar perempuan itu berbisik-bisik. Bisik apanya kuat macam tu.
Kai tersengih memandang Amanda yang ingin muntah itu
"Hey girls" kata Kai lalu mengenyitkan sebelah mata nya.
Pelajar-pelajar perempuan tadi menjerit akibat? Akibat Prince Charming sekolah ni kenyit mata kat diorang lah.
Yeah, siapa tak kenal Kai? Oh, dulu Amanda baru sekolah disini pun dia tak kenal Kai. Dia pelik kenapa Kai diminati ramai pelajar perempuan. Mungkin kerana kekacakkan nya? Oh, tidak. Amanda tidak pernah jatuh cinta terhadap Kai walaupun dia kacak. Kai perasan yang Amanda tidak tergoda dengan kekacakkan nya. Lalu, dia mula mengacau Amanda. Sehingga sekarang....
"Byeeeeeeeeee~!" jerit Amanda lalu lari meninggalkan Kai. Hahahaha, dia meluat tengok semua tu. Meluat ke cemburu?
"Wehhh! Sanggup kau tinggal aku yang handsome ni?" kata Kai sambil termengah-mengah. Penat berlari kut. Hiks.
"Handsome ke?" tanya Amanda selamba. Kai mencebik. "Kalau aku tak handsome, takde lah peminat-peminat aku tu" Riak. Yeah, tu satu perkataan yang sesuai untuk Kai.
Amanda meletak kedua-dua belah tangannya ke atas bahu, tangan kanan di bahu kanan, tangan kiri di bahu kiri. Dan matanya memandang ke atas. (Faham tak? Kalau tak faham tanya author hihi) Tanda menyampah.
Kai hanya menggelengkan kepala dan tersenyum. Haih, kenapa kau kebudak-budakan sangat hah Amanda?
Amanda mencubit sedikit roti dan mahu menyuap kedalam mulutnya tetapi belum sempat dia berbuat demikian, datang lah makhluk yang paling dibenci Amanda.
KAI.
"WEH AKU NAK MAKAN TU!" kata Amanda dengan geram lantas meninggalkan Kai disitu. Huh, tak boleh ke dia sehari tak kacau aku?
"Daa! Daa!! DAAAAAAA!" jerit Kai sekuat hati.
Amanda menekup kedua-dua telinganya. Weh Kai, kalau kau masuk pertandingan Highnote, mesti kau menang. Tapi, naib juara jelah sebab kau tak boleh kalahkan Chen XD.
Kai tiba di hadapan Amanda.
"Yeobo, im sorry okay?" kata Kai dengan lembut.
'Wait. Yeobo? Dia try goda aku ke apa?' kata hati Amanda.
Amanda tidak melayan Kai lalu pergi ke perpustakaan.
*Amanda's POV*
"Hey, my sweetie pie" Kai. Bila masa dia dekat depan aku? And.. sweetie? Did he try to seduce me? Erghhh.
"Hey, im talking to you Da"
"Ergh what do you want Kai?"
Kai tidak menjawab malah mengenyitkan sebelah matanya kepada aku. This guy. Crazy."Jom"
"Jom? Pergi?" Kai menarik tangan aku dan bawa aku ke belakang sekolah. Dah kenapa dia ni?
Kai menolak badan aku ke dinding dan dia meletakkan tangan belah kirinya di sebelah kiri bahu aku, manakala tangan kanannya di sebelah kanan bahu aku. Dan dia mendekatkan mukanya dengan muka aku. A-apa yang dia cuba buat.
Dup dap dup dap.
Kenapa jantung aku?
Aku sedar dari lamunan dan menolak dia jauh dari aku.
"Okay okay aku maafkan kau. Dahlah, bye" kata aku lalu meninggalkan Kai keseorangan di situ. Jantung aku kembali berdegup kencang apabila mengingatkan tentang tadi.
Aku jatuh cinta dengan Kai ke?
--
SO HERE PART 1.
SORRY FOR TYPOS :'(
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...