21. Sehun Datang

2.4K 225 14
                                    

Masa saya tanya haritu, ramai pilih Sehun daripada Seungcheol and the others. So yeah, Sehun.

--

" How about this dress? " tanya Amanda kepada Jimin yang sedang leka membelek majalah. Jimin mengangkat mukanya dan memandang Amanda tanpa berkelip.

" Youre so beautiful.. " kata Jimin dengan matanya masih lagi tidak berkelip.

" Thanks. " balas Amanda malu-malu. Dia tahu yang pipinya kini berona merah.

" I want this dress. " kata Amanda kepada pelayan wanita yang dari tadi memandang Jimin dengan pelik. Yelah, siapa tak pelik tengok orang pakai mask berwarna hitam pada musim panas macam ni? Haha.

" Kenapa Amanda nak beli dress? " tanya Jimin sambil menaikkan sebelah keningnya. Aww hes so adorable.

" Untuk reunion. " Jimin hanya mengangguk.

" Kejap lagi nak pergi mana oppa? " tanya Amanda.

" I dont know. Funfair nak? " mata Amanda terus bersinar-sinar. Dia memang suka kalau bab permainan ni.

" Nak nak nak! " Amanda mengangguk banyak kali. Jimin hanya tergelak kecil memandang Amanda.

" Let me pay. " kata Jimin oppa apabila Amanda hendak membayar duit dress tadi.

" No, this is my dress oppa. Gwenchanna oppa. " balas Amanda dengan lembut. Amanda menghulurkan beberapa keping duit kepada pekerja yang menjaga kaunter tersebut. Namun, Jimin lebih pantas menghulurkan duit.

" Keep the balance. " kata Jimin lalu mengambil beg kertas yang berisi dress dan menarik Amanda keluar dari butik itu.

" Oppa, dress tu mahal lah. Amanda bayar kat oppa nahh... " Jimin menolak huluran Amanda dan mengenyitkan mata ke arah Amanda sambil jari telunjuknya digoyangkan ke kanan dan kiri.

" Duit je pun. " kata Jimin. Amanda mengeluh tanda mengalah. Jimin tersenyum lebar walaupun Amanda tak boleh tengok senyumannya di sebalik mask itu.

" Kajja... " Jimin menarik tangan Amanda menuju ke kereta dan memandu ke funfair.

" Dah sampai... " kata Jimin. Amanda keluar dari pintu kereta dan matanya bersinar-sinar melihat roller coaster dan sebagainya.

" Nak main mana dulu? " tanya Amanda kepada Jimin.

" Roller coaster? Nak? " Amanda pantas mengangguk. Jimin pergi ke kaunter tiket untuk membeli tiket. Sesudah membeli, dia datang kepada Amanda.

" Lets rock!!!.. " Amanda dan Jimin menghulurkan tiket kepada penjaga roller coaster itu.

" Oppa, kita dah dekat tengah-tengah, kejap lagi benda ni turun. " kata Amanda dengan takut.

" Tutup mata dan pegang benda ni. " Amanda akur.

" WARGHHHHHHHHHH! " jerit Amanda dengan kuat.

" Uh uh oppa. Taknak dah lah nak roller coaster... " kata Amanda dengan lemah.

" Hahaha arasseo. Jom pergi rumah hantu nakk?? " tanya Jimin kepada Amanda. Amanda menaikkan sebelah keningnya.

" Jom. " Amanda menarik tangan Jimin ke dalam rumah hantu.

" Oppa, Amanda nak pegang tangan boleh? Takut.. " Jimin ketawa kecil dan mengangguk. Amanda pantas memegang tangan Jimin sebelum masuk ke dalam rumah hantu.

*Jimin's POV*

Aku tengok hantu kat sini pelik-pelik je.

" BAHHHHH! " tiba-tiba ada hantu muncul dari belakang kitorang. Dan, Amanda terpeluk aku.

playedWhere stories live. Discover now