33. Hidup Atau Mati

1.9K 200 36
                                    

Baru lepas tengok Starwars. 4 me, cerita tu bosan ok xD

--

* Amanda's POV *

Saya melihat sekujur tubuh yang sedang berbaring dengan selimut di badannya. Perlahan-lahan air mata saya menitis...
Kenapa tak saya je yang kena tikam..

Saya mengambil tangannya lalu menciumnya berkali-kali. Air mata saya banyak menitis di tangannya.

Air mata saya makin laju apabila teringat kata-kata doktor tadi..

" Saya harap kamu semua bersabar. Encik Kim Jongin sedang koma. Dan ia mengambil masa dalam 2 atau 3 bulan untuk dia sedar. Tambahan pula, berlakunya banyak pendarahan di perutnya menyebabkan keadaannya sangat kritikal sekarang ini. "

Saya menatap wajah Kai yang bersih itu. Tiada sedikit cela pun di wajahnya itu. Saya mengalihkan pula pandangan ke perutnya. Perutnya berbalut dengan kain. Saya mendekati telinganya.

" Kai, aku nak kau bangun. Aku nak kita pergi mall sama sama. Kita pergi jalan sama sama. Aku nak kau kacau aku. Aku nak tengok kau gelak. Aku nak tengok kau punya senyuman. Aku nak dengar suara kau Kai.. Bangun Kai.. Demi aku Kai bangun..  " bisik saya ke telinganya dengan air mata yang turun mencurah-curah.

" Kau tak pernah tahu yang aku selama ni suka kau Kai. Aku harap kau ada perasaan yang sama dengan aku Kai. Kau tak rindu aku ke Kai? Kau suka ke tengok aku menangis Kai? Kau suka ke tengok aku menderita bila kau sakit Kai? Kai jawab Kai jawab! " kata saya sambil menggoncang-goncang badannya. Saya penat. Saya berhenti menggoncang badannya. Saya meletakkan kepala saya ke katilnya dan menangis. Kenapa Kai..

" Aku harap kau bangun Kai. Aku harap sangat.. Saranghae Kim Jong In " saya mengucup lembut dahinya. Kemudian saya beralih ke kedua-dua matanya dan mengucupnya. Kemudian ke hidung. Sampai ke bibir, saya terdiam. Maaf Kai.. Saya taknak awak fikir saya ambil kesempatan. Dan.. Saya tak rasa yang awak sayang saya Kai..

Saya mengeluh dan keluar dari wad Kai.

* Kai's POV *

Kenapa perut aku rasa awww macam kena tusuk. Ngilu!

Aku membuka mataku perlahan-lahan. Peningnya!

Aku nampak wajah haelmoni aku! Bukan haelmoni dah mati ke? Kenapa aku boleh nampak haelmoni?!

" Mari Kai.. Ikut haelmoni.. " kata haelmoni kepada aku. Aku berjalan ke arah haelmoni. Tapi perjalanan aku terhenti apabila aku terdengar ada orang panggil aku. Suara tu... Suara... Amanda!!!!

" Kai, aku nak kau bangun. Aku nak kita pergi mall sama sama. Kita pergi jalan sama sama. Aku nak kau kacau aku. Aku nak tengok kau gelak. Aku nak tengok kau punya senyuman. Aku nak dengar suara kau Kai.. Bangun Kai.. Demi aku Kai bangun .. " aku memandang ke kiri dan kanan. Pelik! Kenapa aku tak nampak Amanda? Bangun? Bangun apa?!  Aku dah bangun!

" Amanda! Amanda! " jerit aku dengan kuat.

" Mari ikut haelmoni nak.. " kata haelmoni sambil menghulurkan tangannya kepada aku. Aku menggelengkan kepalaku banyak kali.

" Taknak! " bantah aku dengan kuat! Tak! Aku kena cari Amanda!

Aku berlari ke tepi dengan laju. Kenapa semua dekat sini putih?! Baju aku.. Baju aku pun putih! K-kenapa aku tak jumpa Amanda?!

Aku jatuh terjelopok. Air mataku menitis. Kenapa aku dekat sini..

" Bangun nak. Mari kita pergi. Kita kena tinggalkan semua manusia di bumi. Kita perlu ke alam lain. " aku menampar banyak kali pipi aku. Aku melihat ke arah  haelmoni. Haelmoni hanya tersenyum manis. Aku dah mati ke..

" Kau tak pernah tahu yang aku selama ni suka kau Kai. Aku harap kau ada perasaan yang sama dengan aku Kai. Kau tak rindu aku ke Kai? Kau suka ke tengok aku menangis Kai? Kau suka ke tengok aku menderita bila kau sakit Kai? Kai jawab Kai jawab! "

Aku mendengar lagi sekali suara Amanda. Dia suka aku? Aku tersenyum. Tapi masalahnya aku dekat mana?! Kenapa tangan aku rasa basah? Aku memandang ke arah tangan aku. Kering.

" Haelmoni. Kai dekat mana ni? " tanya aku dengan cemas.

" Kamu berada di alam antara hidup atau mati. " kata haelmoni kepada aku. Aku terdiam. Apa yang jadi dekat aku?

" Aku harap kau bangun Kai. Aku harap sangat.. Saranghae Kim Jong In " aku rasa ada benda lembut yang menyentuh dahi, mata dan hidungku. Aku memegang dahi ku. Takde pape. Aku memegang mata dan hidung. Sama juga.

" Macam mana Kai boleh ada dekat sini haelmoni? " tanya aku kepada haelmoni. Haelmoni hanya tersenyum...

* Amanda's POV *

Harini. Sudah masuk hari yang ketujuh Kai tak sedar dari koma. Saya mengeluh. Kai, awak tak sayang saya ke Kai?

" Sabar okay? " saya menoleh ke tepi. Saya meraup muka saya. Saya mengangguk. Selama Kai koma, yang selalu menemani saya ialah Jackson.  Yang peliknya, Yejin langsung tidak melawat Kai. Biar lah dia.

" Jackson, sampai bila saya kena tunggu Kai? " saya tahu soalan ini terlalu bodoh. Tapi, saya sudah putus asa.

" Sabar okay. Tak lama lagi dia bangun lah tu. Awak jangan risau, saya akan jaga awak. " Jackson menarikku kedalam pelukannya. Saya menangis di dadanya. Berapa lama lagi saya kena tunggu awak Kai?

" Uljima.. Jangan nangis.. Saya tahu Kai kuat. " Jackson mengelap air mata yang berada di pipi saya. Saya tersentak. Kenapa Jackson terlalu baik dengan saya? Saya tahu bila Kai sedar nanti, dia akan pergi kepada Yejin. Mungkin nanti saya perlu bagi Jackson peluang kedua..

" Terima kasih atas segalanya Jackson. " Jackson hanya tersenyum manis dan menanggukkan kepalanya.

" Doktor! Mangsa berlaku pendarahan di perutnya secara tiba-tiba! " jerit nurse yang bertugas kepada doktor yang merawat Kai. Saya menoleh memandang ke arah doktor dengan cemas. Macam mana pendarahan boleh berlaku wecara tiba-tiba? Awak kena kuat Kai.. Kuat demi saya.. Demi Y-yejin..

Jackson memeluk saya dari tepi. Saya pantas memeluknya. Saya memang perlukan seseorang waktu ini. Dan terima kasih Jackson...

(( Beberapa minit kemudian ))

" Saya harap kamu semua bersabar dengan apa yang saya akan beritahu kepada kamu semua. " kata doktor yang merawat Kai kepada saya, Jackson, Mrs.Kim dan Mr.Kim dengan pilu.

" Kenapa dengan anak saya doktor?! Bagitahu saya! " jerit Mrs.Kim kepada doktor itu. Mr.Kim cepat-cepat mengusap belakang badan isterinya itu untuk menenangkannya.

" Anak tuan dan puan... "

--

Jeng jeng jeng xD
Me crying duh when typing this part xD

playedWhere stories live. Discover now