Hi :)
Saya akan ubah 'cikgu' jadi 'sir' okay untuk Jeonghan. Mean, Cikgu Jeonghan jadi Sir Jeonghan. ;)--
*Amanda's POV*
[Kenapa tergesa-gesa ni Amanda?] Tanya haelmoni kepada ku di dalam telefon.
"I have my own reason. Please haelmoni?" Pujuk ku. Aku tetap nak pergi Amerika.
[Arasseo. Dah bagitahu omma kamu?]
"Belum. Amanda dekat sekolah ni." Jawab ku dengan perlahan supaya tiada sesiapa yang akan dengar.
[Bagitahu dia. Biar haelmoni pula jaga kamu kalini.]
Tutt.tutt.tutt.
Talian dimatikan oleh haelmoni. Aku pergi ke bilik persalinan dan menyalin baju dan skirt yang kotor tadi dengan baju yang ku bawa. Aku memang selalu simpan baju dan skirt sekolah spare dalam beg ni. Selesai aku menyalin baju, aku menarik nafas sedalam-dalamnya. Ya, aku perlu menghabiskan sekolah hari ini. Aku perlu menghadap semua pelajar yang aku benci itu.
Aku mengetuk pintu kelas 5A-1 dan duduk di tempat ku. Aku terlalu-lalu-lalu perasan yang semua pelajar di dalam kelas itu memandang aku. Kenapa? Tak pernah tengok orang eh?
Tidak lama kemudian, Sir Jeonghan masuk ke kelas. Aku perasan yang Sir Jeonghan asyik pandang aku. Korang pelikkan sebab aku tak pernah kena marah dengan cikgu kat sini kan? Sebab semua cikgu tahu yang aku cucu pemilik sekolah ini.
Korang mesti pelik kenapa aku kena rahsiakan benda ni kan? Mesti korang be like...
"Okay lah tu Jiyeon bagitahu. Biar semua orang tahu yang kau ni kaya."
Actually aku tak rasa bangga pun semua orang tahu. Ok, jom flashback.
//FLASHBACK//
*Di kediaman keluarga Choi*
Eunra ; Omma tak sangka kamu berani langgar ugutan omma Minji!
Minji ; Maafkan Minji omma, tapi Minji cintakan Jonghyuk.
Eunra ; Kamu sanggup pilih dia dari omma?!
Minji menunduk kebawah dan air matanya mengalir laju.
Eunra ; Baik. Kamu boleh berambus dari rumah ni sekarang! Dan kamu tidak akan dapat walau sesen pun harta keluarga Choi!
Jonghyuk ; Omma ni semua salah saya omma, maafkan Minji..
Eunra ; Kau jangan nak panggil aku omma. Aku bukan omma kau!
Minji ; T-tapi omma..
Eunra ; Tiada tapi-tapi. Berambus! Cuma, omma akan jaga cucu omma bila dia sudah besar. Dan kamu tidak boleh membantah! Sekarang, kamu, Choi Minji dan Choi Jonghyuk, berambus!
//END FLASHBACK//
Sadis bukan? Omma cakap dekat aku yang omma tak pernah benci haelmoni. Malahan, dia selalu berdoa agar haelmoni memaafkan dia. Aku jumpa haelmoni pun pada umur 12 tahun. Omma dan appa dulu hidup susah. Haelmoni hantar duit hanya untuk keperluan aku sahaja. Yang lain, appa dan omma yang usahakan.
Selain itu, omma juga menyuruh aku merahsiakan pasal keluarga kami. Pasal haelmoni. Hubungan aku dan haelmoni amat rapat. Aku gembira dapat haelmoni macam tu. Cuma, aku berharap yang semua ahli keluarga Choi akan bersatu. Aku cuba sedaya upaya untuk merahsiakan hal ini. And harini, semuanya terbongkar.
"Choi Amanda" Aku tersedar dari lamunan.
"N-nae?" tanya ku apabila sir Jeonghan berada di hadapan aku.
"Sila tumpukan perhatian." Aku mengangguk lemah. Selepas apa yang terjadi, kau nak aku tumpukan perhatian? Susah. Haih.
KRINGGG!
Finally, bunyi loceng rehat berbunyi.
Aku tidak pergi ke kantin. Aku pergi berjalan-jalan di sekolah. Harini hari terakhir aku.Aku mengeluh kuat.
"Kenapa mengeluh ni?" Aku memandang ke arah suara itu.
Jackson.
Aku cepat-cepat melarikan diri dari Jackson. Aku berlari sampai terlanggar dada seseorang.
Aku mengusap dahi aku. Aku memandang ke arah orang yang aku langgar tu.
Aku cepat-cepat melarikan diri lagi. Namun si 'dia' lebih pantas menarik tangan ku. 'Dia' dengan tiba-tibanya menarik aku ke dalam pelukan. Aku berasa sangat selesa di dalam pelukannya.
"Mianhae" 'Dia' membisik ke telinga ku.
"Amand—" Aku melihat ke arah Jackson yang kelihatan terkejut itu. Aku cuba melepaskan pelukan si 'dia' tapi, 'dia' mengetatkan pula pelukan ini.
"Kau pergi la Jackson. Disebabkan kau Amanda jadi macam ni" kata si 'dia'.
"Aku? Sebab aku? Habis kau tolak cinta dia tu bagus sangat ke Kai?" tanya Jackson dengan sinis.
"Kau jangan nak ungkit pasal tu!" bentak Kai. Dia melonggarkan sedikit pelukannya.
"Lepas kau dah befoya-foya dengan Soyou. Kau nak Amanda pulak eh? Ke kau nak harta je?" tanya Jackson. Senyuman sinis masih ada dibibir Jackson.
"KAUUU!!" Hampir sedikit sahaja lagi penumbuk Kai hendak mendarat di pipi Jackson.
"Dahlah! Aku benci korang semua!" Aku menjerit dengan kuat. Aku mengambil beg sekolah di dalam kelas dan berlari ke pintu pagar sekolah. Security takkan marah, sebab dia tahu aku cucu pemilik sekolah ni. Aku berlari ke Starbuck dan minum di situ. Menghilangkan stress.
Aku berjalan keluar dari starbuck. Dan tempat yang aku mahu tuju sekarang ialah, Han River.
Aku benci semua orang dalam sekolah tu!!Selamat Tinggal Shinhwa International High School.
--
P/S ; Nama keluarga Jonghyuk dan Minji sama. Cuma keluarga Minji kaya, manakala keluarga Jonghyuk sederhana.
Byebye =]
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...