Terima Kasih . Thank You . Kamsahamnida . Xie Xie .
--
* Amanda's POV *
A-apa semua ini ... Itu bukan Kai kan ? Bagitahu saya yang semua ini mimpi . Tolong .
" Guys ! Masa untuk photoshoot ! " jerit jurukamera kepada kami .
" Jom ? " ajak Suho kepada saya . Saya hanya mengangguk . Saya , Suho dan Exo berjalan ke tempat untuk kami ber-fotoshoot .
" Okay ! Mula - mula saya akan ambil gambar Exo dahulu . Selepas itu , saya akan ambil gambar Amanda bersama dengan ahli Exo satu persatu okay ? " terang Ha Kook, jurukamera yang mengambil gambar kami. Saya dan Exo mengangguk serentak .
" Okay . Exo sila ke sini dan bla bla bla .. " kata Ha Kook kepada ahli Exo . Saya duduk di atas sofa yang berdekatan . Saya memerhatikan semua wajah ahli Exo yang sedang tersenyum memandang kamera .
Saya mengaku yang kesemua ahli Exo mempunyai wajah yang kacak - kacak belaka . Senyuman saya hilang apabila terpandang wajah orang yang pernah saya sayangi dulu ... Dan saya tak pasti sama ada saya masih sayang dia atau pun tidak .
Saya merenung wajah lelaki itu . Dia bertambah kacak apatah lagi apabila rambutnya yang berwarna hitam itu di-kerintingkan .
Saya mengeluh . Saya tahu yang Kai tak akan ingat saya .... Saya tahu yang saya perlu berpura - pura tak kenal Kai . Saya buat benda betul kan ?
" Okay ! Next ! " jerit Ha Kook dengan nada suara yang sederhana .
Saya mengambil Iphone saya yang berada di dalam handbag . Saya menatap lama gambar saya dan Kai waktu zaman persekolahan . Saya sebak . Tidak ! Saya kan tak kenal dia kan ? Saya menyimpan semula Iphone saya .
" Aku tahu kau rindu dia . " saya merasakan ada orang memegang bahu saya . Saya menoleh ke belakang . Saya tersenyum tawar ke arah Suho yang berada di belakang saya .
" Aku tak rindu dia pun . And .... Aku tak k-kenal dia Suho . " balas saya dengan perlahan . Saya menunduk .
" Aku tahu kau buat keputusan yang betul . Im always be by your side . Stay strong . " kata Suho kepada saya . Saya mengangkat muka saya . Saya tersenyum manis memandangnya . Dia membalas senyuman saya, senyuman yang mampu mencairkan semua perempuan di dunia ini .
" Thanks Suho. " dia mengangguk .
" Okay ! Now ! Masa untuk Amanda dan ahli Exo ambil gambar ! " jerit Ha Kook . Saya bangun dan membetulkan pakaian saya . Okay ! Siap !
" Gambar pertama . Amanda with Suho . " saya dan Suho mengangguk lalu berjalan ke arah pentas untuk mengambil gambar .
" Rapat sikit . " kata Ha Kook kepada kami berdua . Saya dan Suho berpandangan sesama sendiri lalu tertawa kecil . Kami membuat seperti yang disuruh oleh Ha Kook .
Seterusnya saya dan Xiumin .
Kemudian saya dan Chen .
Selepas itu saya dan Lay .
Then me with Kris .
Me with Luhan .
Me with Chanyeol .
And then me with Baekhyun .
Dan kemudian saya dan Tao .
" Amanda ! Tolong betulkan tie Kai . " kata Ha Kook kepada saya . Saya mengerutkan dahi saya . Saya mengangguk . Saya mendekati dada Kai dan membetulkan tie-nya dengan tangan yang terketar-ketar . Kai membisikkan sesuatu kepada saya . Saya terkejut lantas saya membiarkan bisikannya itu .
Saya dan Kai kini berada di kedudukan yang teramat rapat . Ini hanya lah untuk gambar sahaja ya . Jantung saya berdegup laju . Saya cuba menenang kan diri saya . Kenapalah saya perlu ambil gambar dengan Exo ? Dan Kai .. Haih ....
Seterusnya saya dan Sehun .
Dan akhir sekali, saya dengan Kyungsoo . Saya nak je cubit pipi dia tu . Comel !
" Ok done ! Thanks for today guys ! And so thanked to Exo sebab hadir harini . And thanks too to Amanda . " saya hanya mengangguk . Bisikan Kai tadi terngiang-ngiang di kepala saya .. Hurm ...
Saya mengambil handbag saya dan berjalan keluar dari bangunan Co-Stars itu . Destinasi saya sekarang ialah , rumah ! Katil ! Katil ! Katil ! Yehuuuuu !
Saya memandu kereta saya ke rumah . Saya mengeluh buat kesekian kalinya .
' Kita jumpa lagi. Choi Amanda. '
' Jumpa lagi . '
' LAGI '
Adakah Kai taknak jumpa saya dah ? Takpe Kai. Saya pun tak kenal siapa Kai . Saya tergelak kecil . Padahal dalam hati, hurmmmm ..
Saya memakirkan (?) kereta saya . Saya mengunci kereta saya dan masuk ke dalam rumah . Saya sekarang dah tinggal seorang diri . Mahu berdikari .
// Flashback //
Amanda ; Omma Amanda nak duduk rumah sendiri . Boleh lah Amanda berdikari .
Mrs.Choi ; No! Amanda baru 21 tahun .
Amanda ; 'Baru' omma kata ? 21 tahun dah tua dah omma ...
Mr.Choi ; Bagi jelah anak awak tu rumah sendiri .
Amanda ; Ha betul tu appa !
Mrs.Choi ; Anak dengan bapak sama je . Hah yelah ! Tapi kalau kamu takut jangan salah kan omma dan appa ya .
Amanda ; Aish omma . Amanda bukan budak kecil lagi ...
// End Flashback //
Saya tergelak kecil . Sayang jugak omma dekat saya ni hahahaha .
Saya masuk ke dalam bilik air dan membersihkan diri .
Saya keluar dari dalam bilik air sambil tangan saya ligat mengelap rambut saya .
Saya melihat Iphone saya. Ada nombor yang tidak dikenali call . Saya meng-silentkan phone saya , jadi saya tak dengar . Nasib lah saya ternampak tadi hahaha .
Tapi , ni siapa ? Saya mengangkat call itu .
" Hello ? " diam . Tidak terjawab . Saya melihat ke arah Iphone saya semula . Masih tidak end call .
" Wrong number ? I guess ? " kata saya lalu menekan button merah sebagai tanda end call .
Saya menggelengkan kepala saya . Ada pulak manusia macam ni . Lol hahahaha .
Iphone saya bergetar semula . Oh mesej ! Nombor ni ... Macam nombor yang call tadi ?
Saya membuka mesej tersebut ..
" Hey babe ! Long time no see you , Da .... " saya membaca mesej tersebut .. Kejap what did he/she called me ? Da ? Setahu saya yang panggil saya Da cuma ...
Kai .
--
A lot of homework and i want to sleep .
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...