48. Perkahwinan Kai & Amanda

2.3K 178 24
                                    

vote and comment? i need ur guys support or else, i'll delete this fanfic. i kept continue wrote this fanfic because of played readers but, gimme ur support too :)

--

" Amanda, dah siap ke? " tanya Pn.Choi.

" Hah? Er, dah siap ke? " tanya Amanda pula kepada jurusoleknya.

" Dah dah. " jawab Amanda dengan gelisah.

" Okay. Amanda boleh keluar sekarang. " Amanda berdiri. Dia melihat appanya sedang menunggunya.

Tarik nafas, hembus.
Tarik, hembus.

" Amanda, come. " kata appanya. Amanda tersenyum gelisah lalu memeluk erat lengan appanya. Mereka berjalan melalui karpet merah yang panjang.

" Psst-psst. Tu pengantin dah datang.. " terdengar tetamu-tetamu berbisik.

Mata Amanda dan Kai bertemu. Mereka menatapi mata masing-masing.

" Ehem. " paderi berdehem menyebabkan mereka terus menukar pandangan mata.

Amanda dan Kai kini berdiri bersebelahan.

" Kim Jongin, sudikah awak terima Choi Amanda sebagai isteri awak? " Kai tersenyum.

" Sudi. Sepenuh hati saya. "

" Choi Amanda, sudikah awak terima Kim Jongin sebagai suami awak? " Kai memandang Amanda.

" Ya, saya sudi. " jawapan Amanda menyebabkan semua tetamu memberikan tepukan gemuruh kepada mereka.

" Okay, you may kiss you-" Kai terus bertindak mengucup bibir mungil Amanda.

Lagi gemuruh tepukan tetamu. Amanda membalas ciuman Kai.

Dahi Kai dan dahi Amanda bersentuhan, begitu juga hidung mereka.

" Saranghae. " kata Kai.

" Neomu saranghaeyo.. " balas Amanda.

Mereka tersenyum memandang tetamu. Appa dan omma Kai dan Amanda datang ke arah mereka berdua.

" Jaga Kai ni elok-elok tau Amanda. " kata omma Kai sambil tersenyum. Amanda mengangguk lalu memeluk erat omma mertuanya itu.

" Anak omma dah kahwin dah, ingat, patuh cakap suami. Jangan derhaka kepada suami dan, walaupun bergaduh. Cari jalan untuk berbaik, arasseo? " nasihat omma Amanda. Amanda mengangguk lalu memeluk ommanya itu. Dengan erat.

" Anak appa dah tak duduk dengan appa dah. Ingat pesan omma tau. " kata appa dengan ringkas tetapi sangat mendalam.

" Kai, jagalah anak omma ni sepenuh hati Kai ye. Kalau ada masalah, bincang elok-elok, Kai sebagai suami kena berfikir positif dan pandai membuat keputusan yang betul. " pesan omma Amanda. Kai hanya mengangguk dan tersenyum.

" Baiklah, boleh la korang naik kereta sekarang. " Amanda dan Kai saling berpandangan.

" Pergi mana? " tanya Amanda dengan blur.

" Kai, terangkan pada Amanda. " Amanda memandang Kai.

" Okay macam ni, kita akan terus pergi honeymoon! " ujar Kai dengan ceria.

Lalu menarik tangan Amanda supaya berlari bersamanya ke kereta baru mereka. Amanda pusing kebelakang lalu melambai ke arah keluarganya dan keluarga mertuanya.

Mereka berdua masuk ke dalam kereta. Lalu mencari nafas kerana penat berlari.

" Huh... huhh... " bunyi mereka menghembus nafas.

Setelah beberapa minit.

" Malaysia, leggo! " kata Kai dengan gembira lalu memandu menuju ke lapangan terbang.

playedWhere stories live. Discover now