I love ma readers :'*
Gumawo.
--
*Amanda's POV*
Sekarang masa untuk menari. Nampak macam Soyou tak kenal saya. Ha ha ha.
" Dance with me? " saya memandang ke arah suara itu. Its Kai. Lewl, always him. Takde ke manusia lain yang nak jemput saya menari blablabla..
Saya akhirnya mengangguk. Kami menari dengan bagus. Eh? Masuk bakul angkat sendiri kejap. Macam mana kedudukan kami? Takkan tak pernah tengok orang menari? Hahaha saya taknak cerita.
" Mata kau cantik... " kata Kai. Saya hanya tersenyum. Entah apa yang jadi dekat saya sampai saya senyum kepadanya. Dan kami sekarang tengah menari di tengah-tengah dewan. Wow.
" Kau benci aku lagi ke? " Kai membisik ke telinga saya. Saya dapat rasa nafasnya.
" Entah. " balas saya dengan selamba. Sejujurnya, saya pun tak tahu saya benci dia lagi atau tak.
" Fall in love with me again? " tanya Kai sambil tersenyum nakal.
" No. " Lol ofcourse yes.
" Then, i will make you fall for me. " Kai mengenyitkan matanya kepada saya. Okay. Saya kaku 5 saat. 5 saat je.
" Okay, can we stop dancing? " tanya saya apabila ramai pasangan-pasangan mulai memberhentikan tarian.
" Okay darl. " saya actually dah muak dia panggil macam ni hahaha.
Saya duduk di meja saya tadi. Opss, kami. Me and Kai. Lol.
" Sekarang sudah pukul 10 malam. Sekarang masa untuk mengumumkan King dan Queen prom pada malam ini. "
Haik? Majlis reunion pun ada title King and Queen prom? Nonsense lol." Sebelum itu, saya menjemput Choi Eun Ra selaku pemilik sekolah ini untuk menyampaikan mahkota kepada King dan Queen prom ini. " saya nampak haelmoni naik ke atas. As always, haelmoni kelihatan cantik dan fabulous.
" Mari kita menjemput King dahulu untuk naik ke pentas. Dipersilakan Kim Jong In!!! " semua manusia (kehkehkeh) yang berada di sini tepuk tangan. Except me.
Kai membuka topeng mukanya. Lalu, lelaki-lelaki juga turut membukanya.
Siapa Queennya? Soyou? Hahaha. Jelaous? Hmm no comment.Haelmoni mensarungkan(?) mahkota ke atas kepala Kai.
" Seterusnya, mari kita menjemput, Queen pula. Dipersilakan, Choi Amanda iaitu cucu kepada pemilik sekolah ini! " diam. Semua diam. Tiada siapa yang bertepuk tangan. Saya berjalan menuju ke pentas dan haelmoni menyarungkan mahkota ke atas kepala saya. Saya mencium pipi haelmoni dan memeluk haelmoni. Korang tengoklah ya drama anak beranak free kat atas pentas ni.
Saya membuka topeng muka saya. Pandangan mata saya terarah kepada Soyou. Kim Soyou. Dia seperti terkejut? Heh. Baru sikit je Soyou. Sikit.
" Sila berikan tepukan! " kata MC lagi. Kini dewan riuh rendah dengan tepukan yang gemuruh.
" King and Queen? Sila beri sepatah dua kata. " saya pergi ke arah microphone.
" Hello everyone. Im Amanda. Choi Amanda. Nice to meet you guys AGAIN. " saya menekankan perakataan 'AGAIN' dan tersenyum sinis. Saya turun dari pentas.
" King? " tanya MC.
" Uh yeah. Em,.. i dont know what to say but thanks. " kata Kai lalu mengejar saya dari belakang. Apa kau ingat ni hindustan ke nak berlari berkejaran?
Saya membiarkan Kai mengikuti saya. Saya pergi ke meja yang saya duduki tadi.
" Enjoy your night guys. " kata MC dan membiarkan kami makan-makan. Hey! This is party!
" Well well well. Hello bit*h " saya memandang ke arah orang yang panggil saya bit*h tu.
Ouh, bit*h eh?
" Hello too Kim Soyou. Long time no see you. " balas saya dengan sinis. Let the game begin!
" I thought kau menetap dekat America tu. Tak payah datang balik pun takpe. Mampus terus dekat sana. " aww. Pedasnya kata-kata dia. Okay, see this.
" Oh yeah? Kalau aku mampus, aku nak kau yang mampus dulu. Tch tch tch, tak sangka kau ni MURAHAN kan? I saw video kau dengan hanbin bercumbu? Euw. Grosssssss. Lepas Hanbin, kau dengan Chang Min pulak kan? Kesiannya kau. Aku dapat dari mana video tu? Tak perlu tanya. Eh kejap, aku nak bagi surprise dekat semua orang dekat sini. See ya. " saya mengenyitkan sebelah mata saya kepada Soyou. Senyuman sinis masih lagi terlekat di bibir.
" This. " saya menunjukkan sekeping(?) CD di hadapan muka Soyou. Soyou kelihatan takut dan marah. Eh? Game baru bermula.
" Nah, pasang ni dekat laptop and then pasang layang ke layar lebar pebenda tah tu dekat situ. " kata saya kepada DJ yang menjaga bahagian lagu. DJ itu mengangguk. Saya duduk ke tempat saya semula.
Video itu mula dimainkan. Semua orang kini tertumpu ke arah layang/layar lebar tersebut.
Bunyi desahan seorang perempuan. Dan kini jelas ternampak muka Soyou yang berada di dalam video tersebut. Dia dan Hanbin sedang bercumbu.
(Author taknak cerita lebih-lebih bye.)
Video tersebut tamat. Kini semua orang memandang ke arah Soyou. Well well well.
" So how? " tanya saya dengan sinis.
" Darm you Amanda. " muka dia tengah merah menahan marah dan malu. Kahkahkah. Mana tak nya, haelmoni pun tengok video tu. Actually tak tengok semua. Saya pun tak tengok. Euw, byuntae.
" Wae? You mad? " tanya saya sanbil menaikkan sebelah kening saya. Semua orang disitu memandang ke arah kami.
" Bit*h !!! " jerit Soyou. Tangan dia sedikit sahaja lagi hendak mendarat di pipi saya. Tetapi tak sempat. Ada tangan yang menghalang. Saya memandang ke tepi saya. Aik, Kai ada disebelah saya. Habis siapa yang...
" Stop hurting her Soyou. " saya memandang ke arah tuan empunya suara.
Oh. My. God.
" Hanbin ? "
--
Part ni ada byuntae sikit. Author pun geli geleman nak tulis ni serious! Tapi, haih. Korang jangan ingat author ni byuntae *cry* .
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...