Wahhh dah sampai bab 40 ')
--
* Jimin's POV *
" Em cik Amanda, kita kena pergi ke bilik tersebut. " eh wait what? Amanda? Is it Choi Amanda?
Aku memandang perempuan yang bernama Amanda ini.
Dia sama seperti Amanda! Yes! Dia Amanda!
Aku tanpa berkata apa-apa aku terus mencempung badannya lalu membawa dia keluar dari syarikat ini masuk ke dalam keretaku.
Even dia asyik pukul dada aku. Eee tangan kecil pun ada hati nak pukul orang.
" Siapa awak!? " jerit dia apabila aku duduk di tempat pemandu.
Aku membuka mask yang aku pakai. Dia kelihatan terkejut.
* Amanda's POV *
Lidah saya kelu apabila saya terjumpa figura yang saya rindu dan kenal ini...
" J-Jimin oppa.. " kata saya dengan perlahan.
" Its been a long time " saya hanya diam. Membiarkan jejaka di hadapan ini berkata.
" I miss you so much " saya diam lagi.
Jangan dengar kata kata lelaki. Lelaki suka menipu.
" Berhenti. Amanda nak keluar " kata saya kepadanya. Dia hanya diam membisu.
Dia perlahan-lahan membuka lock pintu keretanya. Saya keluar dari keretanya dengan pantas.
Kenapa semua ni jadi terlalu pantas?
" Hello. Saya tak berminat nak jadi model awak. " saya menekan button end call.
Maafkan saya syarikat Fair&Lovely. Ini semua salah Jimin.
(( skip ))
* No One's POV *
" Aku kena kejar dia balik.. "
" Rebut hati dia. "
" Amanda. Choi Amanda. Milik aku . " lelaki itu tersenyum nakal sebelum memplan suatu rancangan untuk merebut hati si gadis bernama Choi Amanda.
" Yo Kai! " Suho yang dari mana entah datang masuk ke bilik Kai.
" Yo. Kenapa kau menyibuk kat sini? " jeling Kai kepada Suho.
Kacau je dia ni eyshh..
" Saja " Suho melihat Kai yang sedang membuat sesuatu.
" Kau kenapa? Kertas belambak atas meja. Nak kata kau gubah lagu, tak pun. " Kai menjeling Suho. Perli ha perli!
Kemudian dia menyerabutkan rambutnya.
" Aku nak buat rancangan untuk tawan balik hati seseorang... " Kai tersengih-sengih apabila membayangkan wajah cinta hatinya itu.
" Humm siapa? " Suho membuat muka blur.
" Hah! Amanda kan? " Kai hanya mengangguk.
" Tolong aku! " kata Kai, menggumpal kertas lalu mencampakkannya ke luar tingkap.
" Agak la kau nak buang sampah dekat tingkap. " marah Suho.
Kai hanya menayang muka ' Aku-tak-kesah ' nya kepada Suho.
Si leader.
" Aku ada idea! " Suho mendekatkan bibirnya dengan telinga Kai lalu membisikkan sesuatu kepada Kai.
Kai tersenyum puas. Puas dengan idea Suho.
" Bijak jugak eh kau? " Suho menggulingkan bebola matanya.
" Habis selama ni aku bodoh lah? " tanya Suho.
" Yup.... " Suho memandang Kai dengan tajam.
Belum sempat Suho mahu membelasah Kai, Kai sudah lari lintang pukang keluar dari biliknya.
" KIM JONG IN !!!!! "
(( skip ))
" Cik, ada orang kasi cik ini. " kata seorang pelayan di cáfe itu kepada Amanda.
Amanda hanya mengucapkan terima kasih. Sungguh dia tidak tahu apa isi surat dan kotak itu.
Amanda menaikkan sebelah keningnya.
❤ Pakai ni malam ni. ❤
Alamat ; Namsan Tower
Jam ; 21:00------------ From ; Your secret admirer
Amanda melihat kotak berwarna emas itu. Dibukanya dengan berhati hati.
Dress panjang tidak berlengan berwarna putih , kasut high heels putih , crown berwarna silver dan seutas rantai berwarna silver.
Dibeleknya semua barang-barang itu.
" Siapa yang bagi ni... " Amanda keliru sama ada hendak pergi atau tidak.
" Pergi jelah.. " kata Amanda.
Amanda mengambil kunci keretanya di dalam handbagnya lalu masuk ke dalam kereta.
Amanda mengstartkan enjin keretanya lalu memandu pulang ke rumahnya.
" Okay siap! " Amanda mengambil high heelsnya lalu memakainya.
Amanda mengambil crown silver lalu diletakkan ke atas kepala dengan kemas.
Amanda mengambil rantai silver lalu dipakainya di lehernya. Cantik.Amanda turun dan menaiki keretanya. Destinasinya. Namsan Tower.
" Cik Amanda. Sila lalu sini. " kata seorang lelaki botak yang memakai coat hitam , seluar hitam dan cermin mata hitam.
Siapa dia ni pula .
Amanda hanya menurut.
" Maaf tapi cik kena pakai benda ini. " kain hitam dihulur kepada Amanda.
" Awak nak culik saya ke apa?! " marah Amanda dengan perlahan.
" Kami hanya disuruh " jawab lelaki botak itu tadi.
Amanda berdiam diri. Dia berani kerana dia dulu pernah memasuki karate.
Lelaki botak itu menutup mata Amanda menggunakan kain hitam tadi.
Amanda berasa sejuk kerana dia rasa yang dia ditinggalkan keseorang di atas bumbung.
Dia merasakan ada orang menyarungkan coat kepadanya.
Amanda kaku. Dia takut jika apa apa berlaku kepadanya kerana..
Dia masih seorang perempuan.
" Lets dance. " lagu yang romantik kini dipasang. Sungguh Amanda keliru.
Apakah yang sedang terjadi?
Dengan siapa dia sedang menari?
Amanda hanya mengikut rentak lelaki itu walapun matanya masih lagi tertutup.
" I know you love me. " Amanda diam. Dia terasa seperti kenal suara itu.
" And you know i love you too. "
" Kenapa kita tak dapat bersama? " sambung lelaki itu.
" Hari ini. Terima kasih Amanda. " lelaki itu membuka kain yang menutupi mata Amanda.
Amanda tersentak apabila melihat jejaka yang dicintainya dari dulu sehingga sekarang.
" Awak dah pakai rantai tu.. " Kai menunjuk ke arah seutas rantai yang terpakai kemas di leher jinjang Amanda.
" Jadi, awak sah tunang saya. Kim Amanda soon to be "
--
Entah bila lah nak buat diorang berkahwin ni eysh xD
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...