Hello 2k16 :))
--
* No One's POV *
" Awak nak makan ? " tanya Jackson kepada Amanda. Amanda menggeleng. Dia sudah tiada selera.
Pintu wad Amanda di buka. Hyera sudah berlari-lari anak ke arah Amanda. Dipeluknya badan Amanda dengan erat.
" Uh urmm saya tinggal kan awak berdua dulu lah ye. " kata Jackson lalu tersenyum manis ke arah Amanda. Amanda hanya mengangguk dan membalas senyuman Jackson.
" Nasib baik sir Jackson selamatkan kau weyh kalau tak—" Amanda menutup mulut Hyera. Selepas beberapa saat, Amanda melepaskannya.
" Apa kau cakap tadi? Sir Jackson selamatkan aku? " tanya Amanda dengan curious. Hyera tercungap-cungap mengambil nafas sebelum menganggukkan kepalanya.
" You must be kidding me right? " kata Amanda kepada Hyera sambil tergelak kecil. Hyera mengeluh.
" Kidding pebenda nya. Lepas dia tahu Sehun tampar kau and kau lari. Dia terus turun balik dekat bawah. Cari kau. " Amanda melopong. Dia terasa begitu terharu dengan Jackson.
" Kau tahu tak? Orang yang paling risau masa kau hilang is Jackson and Kai. Untung ler semua lelaki handsome suka kau. " sambung Hyera lagi. Amanda tergelak kecil.
" Habis, macam lah Suho tu tak handsome. " Hyera menggulingkan bebola matanya.
" Kem? Dibatalkan ke apa? " tanya Amanda kepada Hyera.
" Yup. " Amanda hanya membuwt mulut berbentuk 'O'
" Amanda, awak boleh keluar harini. " kata Jackson yang baru masuk dalam wad Amanda. Amanda tersenyum sambil mengangguk.
" Jom saya hantar kamu berdua balik. " kata Jackson. Dia tidak boleh menggunakan bahasa formal kerana ada Hyera di situ.
Amanda mengucapkan terima kasih kepada Jackson kerana sudi menghantarnya pulang ke rumah.
Omma Amanda pantas memeluk anaknya apabila anaknya tiba di depan pintu rumah.
" Amanda. Omma minta maaf sebab tak dapat nak lawat kamu kat hospital tadi. " kata Mrs.Choi dengan nada yang amat bersalah. Amanda hanya tersenyum.
" Takpe omma. Amanda sakit sikit je. " kata Amanda sambil tersenyum. Mrs.Choi memeluk erat anaknya itu. Sama seperti Mr.Choi.
" Kamu pergi lah berehat dulu. " Amanda hanya mengangguk dan naik ke bilik. Badannya masih terasa sejuk. Dia mengambil iphone di dalam begnya.
" Banyak nya message dan missed call... " Amanda mengeluh apabila melihat nama-nama orang yang menghantar mesej itu. Kai. Kai. Kai. Kai. Kai. Kai. Kai. Kai. Kai. Kai. Kai. Kai. Kai. Kai dan Kai.
Amanda mengeluh sekali lagi. Dia menutup matanya. Tak lama kemudian... Dia terlena..
(( skip ))
" Amanda nak pergi U ke? Tak payah lah. Amanda bukan sihat sangat pun. " kata Mrs.Choi apabila anaknya itu hendak ke U.
" Boleh lah omma... Bukan Amanda sakit sangat pun. " setelah dipujuk rayu oleh Amanda, ommanya pun menyerah kalah dan membenarkan Amanda ke U.
" Gumawo omma. " Amanda mencium kedua-dua belah pipi ommanya itu. Lalu, dia pergi ke U menaiki bas.
Selepas beberapa minit, dia tiba di U. Apabila dia lalu di depan cafeteria, dia ternampak Kai dan Yejin sedang bergelak tawa. Mata Kai dan matanya bertembung. Amanda cepat-cepat melarikan pandangan matanya dan berlalu dari situ.
" Aku patut bagi Jackson peluang ke? ... " kata Amanda seorang diri dengan perlahan.
" Opsss mianhae! Jeongmal mianh—" Amanda terhenti kata apabila orang yang dilanggarnya itu ialah Sehun. Sehun memandang Amanda. Sehun berlalu pergi meninggalkan Amanda. Amanda mengeluh.
* Kai's POV *
" Oppa. Yejin nak tu! " Yejin mengusap-usap lengan aku. Aku menarik kembali lengan aku. Sesedap rasa kau je pegang lengan aku.
" Dah lah! Aku nak blah. " kata aku kepada Yejin lalu meninggalkan beruk betina tu seorang diri. Aku nampak Amanda peluk Jackson semalam. Ergh! Aku menyerabutkan rambut ku. Dia tak sedar ke yang selama ni aku sayang dia?!
Aku berjalan memasuki bilik tarian aku. Aku menghempaskan badanku ke atas sofa. Fikiranku serabut! Serabut memikirkan hubungan aku dan Amanda! Eh? Hmmm.
" Kau ni pehal Kai? " aku memandang ke tepi ku. Suho.
" Nothing just. Hm nothing. " aku menafikannya. Biarlah. Masalah aku, taknak lah dia tahu.
" Share lah beb kalau kau ada problem. " aku kadang-kadang terharu dengan Suho sebab dia ni faham perasaan aku.
(( author tak boleh berfikir waras sebab sebelah author ada adik sedara and dorang potpet potpet masa author tengah type ni ))
" Aku okay. Thanks. " Suho mengeluh sebelum menganggukkan kepalanya.
" Aku tengok kau ni asyik berangan je Kai. " aku mengeluh. Memang betul pun.
" Kau fikir pasal apa? " sambung Suho lagi.
" Aku nampak Amanda peluk Jackson. " bila cakap pasal ni, hati aku sakit.
" M-mungkin time tu Jackson ke yang peluk dia? Kita semua tahu yang Jackson memang sukakan Amanda right? " Suho meneka. Ada betulnya jugak. Mana tahu Jackson yang peluk Amanda kan? Tapi, Amanda macam.....
" Think positive Kai. " aku mengeluh lagi. Entah berapa banyak kali aku mengeluh hari ni. Mungkin ya.. Aku patut percaya Amanda kan?
" Dah lah. Jom practise step baru. " aku mengangguk dan bergerak ke tempat Suho. Aku dan Suho mula menari....
* Sehun's POV *
" Amanda. " aku dengar ada orang panggil nama Amanda.
" Hmmphhh! Hmmphhh!! " kebetulan aku lalu di situ aku nampak ada orang pakai topeng pencuri tu lepastu dia tekup mulut Amanda and bawak dia masuk van putih.
Aku terkejut lalu terus mengejar van itu. Tapi, van tu terus meluncur laju.
" A-apa yang aku patut buat ni?! "
--
Part pendek. Huhu sorry lah kat rumah cousin.
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...