Boleh skip part ni, sebab part ni bosan :(
--
Selepas Amanda meng'makeup' Soyou. Dia berjalan menuju ke 7Eleven. Dia hendak membeli slurpee.
Dia keluar dari 7Eleven dan duduk di bangku yang berdekatan. Dia mengeluh. Sudah 3 kali dia mengeluh. Entahlah. Sebab, dia tak pernah buat jahat macam tu. Tak pernah pun terlintas di fikiran dia nak menganggu hubungan orang lain.
"Em, miss" Amanda menoleh ke tepi dan melihat siapakah yang memanggil dia. Dia kot? Siapa lagi kat situ hehew.
"Uh y-yea?"
"Tahu tak jalan nak pergi Shinhwa International High School?" tanya pemuda itu kepada Amanda. Muda lah. Em, kacak jugak. Haha.
"Oh, tahu. Em, awak pergi dekat bla bla bla....."
"Ahh, gumawo! My name is Jeonghan."
"Amanda." Lelaki bernama Jeonghan tadi tersenyum dan beredar dari situ. Kenapa dia mintak alamat SIHS? Dia pelajar baru ke? Erghh entah lah.
Amanda menyedut(?) slurpeenya hingga habis. Nikmatnyaaaa!
+++++
"Sekolah, sekolah, sekolah. Malas betul!" bebel Amanda sebelum memasuki pintu pagar sekolahnya.
"Jangan asyik marah. Nanti jadi tuaaa" Amanda menoleh ke belakang. Tiada orang. Dia menoleh ke kiri, ke kanan, tiada juga. Imaginasi kot.
"Tengok tu bukan ramai pelajar datang lagi pon eeeeee" bebel Amanda seorang diri. Lagi.
"Ada je pelajar kat sini" suara yang tadi didengarinya muncul lagi.
"Siapa tu?" tanya Amanda. Takut juga dia.
"Ada lah..."
Tiba-tiba dia merasakan bahunya dipegang. Dengan pantas dia menjerit,
"HANTUUUUUUUUUU!!!"
Dia menutup mukanya dengan kedua-dua tangannya. Takut hendak melihat sang hantu itu."Chill, BABE. Ni oppalah" Amanda perlahan-lahan menurunkan tangannya dari muka. Mukanya kini merah padam. Malu! Lagi bertambah malu apabila Jackson memanggilnya BABE.
Tapi, dia kena menjauhkan dirinya dari Jackson. Sebab, dia taknak kena serbu dengan fans Jackson. Cukuplah disiram air haritu. (Baca Part 7 Kalau Tak Ingat)
"Erk, mian sunbaenim. Saya pergi dulu" Amanda pantas berlalu pergi. Tanpa mereka sedari, ada sepasang mata memerhatikan mereka. Lagi-lagi, Amanda.
+++++
*Amanda's POV*
TINGG!
Bunyi mesej masuk.
Aku membuka mesej tersebut.From ; Unknown
Stay away from Jackson oppa if kau taknak aku bocorkan rahsia pasal haelmoni kau .
Siapa ni? M-macam mana dia tahu pasal rahsia haelmoni?
Aku meneruskan makan. Otakku ligat berfikir pasal mesej itu. Macam mana 'unknown' tu tahu pasal rahsia terbesar keluarga aku?
Help. Me. Please. God.
"Hoi Nerdy. Baik kau cepat, rehat dah nak habis." kata Ketua Pengawas iaitu, Hoshi.
Aku sekadar mengangguk dan keluar dari kantin. Aku pergi ke locker, aku melihat lockernya penuh dengan sticky notes. Banyak. Aku mencabut sehelai sticky notes berwarna kuning.'Nerdy, Nerdy, Nerdy.
Tak reti malu kan kau?'Aku mencabut pula yang berwarna biru.
'Lepas kena tinggal dengan Kai. Kau pergi dekat Jackson? Euw. Publisiti murahan betul kau kan?'
Aku cuba menahan amarah. Aku menyambung baca yang berwarna merah.
'F**K OFF BIT*H! STAY AWAY FROM JACKSON AND KAI OPPA!'
Bit*h? Did he/she just called me bit*ch? Sht.
"Ramainya haters kau" Aku melihat Jiyeon and the gang berdiri di hadapan aku dengan senyuman sinis di bibir masing-masing.
Aku mendiamkan diri. Taknak melawan.
"So, how? Suka semua tu?" tanya Jiyeon dengan sinis.
"Suka" Aku melemparkan senyuman paling manis untuk si nenek sihir ni.
"Okay. Jap, kalau ni kau suka. Apa kata, aku bocorkan rahsia nenek kau?"
Aku terdiam. Semua orang takleh tahu rahsia nenek aku. Rahsia keluarga aku...
--
Sorry for typos :(
Sorry banyak skip :(
Thankyou ❤
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...