56. Berkenalan

494 48 17
                                    


Mianhae, permulaan Played season 2 yang membosankan.....

Amanda menatap lembut dress yang diambil oleh Kai dan dia semalam. Cantik, lembut selembut sutera. No wonderlah mahal.

Dia mengeluh. Majlis perkahwinan Siwon oppa dengan Soyou lagi beberapa hari je. Tapi Kai, masih tiada khabar berita, tak pulang pulang. Perkahwinan mereka mula retak sedikit......demi sedikit. Berharap ia takkan terus retak, dan hancur.

"Baby... Appa pernah cakap dia nak namakan baby Kim Ameline. Macam nama mama kan? Amanda.. Ameline. Appa sayang kita, cuma dia hancur. Takpelah, Ameline. Salah omma juga..." Amanda tersenyum simpul, tawar, lekat. Bagaikan air teh yang tiada gula.

"Yeobo! Be careful, sayang. Nanti Ameline sakit." Amanda mencerlung Kai. Wah, wah, wah...

"Oh ya? Jadi oppa lebihkan kesihatan Ameline lah ni? Eeeeeysshh, merajuk lah macam ni..." Bibir kecil itu memuncung. Kai menggaru kepalanya lalu memeluk pinggang Amanda.

"Sayang.... Takkan dengan Ameline pun nak jealous ni.. Hmm?"

"Ani.. Ish. Takpela, pergi sana. Nak buat kerja ni.." Kai tersengih. Merajuk lagi lah tu. "Ameline.. Ameline tengok omma tu. Asyik merajuk je dengan appa lately ni. Pelik kan hormon ibu mengandung ni?"

Tangan Kai ligat mengusap perut Amanda yang semakin lama semakin membesar itu, "Omma tak merajuk pun kan Ameline kan? Ada orang tu je ha tak reti nak jaga hati orang." Dengus Amanda.

Anak kecil di dalam bayi yang tidak tahu menahu apa apa dijadikan orang tengah diantara perbualan si Romeo dan si Juliet itu. "Tengok tu, tu namanya merajuk Ameline! Nanti Ameline besar, jangan merajuk merajuk tau. Nanti suami Ameline cari yang lain." Seloroh Kai.

Membuntang biji mata Amanda mendengar.

"Hamboi! Dah pandai nak cari yang lain."

"Alaa... Gurau je. Dah sayang tu asyik merajuk je, hmm?"

"Haish, tula. Amanda pun tak tahu la. Eee, lain kali taknak mengandung dah." Rengek Amanda.

"Eh, tak bolehla macam tu sayang. Kata nak buat anak satu pasukan sorak?" Kai menyembamkan mukanya ke leher Amanda.

"Yah! Byuntaeeeeeeeeeeeeeeee." Perut yang ada berketul-ketul sixpack itu dicubit. Gatal!

"Hehe... Tak sabar nak tunggu Ameline keluar.."

"Tulah, i hope you will be there masa Amanda lahirkan dia.." Kai tersenyum. "Ofcourse, sayang. I will be there, by your side. Always."

Amanda tersenyum tawar, lagi. Awak kata awak akan selalu ada dengan saya Kai? Tapi... Awak takde dengan saya. Itu.. Harapan palsu atau janji palsu?

Dia mengikat rambutnya menjadi messy bun. Kemeja kuning cair lembut dan seluar jean putih dipadankan dengan heel tebal di bawah, cantik! Walaupun perutnya sudah membulat, vougenya takkan pernah hilang.

Tetapi nasib, disebabkan badan Amanda yang slim, membuatkan perutnya nampak comel. Ah- dia yang nampak comel. Beg tangan berjenama Prada diambil. Enjin kereta dipanaskan beberapa minit dan, destinasinya ialah.. Operia Coffee Shop.

Tidak lama kemudian, dia tiba. Amanda tersengih, dia mendekati kaunter. Loceng ditekan, tanda membuat pesanan. Pekerja yang masih menunduk sedang menulis sesuatu hanya mengangguk.

"Bagi saya satu set Happy Not tapi donut tu tukar from chocolate kasi choclate oreo. Yang lain still sama."

"Sure. Nombor ci-" Dia mendongak kepalanya. Amanda tersengih lalu menunjuk jari 'peace!'

playedWhere stories live. Discover now