Saya baru lepas tengok batman vs superman semalam and it was great! Im so daym addicted with supermannn. Hesss soooo sooo handsome. U guys must watch it ya ;)
--
Hari Ketiga Di Malaysia
" Uhmm... Flight kita malam ni,, bosannya! " kata Chen lalu memeluk Suho dari tepi.
" Tulah! " ahli Exo yang lain mengiakan kata kata Chen.
" Sekarang pukul berapa? "
" 1 PM "
" Okay, jom kita pergi pantai Baganlalang! Lagipun flight malam pukul 11:25 kan? "
" Yeahhh! Nakkkk!! " jerit mereka serentak. Dengan itu, berlalu lah Exo + Amanda ke pantai tersebut.
" Okay jom. "
Perjalanan ke sana mengambil masa sebanyak 34 Minit. Apabila tiba, mereka dan Amanda bermain air dan bermandi manda.
Sungguh mereka gembira. Walaupun ada fans yang melihat mereka tetapi mereka bersyukur kerana fans tidak mengejar mereka.
Sedang seronok bermandi-manda tiada siapa tahu, apa yang terjadi di Korea.
Apa yang akan berlaku kepada rumah tangga Kai dan Amanda.
Dan, tiada siapa tahu yang seseorang sedang merancang untuk memusnahkan rumah tangga Kai dan Amanda.
- Di Seoul, Korea. -
" Hey. "
" Duduk. " kata perempuan itu kepada seorang lelaki.
" Yes my dear? "
" I ada job untuk you " kata perempuan tersebut lalu mencampakkan gambar perkahwinan Kai dan Amanda kepada lelaki tersebut.
" Ouh, kenapa ngan diorang? Bahagia je I tengok. " kata lelaki tersebut.
" I nak, you tolong I. " kata perempuan itu lalu menyilangkan kakinya, menampakkan pehanya yang putih akibat dia memakai dress yang singkat.
Lelaki itu sudah pun menayangkan senyuman sinis.
" Tolong apa? "
" I nak you tolong I hancurkan rumah tangga diorang. " kata perempuan itu lalu berdiri mendekati lelaki itu. Mengusap pipi lelaki tersebut.
" Boleh. Berapa you nak bayar? " perempuan tersebut duduk di riba lelaki itu lalu lelaki itu memeluk pinggangnya.
" 5 juta won. "
" Not enough baby. I nak... "
" Araseeooo... " kata perempuan tersebut. Lelaki itu mengangkat perempuan tersebut ke dalam bilik hotel yang ditempah.
- Di Malaysia -
" Okay, dah sampai " kata Suho kepada mereka. Tadi ; semua tidur . Sekarang ; semua bangun.
" Wahhh!! Pantaii! Beachhh!! " Chen menjerit lalu bergegas membuka pintu kereta. Malangnya, tidak dapat dibuka.
" Hyung, bukaklah! " marah Chen kepada Suho.
" Yah, kau gila ke Chen? Pakai mask ni! " tegas Suho lalu memberi mask berwarna hitam kepada Chen.
" Oh.. Mian hyung.. " kata Chen lalu tersengih sengih macam kerang busuk.
Yang lain hanya menggelengkan kepala.
" Tu, Kai dah sampai. " kata Sehun lalu menunjuk ke arah sebuah kereta mewah. Mereka pun bergegas keluar dari van.
Mereka pun bermandi manda di pantai tersebut. Bermain bola tampar, berselfie, berlari lari seperti anak kecil (Baekhyun dan Chanyeol) dan sebagainya.
Friendship goals.
Kai dan Amanda berkeputusan untuk berjalan jalan bersama. Mereka berjalan meninggalkan exo.
" Tsk.. Unbelieveble kan? " kata Kai. Amanda memandangnya dengan pelik.
" Wae? "
" Selepas banyak benda yang kita lalui. Finally, kita bersama jugak. " Kai memandang Amanda lalu tersenyum.
" Hahaha.. " Amanda ketawa kecil. Ada benarnya juga kata kata Kai itu.
Kai memusingkan badan Amanda. Mereka berdiri tepat tepat masa matahari terbenam.
" Sa " Kai mencium dahi Amanda.
" Rang " kedua dua belah mata Amanda dicium lembut.
" Hae " kini hidung.
" Yo " dan yang terakhir. Bibir. Kai mengucupnya dengan lama. Amanda membalas.
" Fuhhhhhh! " Kai dan Amanda tersentak lalu memandang ke arah suara tersebut. Ah, diorang ni asyik kacau sweet moment Kai ngan Amanda je -.-
" Chen! Chanyeol!!!! " jerit Kai lalu mengejar mereka berdua. Sempat lagi Chanyeol menayang-nayangkan kamera. Gambar Kai dan Amanda sedang bercium.
Haih penakjadi.
" Barang semua dah ada? Takde yang tertinggal kan? " soal Suho kepada mereka semua. Semua menggeleng.
" Naeeeee " jawab mereka.
" Okay, so Kai kau punya kereta tu macam mana? " tanya Suho.
" Em, aku tinggal sini ah. " kata Kai kepada Suho.
" Kau nak suruh siapa jaga? "
" Alah, chill ah. Aku ada la tempat sendiri. " kata Kai lalu menjeling Suho. Suho mengeluh lalu mengangguk.
" Okay, jom semua naik van. " kata Suho. Mereka semua akur.
Perjalanan untuk ke KLIA2 (Kuala Lumpur International Airport 2) mengambil masa 31 minit sahaja.
" Okay, guys. Flight kita lagi 10 minit. Hurry up! " kata Suho. Mereka semua cepat cepat mengambil barang da menunggu untuk dipanggil.
Selang beberapa minit kemudian, mereka dipanggil. Exo dan Amanda bergegas naik ke kapal terbang.
Sempat mereka mengambil gambar di hadapan KLIA2." Goodbye Malaysia! "
--
cerita ni makin lama makin boringg. Saya nak cepat cepat habiskan cerita ni (:(
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...