53. New PA

1.1K 109 4
                                    

--

Sebulan selepas perkahwinan Amanda dan Kai...

* Kai POV *

" Oppa, cepat sikit makan tu. Dah lewat nak pergi kerja ni ha. "

Aku mencebik. Elah, aku yang boss kat situ. So , who cares?

" Ala biarjelah. Oppa ni boss, masuk lewat ke awal ke takde siapa kisah. "

Aku menyuap sepotong pancake yang telah ku hiris ke dalam mulut. Yummy!

" No no no. Faster! "

Aku menggapai tisu lalu mengelap bibirku. Pergi ke arah isteri terchentaku lalu memeluk bahunya. Aku tau isteri aku ni orang yang tepati masa.

" Hm, nah. "

Dia menghulurkan beg kepadaku. Aku menyambutnya. Aku berura-ura tidak reti mengikat tali leher, sengaja mahu tarik perhatian Amanda. Hehehehe.

" Boleh ke tak tu? "

Aku menggeleng sambil membuat muka sedih. Amanda tersenyum tipis, mungkin dia menganggap aku ni manja? hehe dengan isteri sendiri. Takpa kan?

" Ngengada! "

Amanda berjalan ke arahku lalu membetulkan tali leher ku. Aku terpandang ke arah lehernya yang sangat sexy aku rasa..

" Dah si— "

Aku meletakkan kepalaku di leher Amanda. Hmmm.. wangi. Aku menghidu lehernya seperti vampire! Amanda menolak lembut tubuhku.

" Oppa, kerjaaa. "

Aku mengeluh. Haih, isteri aku ni.

" Yelaa. "

Aku menggapai beg bimbit ku, lalu berjalan ke arah Amanda semula. Aku menatap matanya, lama. Dia juga begitu  Aku meng'wink' kepadanya lalu mengucup lembut bibirnya.

" Oppa pergi dulu. "

Amanda tersenyum dan menghantarku sehingga ke pintu rumah. Aku menghidupkan enjin lalu keretaku laju meluncur di kawasan perumahan.

×××××××××

" Encik Kim, ada seorang perempuan nak interview. Lagipun haritu encik kata PA encik dah berhenti kan? "

Baru aku ingat, ya, PA aku dah berhenti! Aku mengeluh.

" Hm, bawak dia masuk dalam pejabat saya. "

" Baik. "

Aku mengangguk tanda untuk membenarkan dia keluar. Tak lama kemudian pintu pejabatku diketuk.

" Masuk. "

Seorang perempuan yang mengikat rambutnya secara Messy Bun, kot merah dan skirt merah dan kasut berwarna merah datang ke arahku sambil tersenyum manis. Cantik perempuan ni, serious! Aku hanya membalas senyumannya. Heh, tapi Amanda tetap bertakhta dalam hati aku!

" Okay give me your file. "

Dia memberikan filenya kepadaku, dan mungkin secara sengaja, dia menyentuh tanganku. Aku cepat-cepat menarik tanganku sebelum berdehem. Ah sudah, perempuan ni miang!

" Hm, awak punya pengalaman banyak. Hm, okay la. Awak diterima menjadi PA saya, esok mula kerja. "

Aku tersenyum tipis ke arahnya. Dia membalas dengan senyuman manis sebelum berkata,

" Gumawo oppa eh encik. "

Dia tersenyum malu. Aku mengukir senyuman palsu, aduh miang betul betina ni. Dia berjalan dengan penuh lenggok ke arah pintu lalu berpusing memandangku, mengenyitkan matanya kepadaku.

" Ah sudah, gila perempuan ni. "

Aku membebel sambil menyiapkan kerja.

--

*short update*

playedWhere stories live. Discover now