41. Abang Kandung

2K 194 10
                                    

--

" Tak. Apa semua ni Kai?! " tanya Amanda dengan nada yang separuh marah.

" Awak milik saya. "

" Tak boleh! Saya taknak perempuan lain derita disebabkan saya. " Amanda memukul-mukul dada Kai apabila Kai memeluknya.

" Apa awak merepek ni? " Kai menaikkan sebelah keningnya.

" Awak dah ada Y-Yejin... " Amanda menundukkan mukanya.

Sunguh malu rasanya!

Kai tergelak kecil. Lalu mengusap pipi Amanda.

" Dont worry sayang, Yejin tu saya dah settlekan dia. Saya sayang awak seorang je. "

" Kai. Semua ni senang je bagi awak.. Bagi saya TAK Kai.. Pertama, awak ingat tak? Masa awak lempang saya dekat secondary school..

Awak ada cakap dekat saya,

' Aku nak kau ingat ayat ni yang AKU TAKKAN PERNAH JATUH CINTA DENGAN KAU! '

Awak tahu apa saya rasa Kai? Sakit. Tamparan awak tak sesakit hati saya pada masa itu Kai.

Dan, awak muncul apabila saya masuk universiti. Awak cakap awak cintakan saya.

Tapi, lepas Yejin masuk universiti tu. Awak rapat dengan dia dan lupakan saya. Awak ingat tak masa awak masuk hospital? Bukan saya nak burukkan dia tapi, memang dia tak muncul pun melawat awak.

Dan, omma awak suruh saya tinggalkan awak sementara.

Ianya bagaikan 100 tahun Kai. Saya tunggu khabar berita daripada omma awak. Tapi, tiada.

Saya putus asa dan cuba mencari kerja. Dan saya mendapat tawaran menjadi model. Sejak dari itu, saya dah mula lupakan awak sedikit demi sedikit.

Malangnya, awak kembali hadir di dalam hidup saya apabila kita bertemu dekat photoshoot. Awak rasa semua ni adil bagi saya?

Jackson. Saya dah mula sayang dia.

Tapi awak kembali hadir dalam hidup saya. Awak tahu betapa sakitnya hati saya?

Tak. Awak tak pernah rasa Kai. " Amanda sudah tersedu-sedu menangis.

Kai diam. Otaknya ligat memikirkan kata-kata Amanda.

" Tapi, saya boleh ambil hati awak kan? " Amanda membiarkan soalan Kai pergi seperti angin.

" Walau apa pun, saya akan mencuri hati awak dan mempertahankan cinta kita. Itu janji saya. "

✖✖✖

" Aku sayang dia sepenuh jiwa aku! " bentak Yejin.

" Kau kena redha yang dia bukan milik kau. Kau rasa patut ke kau hancurkan rumah tangga diorang? " tanya Hanmi.

" Kau tak rasa apa aku rasa! " jerit Yejin.

" Aku dah lama cintakan dia tapi cinta aku tak pernah terbalas! " Yejin mengesat air matanya dengan kasar.

" Kau cantik. Ramai lagi yang minat kat kau. Aku tengok, Jongsuk tu pun okay. " Yejin menjeling kawannya itu.

" Kau gila? Omma aku berkenan gila dengan si Jongsuk tu sampai nak buat dia jadi suami aku. Si Jongsuk tu dah la sombong! " Hanmi ketawa terbahak-bahak apabila teringat akan suatu kejadian.

// FLASHBACK //

" Hai. " sapa Yejin.

Jongsuk hanya menjeling lalu sambung bermain telefonnya.

playedWhere stories live. Discover now