Haha okay okay. Tak jadi hiatus :))
Now Playing - Apology (iKON)
--
* No One's POV *
" Jom ambil makanan dekat sana. " kata Amanda kepada Hyera.
" Kau nak apa? Ada udang bakar. Ketam bakar. Ayam bakar. Ha semua bakar-bakar. " kata Hyera sambil menyuap french fries ke dalam mulutnya.
" Aku nak ketam bakar and udang bakar. " kata Amanda sambil tersengih melihat mimik muka Hyera seperti 'Kau-ingat-aku-orang-gaji-kau?'
" Pleaseeee... " kata Amanda sambil membuat 'aegyo' .
Hyera mengeluh lalu mengambil makanan untuk Amanda. Amanda tersenyum lebar.
" Nah. " Hyera menghulur pinggan yang berisi lauk-pauk (lol) kepada Amanda.
" Thankyouu Hyerot. " kata-kata Amanda membuat Hyera mencebik. Apa nak jadi dengan kawan aku ni...
Baru sahaja Amanda hendak menyuap udang bakar ke dalam mulutnya, ada satu tangan yang merampas udang tersebut dari garfu Amanda. Amanda merengus geram. Amanda melihat ke arah manusia yang boleh dikatakan 'rude' tu.
" Apa ni Kai.. " kata Amanda sambil menjeling Kai yang telah mencuri udangnya itu.
Kai lebih bertindak ganas dengan merampas pinggan Amanda.
" Kai! " jerit Amanda apabila Kai merampas pinggannya.
" Give me a kiss first. " kata Kai lalu menunjuk-nunjuk ke arah pipinya.
" Seriously Kai? Hell ofcourse no. " kata Amanda sambil mencebik. Gila ke apa nak suruh aku cium dia.
" No this for you then. " kata Kai sambil jari telunjuknya menunjuk ke arah pinggan yang dipegangnya.
" I dont care. I will take another 'this'. " Amanda tersenyum sinis sebelum berlalu meninggalkan Kai untuk mendapatkan makanan barunya.
" Not too fast Amanda. " Kai tersenyum sinis sebelum mengejar Amanda.
" Gotcha! " kata Kai apabila dia dapat memeluk Amanda dari belakang. Omputeh panggil 'back hug' .
" Kai lepas lah Kai. Nanti ada orang nampak. " Amanda mencuba banyak kali untuk melepaskan diri dari pelukan hangat Kai itu. Tetapi dia tidak kuat. Amanda mengeluh. Pipi dia betul-betul merah kerana Kai memeluknya.
" No until you give me a kiss on my cheek. " Amanda mengeluh. Dia ni byuntae. Betul-betul byuntae.
" I don— " Amanda merasakan bibirnya hangat. Tetapi hanya dalam 1/2 saat sahaja.
" Apa n— " again. Benda yang sama dilakukan kepada Amanda.
" Sto— " Kai masih lagi mencium Amanda. Tetapi kali ini dalam 5/6 saat.
Kai dan Amanda tercungap-cungap menyedut oksigen. Amanda kelihatan marah.
" You stole my first kiss! " Amanda menjerit kecil lalu meninggalkan Kai seorang diri. Kai hanya melihat Amanda pergi. Dia menjilat bibirnya.
" Strawberry. " kata Kai apabila dia menjilat bibirnya. Kai tersenyum senget. Apa nak jadi dengan Kai ni ha.
" Kau boleh bersenang-lenang sekarang Amanda.. Kau tunggu lah nanti. Aku akan buat Kai benci kau. " kata seseorang yang bersembunyi di sebalik semak-samun itu sambil tersenyum sinis.
(( skip ))
PANGGG !!!
Amanda memegang pipinya. Terasa amat perit. Rasa seperti waktu dulu-dulu apabila Kai menamparnya.
" Stay away from Kai. Or kau nak mati cepat? " kata Yejin kepada Amanda sambil tersenyum sinis.
" For what duh aku kena patuh arahan kau? Bit*h. " Amanda melawan kata-kata Yejin. Dia fikir dia siapa nak tampar aku?
" What? Bit*h? Huh. Kau nak gaduh dengan salah orang Amanda. " Yejin menarik kuat rambut Amanda. Amanda meraung kesakitan.
" Ini baru permulaan. Game baru bermula. " bisik Yejin kepada Amanda lalu meninggalkan Amanda yang sedang kesakitan itu seorang diri.
Amanda kemudian pergi ke tapak perkhemahan. Terlihat cikgu sedang memberi taklimat kepada para pelajar.
" Mianhae, saya lambat. Saya pergi tandas tadi. " kata Amanda kepada Sir Kumar. Sir Kumar mengangguk lalu melihat ke arah pipi Amanda. Sir Kumar menaikkan sebelah keningnya.
" Kenapa pipi merah? Macam kena tampar. " semua pelajar kini memandang ke arah Amanda.
" Ah aniyo. Tadi saya lempang pipi saya sebab ada nyamuk hehe. " Amanda tersenyum tawar. Dia tidak berani hendak membuka cerita apabila dia ternampak Yejin sedang menjelingnya.
" Oh. Okay. Duduk dalam kumpulan kamu. " Amanda mengangguk lalu duduk di barisan kumpulannya.
" Aku tahu kau kena lempang. Kan? " Hyera membisik kepada Amanda.
" Dah lah lupakan jelah. " kata Amanda kepada Hyera. Hyera mengeluh berat. Apalah nasib kawannya ini.
" Baiklah. Hari sudah mulai gelap. Mari pasang unggun api. " semua mengangguk dan membuat tugasan masing-masing.
" Siapa tampar kau? " Sehun membisik ke arah Amanda.
" Kan aku dah cakap tadi. Aku lempang muka sebab ada nyamuk. " kata Amanda dengan selamba.
" Tipu. Siapa? Cakap sekarang. " tegas Sehun. Dia betul-betul syak yang Amanda kena tampar.
" Oppa. Jom cari kayu api sama-sama. Tak payah lah layan perempuan hodoh ni. " Mina yang datang dari planet mana entah memeluk lengan Sehun dan membawa Sehun ke tempat lain.
" Hodoh? Hm... " kata Amanda dengan perlahan. Amanda hanya melihat Mina memeluk lengan sepupunya itu. Entah kenapa hatinya berasa sakit.
" Oppa nyamuk! Oppa nak peluk! Oppa, ada pacat! Oppa! Oppa! Oppa! " Oppa, oppa. Opah kau lah! Menyampah Amanda melihat drama sinetron free dekat sini. Drama yang kedua ye. Pelakon itu ialah Kai dan Yejin.
Amanda melihat Kai yang sedang tolong Yejin menyapu krim di lengan Yejin. Hatinya sekali lagi sakit. Amanda dan Kai bertembung mata. Amanda cepat-ceoat melarikan diri. Aku ni siapa bagi kau sebenarnya Kai?
" Oppa! Pandang Yejin! Jangan pandang budak bodoh tu. " Yejin menjerit-jerit manja.
Amanda berlalu meninggalkan mereka. Biarlah mereka nak bersweet-sweet dulu. Hurmm...
" Hai? " Amanda menoleh ke belakangnya.
" Oh hai Sir Jackson. " kata Amanda sambil tersenyum manis. Boleh cair dia melihat Jackson walaupun Jackson hanya memakai t-shirt berwarna putih dan seluar tracksuit berwarna hitam.
" Buat apa sorang-sorang? " tanya Jackson kepada Amanda.
" Diorang tak perlukan pertolongan saya pun. Hehe. Lagipun nak ambil angin kejap.. " Amanda menghirup udara sedalam-dalamnya. Segar betul udara di sini. Tak macam di Seoul. Bau asap kereta dan sebagainya.
" Amanda. Saya nak awak tahu sesuatu. " Amanda memandang Jackson dengan pelik. Apa dia nak bagitahu ni ? Hurmm.. Macam penting...
" Apa? " tanya Amanda sambil memandang muka Jackson. Jackson tidak berubah. Masih handsome. Malah, bertambah handsome.
" Saya nak awak tahu yang.. " Jackson mendekatkan mulutnya ke telinga Amanda.
Amanda dapat rasa hembusan nafas Jackson apabila Jackson menghembuskan nafasnya.
" .. saya sentiasa menunggu awak. "
--
Falling in love with iKON's songs especially Apology and Rhythm Ta :))))))
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...