Saya akan tukar panggilan pov Amanda tau. Mean, dia tak guna 'aku' dah. Dia guna 'saya' .
Nama keluarga Sehun jadi Kim bukan Oh.
--
*Amanda's POV*
" Sehun.. kau jangan macam-macam hun.. " kata saya kepada Sehun. Saya menolak sedikit badannya ke belakang.
Byuntae Sehun.
" Ingatkan hebat sangat. " kata Sehun dan dia mendekatkan lagi mukanya ke muka saya.
Bila saya tengok dia dari dekat, handsomenya dia...
" Dah lah Hun aku minta maaf. " kata saya sambil menolak dia jauh dari saya.
" Okay. " kata Sehun dengan mudah. Saya menaikkan sebelah kening saya. Biar betul dia ni?? Tak pernah dia lepaskan saya macam ni. Kalau selalu, bila saya kacau dia, mesti dia kacau saya jugak..
" Ikut aku jap.. " saya mengikut Sehun. Kami menuju ke atas bumbung.. kejap. Swimming pool?
" A-apa kau nak buat— er kita nak buat kat sini? " tanya saya dengan tergagap-gagap. Hes so darm sexy and hot just now.
" Masa untuk balas dendam. " dia mendekati saya. Saya berjalan ke belakang sehingga saya tak sedar yang saya berada di tepi swimming pool.
Sehun merapatkan dahinya dengan dahi saya dan dia menolak saya menggunakan dahinya. Dan,
BUSHHHH!
Saya terjatuh dalam kolam.
How dare dia...Nasiblah saya pandai berenang. Saya menghulurkan tangan kepada Sehun tanda mahu meminta tolong kepadanya.
" Nak aku tolong eay? " kata Sehun. Saya mengangguk sambil tangan saya masih lagi menghulur kepada dia.
" Okay. " dia tersenyum simpul sambil menyambut huluran tangan saya. Saya tersenyum jahat. Tak semudah tu Kim Sehun..
BUSHHHHHHH! (( again ))
" Darm you Amanda. " kata Sehun apabila saya menarik tangannya jatuh ke dalam kolam. Saya membuat peace dan tersengih.
Dia berenang ke arah saya. Dia melihat baju saya.
Sht! Saya pakai baju warna putih!
" Sexy... " kata Sehun sambil menggigit bawah bibirnya.
" Byuntae. " kata saya lalu berenang keluar dari kolam. Saya mengambil kain tuala dan mencampak ke arah Sehun. Saya takde lah kejam mana nak kasi dia basah lencun macam tu.
" Baju? Seluar? " tanya Sehun. Saya memberi dia baju saya. Yeah dia terpaksa pakai. Nasiblah saya bukan pinky hahaha. Seluar saya kasi dia seluar tracksuit je.
" Thanks. " saya mengangguk.
" Pergi la, aku nak tukar baju ni. " saya memandang dia dengan hairan sebelum dia menyambung, " Ke nak join sekali? " tanya Sehun dengan senyuman nakal. Saya menggeleng dan berlalu meninggalkan Sehun yang tengah tukar baju dekat dalam bilik tetamu.
Saya pergi ke ruang tamu. Omma ni tak balik-balik lagi ke.. dan saya nampak Sehun baru je turun.
" Sehun, kau balik bila? " tanya saya sambil menjelingnya.
" Eh, menghalau nampak.. " saya tersengih tepi.
" Tanya je hehe.. "
" Entahlah sebab tadi omma kau call aku, dia cakap dia balik pagi esok. Lepas tu dia suruh aku jaga kau.. " saya memandang Sehun dengan pelik. Seriously omma nak saya duduk dengan budak byuntae ni?
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...