Please dont bash.
--
*Amanda's POV*
Nak angkat ke tak nak eh..
Angkat jelah.Aku menekan button hijau dan,
[Hello?]
"Er hello.."
[Amanda, jom date nak tak?]
Aduh macam mana ni, aku dekat Amerika.
"Mian Jimin oppa. Kalau Amanda bagitahu ni, oppa please jangan marah tau.."
[Tengok la dulu]
"A-amanda sekarang ni d-dekat A-amerika." Aku bercakap dengan tergagap-gagap. Takut juga la menghampakan Jimin oppa.
[Mwo?! Amanda buat apa dekat situ? Holiday ke? Tapi ni bukan cuti sekolah.]
Suara Jimin oppa benar-benar hampa. Aduh macam mana ni.."Amanda dah berpindah dari Korea. Amanda duduk dengan nenek Amanda dekat Amerika ni. Mianhaeyo oppa." kata ku dengan lembut. Cuba sedaya upaya supaya Jimin oppa tak sedih.
[But why? And berapa lama Amanda dekat situ?]
"About 2 years? And Amanda ada sebab sendiri. Mian oppa."
[TWO YEARS?!!! Uhh, takpelah. Amanda pun ada sebab sendiri kan. Tapi, bila dah balik Korea, please tell me.]
"Arasseo oppa."
[Arasseo. Annyeong. Saranghae.]
Aku terkejut dengan ayat terakhir dia. Dia tak maksudkannya kan? Dia mematikan panggilan telefon.
Haih. "Amanda, turun ke bawah, makanan dah siap." jerit haelmoni dari dapur.
"Okay haelmoni."
"Amanda, cuba Amanda tak payah pakai cermin mata tu. Mesti lagi cantik. Takpe, nanti ikut haelmoni pergi salun eh." Aku hanya mengangguk. Aku tak mahu membantah. Kerana, haelmoni sudah banyak kali membantu aku.
+++++ (2 TAHUN KEMUDIAN)
"Nae haelmoni, Amanda dah sampai lapangan terbang Korea dah."
"Ah nae nae. Bye haelmoni"
Kini, aku berada di Koreaaaaaaa! Aku mencari-cari dimanakah omma dan appa. Hah tu dia! Eh omma ngan appa boleh lagi dating dekat cafe sana tu. Hahahaha biarla, diorang pun nak bahagia. Aku berjalan menuju ke tempat mereka.
"Annyeong." Kataku dengan senyuman manis.
"Annyeong. Cari siapa ya?" tanya omma ku. Aik, takkan tak kenal anak sendiri?
"Ni Amanda lah omma..." kata ku sambil membuat 'pout' .
"Betul ke ni? Amandaaaa!!!!" omma bangun lalu memeluk ku dengan erat, begitu juga dengan appa.
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...