3. Konsert BTS

2.7K 312 9
                                    

--

*Kai's POV*

Masa Amanda luahkan perasaan tu.. betul ke dia suka aku?

Erghhhh! Aku menyerabutkan rambut ku.
Aku rapat dengan dia sebab dulu dia tak macam perempuan lain yang bila nampak aku je menjerit macam orang gila. Tapi, tak tahu pulak bila dah rapat macam ni.. dia jatuh cinta kat aku?

Aku tekan button call berkali-kali. Amanda still tak angkat call aku. Kecewakah dia?

Meh aku bagitahu korang.
Sebenarnya, Soyou tu first love aku masa kat Amerika dulu. Aku terpaksa pindah semula dekat Korea sebab appa aku ada kerja kat Korea. Tak sangka pulak Soyou datang Korea dan.. sama sekolah dengan aku, yang paling penting, dia sama kelas dengan aku. Yea, aku mengaku. Harini aku tak bercakap pun dengan Amanda sebab aku asyik berkepit dengan Soyou je. Yelah, siapa tak excited jumpa first love korang kan?

*No One's POV*

"Amanda, ada orang cari Amanda" kata omma Amanda.

"Ah? Siapa pulak? Kan Amanda tak pergi sekolah harini.." kata Amanda sambil matanya tertutup.

"Entahlah, dia kata dia kawan Amanda. Omma kena ikut appa pergi Busan hari ni. Mungkin balik lewat, omma dah suruh dia jagakan Amanda" Omma mencium dahi Amanda dan berlalu pergi.

Pintu bilik Amanda dibuka selepas itu.

*Amanda's POV*

"Weh bangunlah" kata suara garau yang berada di tepi aku. Kejap, suara garau? Siapa? Aku membuka mata dan "O M G! KAI APA KAU BUAT KAT RUMAH AKU AND BILIK AKU NIIIIIIIIII!" jerit aku apabila nampak Kai berada di sebelah aku.

Kai menekup mulut ku, aku memukul-mukul tangannya. Tapi, apakan daya, lelaki lebih kuat (-.-).

"Okay, okay chill. Omma kau suruh aku jaga kau" Kai tersenyum senget. Omg Kai, kau nak buat aku jatuh cinta lagi ke? And, gila ke aku nak stay dengan crush aku? Memang takla.

"Takpe-takpe kau balik je aku boleh duduk rumah sorang-sorang. Shuh shuh" kata ku selamba. Even aku tengah awkward. Yea, aku takkan pandang mata dia.

"Okay, sebelum tu aku minta maaf tau Amanda. A-aku tak tahu pun kau ada perasaan kat aku" kata Kai sayu. Mata aku mula berkaca apabila mendengar ayat kai iaitu "A-aku ngan Soyou, couple".

"Keluar, Kai" kata ku dengan suara serak menahan air mata daripada gugur.
Kai tidak bergerak dari tempatnya.

"Aku kata keluar Kai" Akhirnya Kai menurut dan dia keluar dari bilik aku. Aku menutup muka ku dengan selimut dan menangis.
Betapa sakitnya hati aku.

'Aku ngan Soyou couple'

'Aku ngan Soyou'

'Couple'

"ARGHHHHHHHHHHH!" aku menjerit melepaskan marah. Jatuh cinta itu benda yang sakit. Paling sakit.

Aku perlu move on. Yep.

+++++

"Semua duduk" kata Mrs.Park dan semua pelajar duduk.

Sudah 2 minggu aku dan Kai tidak bertegur sapa. Dia kelihatan gembira dengan Soyou dan mereka dinobatkan sebagai couple yang paling famous? Princenya handsome. Princessnya cantik. Perfect bukan?

Aku mula bersendiri. Makan sendiri. Belajar sendiri. Aku mula menjadi seorang yang pendiam dan ulat buku.

Kenapa? Sebab cara ini je yang boleh buat aku lupakan Kai.

Dalam peperiksaan, aku selalu berada di tempat pertama. Kai di tempat kedua dan Soyou yang terakhir. Tapi, siapa kisah? Dia cantik.

+++++

"BTS akan membuat persembahan di Seoul, Korea pada 17/12/2015. Tiket boleh dibeli online mulai 2/12/2015 hingga 15/12/2015" Aku membaca artikel ini di laman facebook Bighit. Aku nak pergiiiiii!!!

"Omma, ingat tak omma penah cakap Amanda nak apa kalau dapat nombor satu dalam kelas kan?" Omma mengangguk.

"Amanda nak omma tunaikan sekarang boleh?" Omma mengangguk lagi.

"Amanda nak tiket konsert Bts. Vvip tau. Yang boleh pergi backstage tau. Hehe."

"Uhuk uhuk" Omma mengurut belakang appa apabila appa tersedak air.

"Hm yelah" kata appa dan omma. Amanda menjerit riang. Yeayyyy! Jimin oppa, wait for me!

--

DOUBLE UPDATE TODAY! (yeay!)

SORRY FOR TYPOS :'(

playedWhere stories live. Discover now