8. Jumpa Soyou

2.4K 309 25
                                    

Im so sorry. Saya ada buat kesilapan dekat part 7. Actually, omma Amanda tu Mrs.Choi . Im reallyreally sorry. So saya akan panggil omma Amanda Mrs.Choi okay? Sebab nama keluarga Amanda memang Choi. Entahlah dari mana sesatnya Lee tu. Sorry

--

"Kenapa basah ni Amanda?" tanya Mrs.Choi dengan risau. Pelik tak terkata. Satu, sebab dia balik dengan keadaan basah kuyup. Dua, sebab dia balik rumah waktu persekolahan. Ibu mana tak risau dan pelik?

Amanda menggeleng kan kepalanya lalu pergi ke biliknya. Mrs.Choi fikir bahawa mungkin Amanda mempunyai masalah. Kut?

Amanda merendamkan diri nya di dalam bath tub. Dia terfikir, jadi nerdy salah ke? Salah ke dia nak berkawan dengan Jackson? Salah ke dia suka Kai? Kenapa dia ditakdirkan dengan semua ni...

Sedang asyik dia melayan perasaan, dia teringat pada waktu Kai selalu mengacaunya di sekolah,

//FLASHBACK//

Kai ; Weh, tengok ni.

Amanda ; Ape benda?
WARGHHHHHHHHH YAHHH PABO JONGINNNN WEYYYY AMIK LAH BALIKKKKKKKKK!!!

Kai ; HAHAHAHHAHAHAHA arasseo arasseo. Hehe, lipas je pun.

Amanda ; Woi bengong, kau tahu tak kau letak lipas tu kat rambut aku? Kang dia bertelur kat rambut aku macam mana?! Yaish this pabo Jongin!

Kai ; Hehehe mianhae sweetheart

//END FLASHBACK//

Kenapa kau berubah Kai? Kau buat aku jatuh cinta dengan kau Kai. Lepastu, kau biar je aku macam ni.. Tergamak kau Kai...

+++++

From ; Unknown

Hye Nerdy!
Ni Soyou. Aku nak jumpa kau dekat Cafe Bean. Sekarang.

Amanda menyarungkan t-shirt berwarna turqoise, skinny jeans berwarna biru dan rambut dilepaskan. Cermin mata? Dia tak memakainya apabila hendak keluar. Kecuali di sekolah.

"Omma , Amanda nak jumpa kawan kejap." Mrs.Choi menganggukan kepala.

"Amanda pandu kereta sendiri tau!" jerit Amanda lalu menggapai kunci kereta yang elok tersangkut di dinding pintu. Dia meng'start'kan enjin kereta dan pandu ke Cafe Bean.

Dia berjalan memasuki Cafe Bean. Dia terlihat susuk tubuh yang dikenalinya. Soyou.

"Ah, here, sit here." kata Soyou dengan senyuman sinis dibibir.

Amanda akur.

"Kau tahu kenapa aku panggil kau?" Amanda menggeleng.

"Uh, aku cuma nak cakap yang, kau tak payah lah berharap yang Kai akan suka kau. And dia langsung tak pernah ada perasaan kat kau. Dulu tu dia rapat ngan kau sebab nak permainkan kau je. Dia nak kau fall in love ngan dia, then dia tinggalkan kau. You've been PLAYED by Kai. Sadis betul hidup kau kan" Soyou tersenyum sinis.

"Tu je ke yang kau nak cakap dekat aku Soyou?" kini senyuman sinis terbit dibibir Amanda.

Soyou kelihatan terkejut. Tapi dia masih mengawal riak wajah nya.

"Pandai dah kau sekarang kan Amanda."

"Well ofcourse. Eh, actually, aku dah pandai lama dah kalau tak aku tak dapat nombor satu dalam kelas. Kau tu je yang bodoh" Pedas sekali setiap perkataan yang terkeluar dari mulut Amanda.

Muka Soyou merah padam menahan marah. Baru sahaja tangan Soyou hendam menampar pipi Amanda, Amanda pantas menghalang tangan Soyou.

"Well well well. Tampar? Euw. Sorry eh? Muka aku terlalu cantik untuk ditampar. Lain la dengan muka kau, bedak sana, bedak sini. One word for you, FAKE" jawab Amanda. Sinis.

Soyou pantas mahu mengambil handbagnya. Tapi dihalang Amanda.

"Eh? Nak pergi mana? Game ni baru je bermula. Kejapla, aku nak calit sikit lagi make up kat muka kau tu. Boleh kan?" tanpa menunggu balasan Soyou, Amanda mengambil air coklat sejuk yang berada di meja lalu disiramnya ke atas kepala Soyou. Hampir kesemua pelanggan di situ memandang ke arah mereka.

"Ah, here. Look, kau dah lawa lah. Okaylah, tak perlu bayar. Aku bagi free je. Byebye" Amanda berlalu meninggalkan Cafe itu.

Puas hatinya dapat mengenakan Soyou.

Kejam sangat ke aku?

--

Do vote and comment eh? Please jangan jadi silent reader huhu.

Happy reading :)

Sorry for typos ❤

playedWhere stories live. Discover now