--
Beberapa bulan kemudian, hubungan Kai dan Amanda menjadi erat. Rapat. Mereka kini berkawan rapat. Tetapi, siapa tahu akan hadir orang ketiga...
"Weh kau tahu tak nanti ada pelajar baru"
"Tahu. Diorang kata perempuan"
"Aah, pastu aku nampak tadi. Cun gila"
"Nama dia apa?"
"Kim So- Ape tah tak ingat"
Amanda terdengar perbualan beberapa pelajar lelaki. Ada pelajar baru eh?
+++++
"Harini kita ada student baru" Seorang pelajar perempuan berambut panjang dan lurus masuk ke kelas. Mata pelajar lelaki membulat, semua. Termasuk Kai.
"Annyeonghaseyo, Kim So You imnida" Dia membongkokkan badan nya sedikit.
"Em, So You duduk sebelah Kai" Soyou tersenyum manis ke arah Kai dan Kai membalas nya. Diorang dua... kenal ke?
*Amanda's POV*
Harini aku rasa, sunyi.
Sebab.
Kai.
Dia.
Dah.
Tak.
Kacau.
Aku.
Dia sibuk dengan Soyou. Dari tempat aku makan, aku nampak dia dan Soyou bergelak tawa. Dan ada satu scene yang aku tak patut tengok , kut?
Soyou. Kiss. Kai's. Cheeks.
And Kai diam je, oh bruh really Kai?
Aku meninggalkan kantin dan pergi ke perpustakaan.
Aku rasa, aku patut confess kat dia, kan?
Aku takleh tahan perasaan aku.From : Amanda
To : KaiJumpa aku dekat belakang sekolah masa tamat hari persekolahan
And sent.
Nervousnya aku haih.
+++++
"Yes Amanda? Kau nak jumpa aku kenapa?" tanya Kai dengan malas. Wait, malas? Kai tak pernah malas cakap dengan aku selama ni.
"Em..."
"A-aku s-suka kau Kai" Aku menunduk memandang lantai.
Kai diam sebentar sebelum dia menyambung "Mian, tapi aku belum ada perasaan dengan kau lagi"
Heartbroken. Satu perkataan yang aku mampu ungkapkan sekarang ni.
"K-kau suka Soyou?" Kai mengangguk lemah.
"Mian" kata Kai perlahan dan cuba memegang tangan aku.
Pegang tangan aku? Lepas kau dah broke my heart? Please. Aku bukan murahan.
Aku menepis tangan nya lalu berlari ke gate sekolah dan pulang ke rumah dengan hati yang sakit. Erghhhhhh!"Kenapa dengan anak omma ni?" tanya omma dengan prihatin.
Aku menggeleng tanda 'im fine' .
"Omma, Amanda tidur dulu eh?" Omma mengangguk dan aku berlalu pergi masuk ke dalam bilik. Aku menekan button 'On' Iphone aku.
Terdapat banyak mesej dari dan missed call Kai.
Aku membuka mesej pertama.
From : Kai
To : AmandaSorry Amanda
Mesej kedua...
From : Kai
To : AmandaAku tahu kau sakit hati tapi tolong jawab mesej aku dan call aku.
Mesej ketiga..
From : Kai
To : AmandaAku selalu kacau kau sebab kau lain, aku fikir kau takkan jatuh cinta dengan aku.
Mesej keempat..
From : Kai
To : AmandaMian, aku cintakan Soyou..
Aku mencampak telefon ke atas katil. Mesej kelima itu amat-amat menyakitkan hati. Macam mana ni esok nak sekolah. Aku dah tak boleh tahan tengok diorang bersama sedang kan aku sakit hati. Aku taklah sekejam mana nak putuskan hubungan diorang, cuma.. hmm takpelah.
"Omma, esok Amanda taknak pergi sekolah tau. Rasa tak sedap badan hehe" Aku tersenyum palsu dihadapan ommaku.
Omma mengangguk. Aku berlari masuk ke bilik dan menghempas badan ke katil.
Today is the worst day ever.Aku memandang ke arah Iphone ku. Bunyi deringan berkali-kali. Aku menekan button 'silent' dalam iphone aku dan aku cuba untuk masuk ke dalam alam mimpi. Dan aku berjaya, aku terlena..
--
SORRY FOR TYPOS :'(
CHAPTER NI BOSAN. KAN? HUHU
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...