6. Jimin Yang Call

2.4K 292 13
                                    

Guys, im so sorreh. Tak update banyak hari ni because line internet tak kasi bukak wattpad T_T . Even dah beribu kali try publish part ni tapi tak boleh. Rasa nak hempuk kepala wattpad ni guna kuali dyo even wattpad takde kepala, nak buat jugak! Hoho membebel lak hehehe. By the way korang dah dengar lagu Sing For You (Exo) ? Adududu, my husband, Kai banyak muncul.

#misslulu,misskris,misstaotao

#missot12

--

"Omma! Amanda dah balikkkk~" kata Amanda dengan gembira.

"Macam mana konsert tadi? Best?" tanya omma.

"Best!!!!!! Amanda dapat tangkap gambar dengan Jimin oppa!!" Amanda mengeluarkan iphonenya dan menekan gallery lalu menunjukkan gambarnya bersama Jimin tadi.

Omma hanya membuat mulut berbentuk 'O'.

Amanda naik ke atas dan membersihkan diri.

Dia duduk di birai katil lalu mengambil iphonenya. Dia meletak wallpaper gambarnya dengan Jimin. Dia tersenyum melihat wallpaper iphonenya.

Diciumnya berkali-kali screen iphonenya. Gembira sangat gamaknya.
Amanda menekan 'Gallery' dan membelek-belek gambarnya bersama Jimin tadi. Untungnya akuuuuuuu!!! Jerit hati kecil Amanda.

*BUNYI RINGTONE IPHONE*

Amanda melihat screen iphonenya. Aik, ni siapa? Unknown number?

Amanda teragak-agak untuk mengangkat panggilan tersebut atau tak. Dan akhirnya dia mengangkat juga.

"Annyeong.."

"Annyeong.."

"Erk, ni siapa?" Tanya Amanda.

"Ni Jimin oppa lah

"Oooo Jimin oppa"

Jap..

"—Hahhh Jimin oppa?!!!!!" jerit Amanda. Siapa tak terkejut, bias sendiri call kita. Huhu.

"Nae nae nae, ni Jimin oppa lah ni.." kata Jimin sambil tergelak kecil.

"Kejap eh.." kata Amanda lalu meletakkan iphonenya di dalam laci. Dan menjerit "OH MY GODDDDDDDDDDDDDDDD!!!!"

*Jimin's POV*

Sekarang ni kitorang dah ada dekat dorm. Aku kongsi bilik dengan Jungkook. So, Jungkook sekarang ni tengah mandi. Haih bosannya...

Kejap, tadi aku ada ambil nombor telefon peminat aku kan tadi? Ahhh apa eh nama dia, Almond London? Eh tu nama kuih. Ahh Amandaaaa!

Aku mengambil iphoneku lalu mencari nama 'Amanda' di contact iphone aku.

Hah! Jumpa!

Aku menekan button 'Call' di iphone ku.

Tuttt tuttt tuttt

Lama betul, mesti Amanda takut nak angkat, kot?

Aku tunggu lagi..
And finalleh!

"Annyeong.."

"Annyeong"

"Erk, ni siapa?" Tanya Amanda. Aku dah tahan dah gelak aku ni. Tak tahu la bila boleh lepaskan. Apa reaksi Amanda eh?

"Ni Jimin oppa lah" Eh memandai je kau eh Jimin nak ber-oppa oppa bagai.

"Oooo Jimin oppa"

Aik? Tak terkejut ke dia? Eh kau ni bajet famous pulak kan Jimin. Eh eh ada tak fans Jimin kat sini?

"Hahhh Jimin oppa?!!!!!" Aduh aduh sakitnya telinga. Dia menjerit kuat betul.

" Nae nae nae, ni Jimin oppa lah ni.." balas aku sambil tergelak kecil.

Lepastu dia cakap,

"Kejap eh.." pastu tak sempat aku nak tanya, aku dengar dia menjerit.

Adui, excited sangat ke aku telefon? Hahahaha comel lah Amanda ni.

Pintu bilik air dibuka, Jungkook keluar dari bilik air, dia hanya melilit tuala sahaja di pinggangnya.

"Hyung, hyung cakap dengan siapa tu?" tanya Jungkook sambil mencari bajunya di dalam almari.

"Dengan fans hyung" jawab aku dengan selamba. Eh eh sibuk pulak maknae sorang nih.

"Oooo.." kata Jungkook lalu masuk ke dalam bilik persalinan baju.

"Erk, Jimin oppa? Hello?" Oh lupa pulak aku pasal telefon ni

"Ah sorry eh, tadi Jungkook ada hehe" balas aku sambil tersenyum simpul. Ala, dia bukan boleh nampak pun .

"Ah okay lah oppa. Amanda nak tidur dulu. Oppa pun tidur la okay? Mesti penat kan? Sweetdreamm.."

Caring betul Amanda ni.. Betul lah, aku penat jugak, habis konsert tadi, tak mandi-mandi lagi ni ha. Hehehe .

"Okay. Byeeee" Aku menekan 'End Call' . Aku ni angau dengan fans sendiri ke? Apa salahnya kan? Hehhehhehe.

--

Sorry for typos :(

Im not okay :(

playedWhere stories live. Discover now