Mohon beringat-ingat yang watak hero dalam cerita ni Kai :)
--
*Kai's POV*" Sayang jom? " kata aku apabila aku sampai disebelah Amanda dan Jackson masih berada di hadapan Amanda.
" Jom. " kata Amanda. Aku agak terkejut sebab dia balas. Tapi, entahlah hahaha aku bahagiaaaa!
Aku dan Amanda berjalan menuju ke cafe dan meninggalkan Jackson keseorangan di situ. Sebaik sahaja tiba di sana, kami memesan dua cawan hot chocolate.
" Macam mana dia terjumpa.. kau? " tanya aku dengan pelik sebab setahu aku Jackson tak belajar dekat universiti ni..
" D-dia pensyarah kelas aku.. " Ok ini aku terkejut. Pensyarah? Umur dia, oh dah 20 tahun.
" And kau suka ke jumpa dia? " Amanda tak menjawab kerana pelayan di cafe itu sampai dan meletakkan dua cawan itu ke atas meja kami.
" Tak tahu lah. " balas Amanda.
" Dia cakap apa dekat kau? " tanya aku dengan prihatin.
" Dia cakap, dia minta maaf pasal 2 tahun dulu. " aku mengangguk tanda faham. Memang tu semua salah Jackson pun.
" Amanda, aku nak tanya boleh? "
*Amanda's POV*
" Amanda, aku nak tanya boleh? " kata Kai. Aku mengangguk.
" Kau dah takde hati dekat aku ke? " lidah aku terkelu sekejap.
" Tak. " aku tipu.
" Kau dah tak cintakan aku? " tanya Kai lagi.
" Tak. " again. I lied.
" Baguslah.. " kata Kai. Aku menaikkan kening sebelah.
" Nothing. " Kai memberikan aku senyuman manis. Aku cepat-cepat tidak memandang senyumannya itu. Mahu cair aku dekat sini nanti.
" Kai, aku pergi dulu. " aku mengambil beg aku dan berjalan meninggalkan Kai.
" Babe, kau pergi naik aku. Balik pun nak aku la. " Kai menarik tangan aku dan membawa aku menaiki superbikenya. Aku hanya menurut. Malas melawan budak degil macam dia ni.
" Thanks Kai. " aku berjalan masuk ke rumah. Aku masuk ke bilik dan menghempaskan badanku ke atas katil.
Aku membersihkan diri dan turun ke bawah untuk makan bersama omma dan appa.
" Amanda, tadi ada surat dan kotak apa tah untuk Amanda. Omma letak atas meja belajar kamu. " Aku menaikkan kening sebelahku dan mengangguk. Surat apa? Entahlah.
Selepas makan, aku naik ke bilik dan mencari-cari surat dan kotak yang dikatakan oleh omma tadi. Yes, jumpa!
Aku membaca muka depan sampul surat itu.
' TO : CHOI AMANDA '
Aku mengoyak sampul surat itu lalu mengambil isinya dan membaca isinya itu.
' Kami dari pihak sekolah Shinhwa International High School menjemput saudari Amanda untuk ke majlis reunion bekas bekas pelajar gred 5 pada tahun 2015. Segala maklumat ada tertera di bawah.
Tarikh : 12 Januari 2017
Masa : 8:00 pm - 11:00 pm
Tempat : Dewan Shinhwa International High SchoolKehadiran saudari Amanda amatlah kami semua menanti. '
Aku menutup surat itu. Majlis reunion rupanya. Aku mengambil kotak yang dihantar bersama surat tadi lalu membukanya. Terdapat sebuah topeng yang cantik di dalamnya.
Kena pakai ke topeng ni? Malas lah. Haih.
Tarikh pun lagi beberapa hari. Harini 6 Januari. Baju pun aku belum cari lagi.
Nasib la aku ada duit simpanan yang cukup banyak untuk beli dress mahal-mahal haha. Tu pun haelmoni tu lah asyik bank-in kan duit dekat aku je.
Thanks haelmoni. Haha.
Aku mengambil iphoneku dan membuka whatsapp. Tujuanku hanyalah untuk bertanya kepada Kai. Entah lah, lately ni aku rapat dengan dia.
Aku dah maafkan dia ke?
Aku melihat yang Kai tengah online sekarang ni.
[Me ; Kai, kau ada dapat surat dengan kotak tak?]
Okay. Dia bluetick kejap.
Okay kejap. Dia baru balas.
[Kai ; Ada. Pasal reunion kan?]
Aku cepat-cepat membalas.
[Aah. Okaylah bye.]
Haha aku nak tanya tu je.
[Lah, haha. Okaylah, bye sayang.]
Aku bluetick dia je lepastu aku offline.
Aku betul betul dah takde hati dengan Kai ke?+++++
*Amanda's POV*
" Omma, Amanda nak keluar tau dengan Jimin oppa. " omma mengangguk dan aku lihat ada kereta hitam sedang menunggu di luar. Tuan punya kereta itu keluar dengan memakai mask.
Jimin oppa.
Aku masuk ke dalam perut kereta. Jimin oppa makin handsome.
" Oppa, kita pergi mall boleh? " Jimin oppa mengangguk. Senyuman manis masih terlekang di bibirnya.
" Amanda, i miss you so much. " kata Jimin oppa. Aku hanya tergelak kecil. Aku tahu dia hanya rindukan aku sebagai kawan.
" Amanda pun rindu oppa. " aku memberikan senyuman kepada Jimin oppa dan dia membalas senyumanku. Aku tak pernah tahu yang aku akan dapat keluar dengan bias aku. Haha.
" Jom. " aku membuntuti Jimin oppa.
" Oppa, Amanda kena cari dress untuk reunion. Temankan Amanda please? " aku membuat muka comel. Comel ke? Haha. Jimin oppa mengangguk selepas dia mencubit hidung mancungku. Haha.
Kenapa aku rasa lain bila dengan Jimin oppa? Aku tak boleh sukakan dia. Dia, idol. Pasti ramai peminat dia dan dia mesti dah ada pilihan hati..
--
Tired.
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...