45. Kek Red Velvet

2K 173 20
                                    

Saya nak promote kejap.
korang ringankanlah tangan untuk baca dan vote fanfic > farah_07 .
Tajuk Fanfic - Diam Diam Suka

Tajuk je macam tu. Cuba baca dulu, dont judge a book by the cover ok? Memang best. Serious best. its mingyu's fanfic.

--

" Kenapa la kau ni blur sangat Lay.... " bebel Suho. Amanda yang berada di tepinya mencubit lengannya.

" Awww. " aduh Suho.

" Tak baik lah cakap macam tu. " kata Amanda. Suho tersengih-sengih sambil membuat muka dua posen.

" Dah shuh shuh jangan menyibuk kat dapur aku. " Kyungsoo menghalau Suho. Suho mencebik sebelum berlalu meninggalkan, Dapur Kesayangan Kyungsoo.

" Ehem ehem. Kita nak buat apa ni Amanda? " tanya Lay disebelah.

Terpaksa angkut budak ni kalau tak, kena belasah la dengan diorang kat ruang tamu tu.

" Kyungsoo, kita nak masak apa ehhh. " tanya Amanda kepada Kyungsoo.

" Apa kata kita buat macaroni cheese dengan steak? " cadang Kyungsoo sambil tersenyum manis. Aww comelnya awak dyo.

" Nak! " balas Lay dan Amanda serentak. Mereka bertiga ketawa kecil.

" Dessert nak buat apa? "

" Kita buat hm, red velvet? Amanda pandai buat? Kai suka red velvet. " tanya Kyungsoo kepada Amanda.

Amanda mengangguk.

Ye, Kyungsoo. Saya tahu Kai suka red velvet...

" So, lets start! " ujar Lay dengan gembira.
Amanda dan Kyungsoo menggeleng-gelengkan kepala sambil tersenyum melihat gelagat Lay yang kelihatan comel itu.

" Mula-mula, em, ha saya buat macaroni cheese. Amanda buat red velvet. Lay— pandai ke grill steak? " tanya Kyungsoo kepada Lay.

Lay tersenyum ; nampak lesung pipit, sambil mengangguk.

" Okay. Jadi, lets start our own work! " jerit mereka bertiga serentak. Takdela kuat mana, nanti yang kat luar tu pulak sibuk.

Amanda berjalan ke kabinet mencari tepung. Mana tepung ni, tepung oh tepung. Dimanakah dikau beradaaa?

Dia pergi ke kabinet yang berdekatan dengan kaunter. ( A/n ; agak jauh dengan tempat mereka memasak. rumah besar )

Sedang sibuk menilik kabinet tersebut, Amanda merasakan hembusan nafas seseorang. Terlalu dekat. Alahai siapa pulak dah ni, mengacau betul!

Amanda memusingkan badannya. Nak terkeluar jantungnya bila kepalanya terhantuk di dada bidang seseorang.

Dipandangnya wajah manusia tersebut.
" Kai, jangan la. " marah Amanda apabila tangan Kai melingkar di pinggangnya.

" Um, ngantukla. " ujar Kai. Aduh ngada ngadalah dia ni! Belum kahwin lagi!

" Ehem. Belum bertunang lagi, macam orang dah kahwin pulak. " Chen yang bermulut becok memulakan gosipnya.

Kai mendengus kasar. Kacau jela! Terpaksa tangan di pinggang gadis itu dileraikan.

" Kau ni unta, sibuk jela. Bagila aku sweet moment dengan my fiancè-to-be ni. " bebel Kai kepada si-unta.

" Ikut suka hati aku lah, bayang bayang. " Kai bangun lalu menuju ke arah Chen.

Pakk!

playedWhere stories live. Discover now