New Year.
New School.
New Teacher.
New Classmate.--
*No One's POV*
" Omma. Amanda pergi dulu tau. " kata Amanda sambil memeluk dan mencium kedua-dua belah pipi ommanya.
" Jaga diri baik-baik. Jangan nakal-nakal. Jangan merayau. Dengar kata cikgu. Jangan melawan. Makan banyak sikit. " Amanda mengangguk-angguk mendengar nasihat atau kata kasarnya bebelan dari omma nya.
" Okay Amandaa pergi dulu ya omma, oppa. Tu cikgu dah panggil dah. Kami kena pergi ke lapangan terbang dah ni. Annyeong omma dan appa. Take care. " kata Amanda kepada omma dan appanya sebelum berlalu masuk ke dalam dewan.
" Weh Hyera. Aku duduk sebelah kau okay? " kata Amanda kepada Hyera. Kawan barunya. Hyera mengangguk.
" Jom duduk sana. Aku duduk tepi tingkap boleh? " tanya Amanda kepada Hyera.
" Baik lah ahjumma. " balas Hyera. Amanda menjeling tajam ke arah Hyera sebelum mereka berdua ketawa.
Amanda sudah mempunyai kawan perempuan di dalam kelas Argid. Dan kawan yang dia paling rapat ialah Hyerot ni lah. Eh silap, Hyera.
" BAIK LAH! KELAS ARGID DAN KELAS BERLIN AKAN MENAIKI BAS YANG SAMA! TETAPI, PELAJAR LELAKI KELAS ARGID PERLU MASUK KE BAS A. MANAKALA PELAJAR PEREMPUAN KELAS ARGID PERLU MASUK KE BAS B. SELEPAS ITU, PELAJAR LELAKI KELAS BERLIN PERLU MASUK KE BAS B. MANAKALA PELAJAR PEREMPUAN KELAS BERLIN PERLU MASUK KE BAS A. FAHAM? ADA SOALAN? " tanya Sir Kumar kepada kami.
' So... thats mean... Kai, Sehun and Suho satu bas dengan aku lah?! Oh. My. God. ' kata Amanda dalam hati.
" BERGERAK SEKARANGG!! " jerit Sir Kumar. Amanda dan Hyera masuk ke dalam bas B.
(( dalam kapal terbang ))
" Hyerot, aku nak duduk tepi tingkap lagi. " kata Amanda kepada Hyera. Hyera hanya mengangguk. Malas dia mahu melayan si Amandos ni.
" Weh, aku nak tidur kejap tau. Jangan kacau aku. " kata Amanda lalu memasukkan earphone ke dalam kedua-dua belah telinganya. Dia menutup matanya perlahan lahan.
" Pstt! Tukar tempat ngan aku. " kata lelaki itu kepada Hyera.
" Asal pulak? " tanya Hyera kepada lelaki itu.
" Tukar jelah. Aku kasi kau duduk dengan Suho. " kata lelaki itu kepada Hyera. Hyera menaikkan sebelah keningnya lalu mengeluh.
" Yelah. " balas Hyera lalu menukar tempatnya dengan lelaki itu.
" Sweet dream sayang. " kata lelaki itu lalu mengucup lembut dahi Amanda.
" Comel. " gumam lelaki tersebut dengan perlahan apabila memandang wajah Amanda yang teramatlah comel apabila tidur.
Tanpa disedari, kepala Amanda terlentok di bahu lelaki itu. Lelaki itu hanya tersenyum dan mengusap lembut rambut keperang-perangan Amanda itu.
" Kenapa kau tak layan aku macam dulu-dulu Amanda??? Aku tahu aku bodoh sebab sakitkan hati kau dulu.. aku menyesal.. aku harap kau terima aku balik Amanda.. " kata lelaki itu sambil mengelap air matanya yang menitis dari tadi.
Tak lama kemudian, lelaki itu pun terbang ke alam mimpi...
" WARGHHHHHHHHHHH! " jerit Amanda dengan kuat apabila dia sedari yang dia tidur di bahu Kai!
Kai cepat-cepat menutup mulut Amanda menggunakan tangannya.
" Mana Hyera? " tanya Amanda dengan pelik. Siapa tak pelik, bangun-bangun tengok alien dari mana datang ada kat sebelah.
" Hyera duduk dengan Suho. Lenguh bahu aku kau tidur tadi. " kata Kai sambil mencebik. Amanda mengeluh.
" Sorry. " kata Amanda sambil mengusap lembut bahu Kai. Dia pun tak tahu kenapa dia buat macam tu.
" Its okay. Everything for my princess. " kata Kai lalu tersenyum senget ke arah Amanda. Amanda tersenyum manis ke arah Kai. Mimpi apa sampai dia senyum dekat Kai pun tak tahu lah.
" Sila pakai tali pinggang. Kita akan mendarat sebentar lagi. " kata Pramugari itu kepada mereka semua.
Mereka semua akur. Tak lama kemudian, mereka tiba di Pulau Jeju selepas menaiki bas dari lapangan terbang ke Pulau Jeju.
" BAIKLAH SEMUA! SAYA AKAN BAHAGIKAN KUMPULAN KEPADA KAMU SEMUA.
KUMPULAN 1 ; KAI, YEJIN, RAVI DAN YOORI.
KUMPULAN 2 ; AMANDA, SEHUN, MINA DAN HOSHI.
KUMPULAN 3 ; SUHO, HYERA, TAERIN DAN JINHWAN.
KUMPULAN 4 ; CHAN MI, DONGHYUN, CHAERIN DAN DOOJOON.
KUMPULAN 5 ; YUGYEOM, SOORA, ZELO DAN EUN YOUNG.
KUMPULAN 6 ; MIN SEOK, IRENE, N DAN EUNJI.
KUMPULAN 7 ; CHANG MIN, HAEMI, HONGBIN DAN SE KYUNG.
OKAY ITU ADALAH AHLI KUMPULAN KAMU. DAN, INI PULA IALAH PENSYARAH KAMU.
KUMPULAN 1 ; PENSYARAH DONGWOOK.
KUMPULAN 2 ; PENSYARAH JACKSON.
KUMPULAN 3 ; PENSYARAH JONGHYUN.
KUMPULAN 4 ; PENSYARAH SUNGGYU.
KUMPULAN 5 ; PENSYARAH WOOSHIN.
KUMPULAN 6 ; PENSYARAH JUNGSEOK
KUMPULAN 7 ; PENSYARAH JAE RA.
OKAY ITU IALAH KUMPULAN KAMU DAN PENSYARAH KUMPULAN KAMU. SILA BERI KERJASAMA DENGAN AHLI KUMPULAN DAN PENSYARAH KAMU. SEMUA BOLEH PASANG KHEMAH DAHULU. " ujar Sir Kumar kepada mereka semua.
*Amanda's POV*
What? Ahli kumpulan saya Sehun? And si budak gedik Mina tu ke? Haduh. Lepastu pensyarah pulak Jackson? Mati lah saya nanti.
" Hyera, kita satu khemah kan? " tanya Amanda kepada Hyera.
" Aah. " selepas kami siap memasang khemah. Kami semua diminta untuk makan malam di luar khemah.
" Haish. Banyak nyamuk lah! Dah lah tidur dalam khemah! Bla bla bla... " siapa lagi yang merungut kalau bukan Yejin dengan Mina tu?
" Baik kau diam Yejin. " kata Kai kepada Yejin kerana menyampah akan sikap Yejin yang terlampau manja dan gedik.
" Alah Kai.. tolong i.. " kata Yejin dengan manja kepada Kai.
" Tolong la diri sendiri. " kata Kai lalu meninggalkan Yejin keseorang disitu. Saya yang melihat ini sudah ketawa terbahak-bahak. Good Kai hahahaha.
" Apa kau gelakkan tu? " saya memandang ke tepi saya. Sehun.
" Nothing. " kata saya lalu meninggalkan Sehun tapi, dia sempat tarik tangan saya dan ia menyebabkan saya terjatuh dalam pelukannya.
" Sehun, lepaslah! " kata saya kepada Sehun. Nak peluk-peluk pulak dia ni.
" Sehu— "
" Be careful. Aku nak kau selalu ada dengan aku. Selalu ada depan mata aku. " kata Sehun dengan nada yang tegas. Dah kenapa ni?
" For wh— " dia meninggalkan saya seorang diri. Apa maksud Sehun tu?
--
I justtt have no idea.
Anyoneeeee nak kongsi idea korang? Boleh pm saya hehe .
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...