Maafkan saya kerana idea merapu-repek :(
Dan maafkan saya kalau tatabahasa tak betul and yeayy read my new fanfic :'*
--
* Amanda's POV *
Saya terdiam tidak terkata.
" M-Mianhae... Jackson.. " kata saya dengan perlahan sambil tangan saya menyapu lukanya.
" Awak selalu minta maaf dekat saya but still, awak sakitkan hati saya jugak. Kenapa Amanda? Saya tak handsome ke? Saya bukan k-idol ke? Saya tak kaya ke... " tanya Jackson dengan nada yang semakin kendur.
" Tak Jackson.. Awak perfect.. Saya minta maaf... Saya tak berniat pun nak tinggalkan awak.. " kata saya lalu tangan kanan saya berhenti menyapu lukanya lalu mengusap pipinya dengan lembut.
(( Author boleh bayangkan and..... Jackson curang!!!!!! Huwarghhhhhhhhhhhhhh! ))
Jackson memegang tangan saya yang mengusap pipinya itu lalu mengucup lembut tangan saya. Saya terkedu.
" Saya harap... Saya dapat jadi yang terbaik untuk awak... " Jackson bangun dan berjalan dekat dengan saya.
Dia menunduk sedikit lalu mengucup lembut dahi saya. Agak lama dia berbuat demikian.
Saya menutup mata saya. Merasakan penuh kasih sayang..
Jackson berhenti mengucup dahi saya lalu berjalan meninggalkan saya.
Saya rasa saya ni... Useless...
Saya mengambil beg tangan lalu turun dari syarikat Co-Stars itu.
Saya menghidupkan enjin kereta dan memandu pulang ke rumah.
Saya meraup kasar muka saya. Separuh hati saya dekat Kai.. Manakala separuh hati saya lagi dekat Jackson.
Saya membuka google di dalam telefon saya lalu menaip, 'Kai Exo' .
Keluar banyak info tentang Kai dan saya terkejut bila terbaca satu artikel ni.
' Kai Exo dan model Yejin sedang hangat bercinta. '
Saya mengeluh berat. Yeah, saya perlu memberi hati saya kepada Jackson...
✖✖✖
Saya bangun dari tidur apabila iphone saya berbunyi menandakan ada orang sedang memanggil.
Saya menekan button hijau atau 'answer call' .
[ Annyeonghaseyo cik Amanda. Saya dari syarikat Fair & Lovely, saya nak buat iklan F&L so saya nak cik Amanda jadi model kami. Um boleh? Itu pun kalau cik Amanda tak keberatan. ]
Saya berfikir sejenak. Okay jugakkan kalau masuk tv? Hiks.
" Okay. Saya terima. Hm, bila boleh jumpa? "
[ Esok. Syarikat Fair & Lovely. Yang sebelah syarikat BigHit tu. Jam 8 malam. ]
" Arasseo. " kata saya lalu mematikan panggilan tersebut. Inilah susahnya jadi model, nombor telefon saya, diorang cari kat mana pun saya tak tahu.
* Jimin's POV *
" KAI! BAI! BO! "
" Jimin kalah! Hahahaha! Jadi kau kena beli losyen muka Fair&Lovely okay! " jerit Jin kepada aku. Aku mengeluh.
Kami bermain Kai-Bai-Bo atau bahasa melayunya Gunting-Batu-Kertas. Siapa yang kalah kena beli losyen muka Fair&Lovely.
Hangpa semua taktau ka yang kami guna losyen muka Fair&Lovely? Tak main lah Qu Puteh ni.
" Yelah yelah nanti aku beli. Malam nanti lah. " kata aku lalu menghempaskan badan ku ke atas sofa.
" Hyung! Hyung masak apa harini? " tanya Jungkook, Bts's maknae kepada Jin hyung.
" Hyung nak masak.... Steak daging. " kata Jin hyung sambil menepuk-nepuk tangannya.
" No swag. " kata Suga hyung yang muncul dari mana entah.
" Kau diam Suga. Aku taknak bagi kau makan. " ugut Jin hyung.
" Padan muka Suga hyung tak dapat makan. " V menjelir lidah kepada Suga hyung. Aku dan Rapmon hyung hanya memerhatikan mereka.
Macam budak budak.
" Kau diam V. Nanti aku bunuh makcik Kiah. " ugut Suga kepada V.
" Siapa makcik Kiah? " tanya V dengan blurnya.
" Makcik Kiah tu kan kawan alien kau. " kata Suga hyung dengan selamba.
" Aik... Mana ada! Nama kawan alien V is Makcik Bedah! Hyung tipu ! Hyung!!! T. I. P. U! " jerit V dengan kuat.
" Kau sendiri cakap kawan kau Makcik Kiah. " kata Suga hyung sambil menutup telinganya akibat jeritan nyaring V.
" Memang lah Makcik Kiah tu kawan aku. " kata V. Aku, Rapmon hyung, Jin hyung dan Jungkook tergelak terbahak-bahak.
Manakala muka Suga hyung sudah merah menahan merah.
" Dah lah V! " jerit Suga hyung lalu naik ke bilik.
" Siapa Makcik Kiah? " tanya V kepada kami berempat setelah Suga hyung naik ke atas.
" Nenek hyung. " jawab Rapmon hyung dengan selamba. V membuat mulut berbentuk 'O' lalu mengangguk.
Aku memegang perutku kerana sakit akibat ketawa terbahak-bahak tadi. Susah kalau ada alien dalam rumah.
Aku naik ke bilik dan membersihkan diri. Alahai nak, malam ni kena pergi syarikat Fair&Lovely sebab... Kalau beli kat syarikat dia, dapat discount you kno.
* Amanda's POV *
Saya bersiap-siap untuk pergi ke syarikst Fair&Lovely.
Saya memakai sweatshirt dan legging. Rambut saya tocang tidak terlalu tinggi. Siap!
Saya mengambil kunci kereta lalu menghidup kan enjin kereta.
Saya mencari-cari syarikat Fair&Lovely and i found it!
Saya berjalan masuk ke dalam syarikat Fair&Lovely. Cantik jugak syarikat ni..
* Jimin's POV *
Aku melangkah masuk ke dalam syarikat Fair&Lovely dan semestinya aku pakai mask dan hoodie.
Aku nampak ada seorang wanita yang berjalan memandang sekeliling syarikat ni. Ayoyo, tak penah tengok syarikat ke..
Aku nampak dia berjumpa dan sedang bercakap-cakap dengan pemilik syarikat ni. Entah, dia model kut.
Aku berjalan pergi ke pemilik syarikat tu juga.
" Hey brother! " sapa dia kepada aku.
" Hey. " balas ku dengan tenang. Aku menoleh ke tepi memandang wanita tadi yang asyik memerhatikan aku dan pemilik syarikat Fair&Lovely ni.
Kenapa muka dia macam aku selalu tengok dulu....
--
Short update. Sorreh.
YOU ARE READING
played
FanfictionKata cinta kau ungkapkan, Menusuk ke dalam jiwa, Kepercayaan yang makin pudar, Perpisahan yang makin hampir, Dapatkah bahagia dikecapi? -------------- Penerangan/Pengakuan: Cerita yang sebenarnya banyak cliffhanger, twisted plot dan sebagainya. H...