Geldik 31. Bölüme! Fesatlaşmaya gerek yok lütfen yani. Bu bölüm @ben_kimimxx 'e. Haydi bakalım!
İyi okumalar!
***
31. Bölüm(Bu X kim?)
" Kızım neredeydiniz siz? Ne kadar merak ettik haberiniz var mı? Başınıza bir şey mi geldi? "
Annemin endişeli sesi, babamın Çağatay'a annemi desteklercesine ' Ne iş? ' bakışları eşliğinde salona geçmiştik." Hayır anne, bir şeyimiz yok. " başımdan savarcasına konuştuğum için koluma küçük bir çimdik attı.
" Noldu öyleyse? Bu kadar zaman neredeydiniz? " meraklı konuşması beni oflattı. Alt tarafı bir kaç saat geç kaldık yani, olabilir. Ya da olamaz. Evet, haklı meraklı olmakta.
Hızlı bir yalan uydurmam gerekiyordu. İstediğim yalan da kısa sürede aklıma geldi. Yalan aklıma yatınca konuşmak üzere ağzımı araladım. " Çağatay bayıldı. Bende araba kullanmayı bilmediğimden, geç kaldık biraz."
" Çağatay iki gün mü baygın kaldı? "
Hay ben senin aklını! Benim yüzümün renkten renge girmesi üzerine bir piç smile yapan Ada'ya sert bakışlarla karşılık verdim. Şimdi zeki olmanın zamanı mı? Şimdi kardeşlik zamanı! Şimdi insanlık zamanı! Şimdi kankanın yalanını doğrulama zamanı! Söyleyeceklerim bu kadar, teşekkürler.Kim yardım edecek bana be!? Üvey evlat muamelesi görüyorum şuan. Ağlamak istiyorum! Abim! İşte bu be! Abime kaş göz işaretleriyle olaya müdahale etmesi gerektiğini belirttim. Anlamış olacak ki boğazını temizleyerek benim ve Çağatay'ın üzerindeki bakışları kendisine çekmişti.
" Çok sevgili aile üyelerim ve diğerleri. Şimdi benim güzel, iyi yürekli, insan gibi insan kardeşimi sorguya tutmamanızı rica ediyorum. Bakınız, sapasağlamlar. Onlar biraz dinlensinler, " birde ceketinin önünü ilikleseydin o eksik kaldı. Nasıl konuştun be!? Kafayı mı buldun aq?
" Tamam, uyuyun ikiniz o zaman, "
Annem ikna olmuştu abimin bu çok 'resmi' sözlerine. Rahatlatmıştım. Ama babam her zaman ki zekiliğini gösterip yine olay çıkartmakta kararlı gibiydi." Hayır! Uyumuyorlar. Ya bir şey yaptıysa bu benim kızıma! " baba hadi kayıp olsam falan anlarım da önündeyim, sapasağlamım hani. Gör beni! Sapasağlamım heyooo!
" Ne yapacakmış!? Sapasağlam burdalar işte! Uğraştırma akşam akşam bizi Hakan! Siz ikiniz gidip uyuyorsunuz! Çabuk! " Emine Hatun son sözünü söylediyse olay bitmiştir. Babam bir şey demedi ama bakışları hala Çağatay'ı dövmekteydi.
Çağatay'la ikimiz kaçarcasına yukarı çıktık. Arkamızdan Ada ve Beril'de bizi takip ediyordu. Babamların hala arkamızdan baktığını bildiğim için dönüp arkama bakmadım. Odama girip kapıyı kilitleyip üzerimi değiştirdekten sonra uyumak üzere yatağıma girdim.
Yorucuydu şu son bir iki gün. Her türlü.
Her saat Çağatay'ı görmüştüm. Buda yorucu bir şeydi. Hemde en yorucu durum buydu. Saçma sapan davranıyordu. Sanki hareketleri bana bir şey anlatmak istiyordu. Bir araya getiremediği kelimeleri davranışlarıyla bana dile getirir gibi..
***
"Kızım! Açsana kapıyı! Ne diye kilitliyorsan artık?! Öldün mü kaldın mı haberimiz yok! " Annemin sesiyle uyanmayı özlemiştim doğrusu.
Uykulu gözlerimi ovuşturduktan sonra seri bir hareketle ayağa kalkıp kapıyı açmaya gittim. " Noldu anne ya? "
" Hadi kızım, kahvaltı edeceğiz seni bekliyoruz. Hemen gel, "
" Tamam, geliyorum, " banyoya girip yüzüme su çarparak kendime geldim. Saçımı toplayıp üzerimi değiştirdekten sonra aşağı indim. Herkes masaya yerleşmişti.
Ek olarak bana sırtı dönük bir kız daha vardı. Annem beni fark edince gülümsedi. " Kızım, bak kim geldi. "
" Kim? "
Bana dönen kızın yüzüne baktım, "Sütçü!?" lakabı sütçüydü arkadaşımızın.
" Naber çikolatalı süt aromalı şekerim? "
" Sütçü'm benim be! " birbirimize sarıldık. Özlemiştim kardeşimi ya!
" Ayça, kızım Gül'ün babası öğretmenmiş. Konuları unutmuşsunuzdur diye bugün ders çalıştıracak size. " Şuan bütün yaşama sevincimi kaybettim. Teşekkürler, gerçekten ya! Yaz tatilinde ders! Sütçü'yle aynı anda yüzümüzü buruşturduk.
Siz bize işkence etmeyi çok mu seviyorsunuz ya? Söyleyin de bilelim yani.
Ada ve Beril'den de hemen 'hayır' naraları gelmeye başlamıştı.
" İtiraz yok! Çalışın biraz! " ofladım. Yaz tatili be kadın! Yaz. Yaz tatili. Ders çalışılmaması gereken tatil.
" Anne, yaz tatilindeyiz! "
" Bağırma anneye! Anneye bağırılmaz! "
" Her şeyi biliyorsun, yaz tatilinde ders çalışılmayacağını bilmiyorsun. Hiç yakıştıramadım sana anne. "
" Ben terliğimi sana çok yakıştırıyorum ama. " Bu cümle susmam gerektiğinin işaretiydi. Öylede yaptım. Ağzıma görünmez bir fermuar çektim. Annem susmam üzerine terliğine doğru yol alan elini durdurmuş, gülümsemişti.
Bende zoraki bir şekilde sırıttım.
£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£'.£
" Ayça bu soruyu sen çözmek ister misin? "
" Tabi hocam. Ama önce bir kaç merak ettiğim bir şey var onu bilmeden bu soruyu çözemem. "
" Sor ne merak ediyorsan, " dedi. Gül'ün babası gelmiş bize ders anlatıyordu. Gül, Erhan amcanın yanına, onun yanına ben, diğer tarafımda Ada ve Beril vardı. Karşımızda ise Çağatay vardı.
" Öncelikle bu X kim? Bu X'i neden buluyoruz? Kaybolmuş mu? Ben neden bu X'i buluyorum? X saklanıyor mu? Utanıyor mu yoksa? " dedim merakla. Meraksız ders işlenmez.
Önce Sütçü Asude'nin babası Bey amca kahkaha attı. Sonra da Gül'den devam ederek hepsi koro şeklinde kahkahalarla güldü.
" Komik bir şey mi var? " onlara anlamaz bakışlarla baktım.
" Bak şimdi Ayça bu soruyu böyle çözeceğiz, " anlatmaya başladığında dinlemeye uğraşsamda bir türlü kendimi derse verememiştim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kafan Mı Güzel?
HumorAyça, Ada ve Beril'imizin komik halleri ile size güzel bir yolculuk sunarken ayriyetten Çağatay, Furkan ve Berkay da bize eşlik ediyor. Lisenin başlarından beri birbirlerine düşman kesilmiş bu iki grup. Düşmanlıkları komik bir hal almış bu altı insa...