Hij komt er wel bovenop

640 24 6
                                    

Charlie en Jimmy deden de kamerdeur open om weg te gaan maar voor ze door de deur gingen draaide Jimmy zich nog een keer om 'Verzorg je! Dit verdien je niet! En Mila, al er iets aan de hand is bel ons dan onmiddellijk! Oké?' zei hij een beetje ongerust. Mila en Jonas knikten en glimlachten nog even naar Charlie en naar Jimmy om hen gerust te stellen. Charlie en Jimmy glimlachten terug en ze verlieten de kamer. 'Ik heb er geen goed gevoel bij!' zei Jimmy tegen Charlie als de deur nog maar net was dicht geslagen. 'Oei, waarom niet?' vroeg Charlie en werd ongerust door wat Jimmy had gezegd. 'Ik weet het niet maar ik zo een gevoel!' zei hij en nam het hand van Charlie en kneep er lichtjes in 'Het komt heus wel goed!' voegde Jimmy er nog aan toe om Charlie niet onnodig ongerust te maken. Ze glimlachte naar Jimmy, maar ze was er nu ook wel niet 100% gerust in. Ze verlieten het hotel en bleven voor de ingang staan. 'Wat wil je gaan doen? Jij mag kiezen!' zei Jimmy tegen Charlie en keek haar recht in haar ogen. 'We kunnen een beetje in het park rondlopen...' zei ze, maar voegde er nog snel iets aan toe, 'Ik weet het, we kunnen wat souvenirtjes gaan kopen voor Mila en Jonas?!' zei ze en keek Jimmy aan. Ze kreeg niet meteen een antwoord, 'Wel?' vroeg ze om antwoord te krijgen. 'Het ... het is gewoon... een ... fantastisch idee!' zei Jimmy heel enthousiast. 'Dat doen we! We gaan wandelen en als we iets leuks vinden kopen we dat voor ze! Want omdat Jonas gisteren ineens zo slecht was zijn we niet meer naar de winkeltjes kunnen gaan, en ze hadden zo graag een souvenirtje gehad! Dat is een geweldig idee! Je bent geniaal!' zei Jimmy en hij werd alleen nog maar enthousiaster. 'Oké, dan gaan we!' zei Charlie en werd ook heel enthousiast omdat ze zag dat Jimmy ook zo enthousiast was, ze waren beide overenthousiast, het was mooi om te zien, ze hadden plezier. 'Is alles oké met jou?' vroeg Mila maar voegde er nog snel aan toe 'Je hoeft je voor mij helemaal niet sterk te houden! Ik wil dat je eerlijk bent tegen mij!' zei ze en keek Jonas in de ogen en ze zag dat hij niet goed was. 'Nee, ik voel me niet goed, maar ik moet wel zeggen dat ik al wat beter ben!' zei Jonas maar zag er nog steeds heel bleek uit. 'Zal ik iets gaan halen om samen te ontbijten?' vroeg Mila, maar stond eigenlijk al recht en ze liep al naar de deur, ze wachtte niet op een antwoord van Jonas. 'Dat hoeft niet! Maar jij hebt waarschijnlijk ook honger, dus... als het niet te veel werk is, heel graag.' zei Jonas en glimlachte kort naar Mila. 'Nee, k doe dat met heel veel liefde voor jou! Ik ben zo snel mogelijk terug!' zei ze en worp nog een kusje naar Jonas en sloot de deur achter zich. Jonas ging meteen weer liggen en dacht na, wat heb ik het toch getroffen met haar! Ze is een schat! Ik heb zoveel geluk met haar. Mila ging met de lift naar beneden en vroeg aan een hotelbediende of het eventueel mogelijk was om een ontbijt mee te krijgen om in de kamer op te eten, maar ze vertelde er wel meteen bij dat haar vriend niet goed was en dat hij graag een ontbijtje had gehad. De hotelbediende zei dat het geen enkel probleem was. Mila liep naar de ontbijtruimte en kreeg een plateau om te vullen, ze vulde hem met dingen met suiker en gezonde dingen. Voor Mila weg ging bedankte ze nog even de hotelbediende en ging terug naar de lift, ze stapte in en liet de lift naar boven gaan, ze kwam aan de deur aan maar ze wist niet hoe ze dit moest doen, ze zetten de plateau met eten op de grond en zocht naar de sleutel die ze niet meteen vond, na enkele minuten had ze hem gevonden, ze stak de sleutel in het slot en draaide de deur open. 'Jonas, ik ben het!' zei ze en nam haar plateau weer van de vloer. Ze stapte de kamer binnen en keek Jonas aan die er nog altijd even bleek uit zag. 'Ben je al wat beter?' vroeg ze en zette de plateau op het tafeltje. 'Ik hoop als ik iets eet dat ik beter word!' antwoordde hij op de vraag van Mila en glimlachte naar haar om haar te bedanken voor de moeite, ze glimlachte terug om zo duidelijk te maken dat ze dat met veel plezier heeft gedaan voor hem. Ze nam de plateau weer vast en zette hem op het bed, Jonas ging recht zitten en sloeg met zijn hand op het bed, om zo duidelijk te maken dat Mila naast hem moest komen zitten. Mila glimlachte en ging naast Jonas gaan zitten. Ze aten beide smakelijk van het ontbijtje en Mila zag aan Jonas dat hij beter werd, door te eten. Nadat ze alles hadden opgegeten en zaten beide vol, Mila nam de plateau en zei dat ze hem meteen naar beneden ging brengen zodat ze dat bij hem kon blijven. Ze wierp opnieuw een kusje naar Jonas en sloot de deur achter zich, en nam opnieuw de lift naar beneden. Ze gaf de plateau aan diezelfde hotelbediende en bedankte haar nog een keer. Ze ging meteen naar boven en toen ze boven aan de deur stond vond ze opnieuw haat sleutel niet. 'Gohhh, niet weer!' zei ze kwaad tegen zichzelf. 'Dit kan je toch niet menen! En Jonas ga ik niet uit z'n bed halen!' praatte ze verder tegen zichzelf. Maar doen zag ze plots een sleutel op de grond liggen, en je raad het nooit het was de hare. Ze opende de deur en kreeg meteen een vraag van Jonas 'Tegen wie was je aan het praten in de gang?' vroeg hij en hij zag er duidelijk al beter uit, maar nog niet hou hij er normaal uit ziet. Ze lachte en zei een beetje verlegen 'Ik was tegen mezelf aan het praten!' zei ze stil en verlegen, maar Jonas had alles gehoord en vond het best lief van haar. Mila ging meteen naast Jonas in bed liggen en ze praatten de hele tijd door. Het werd al snel donker buiten. Er werd plots op de deur geklopt, 'Wij zijn het!' hoorden ze zeggen van de persoon die voor de deur stond. En dat was al snel duidelijk wie het was, het waren Charlie en Jimmy. Mila vroeg nog eerst aan Jonas of dat hij al wat beter was, en kreeg daar een positief antwoord op, ze glimlacht en deed de deur open. 'Kom erin!' zei ze enthousiast. 'Nauw, nauw, nauw, dat klinkt positief, hopelijk is Jonas ook zo positief over jouw verzorging!' zei Charlie en knipoogde naar Mila, waardoor Mila moest lachen en ze gaf Charlie een elleboogstoot. Charlie en Jimmy gingen meteen naar Jonas en overladen hem met vragen. 'How, how, how!' zei Mila, 'Rustig!' zei ze met een luide stem om boven het gekakel van Charlie en Jimmy te komen. Ze hielden beide meteen hun mond en lieten Jonas uitspreken. 'Ik ben al een heel stuk beter, en dat komt door Mila, ze heeft me goed verzorgt!' zei Jonas. Mila begon er van te blozen. 'Ohh, dat is een pak van mijn hart!' zei Charlie. 'Maar wij hebben een leuk verrassing voor jullie!' zei Charlie en maakte Mila en Jonas heel nieuwsgierig. Ze namen de zakken die ze mee hadden gebracht en gaven aan Mila een zakje en aan Jonas een zakje. Mila kon niet wachten en opende het meteen. Er zat een T-shirt in met een foto van Mickey en Minnie Mouse in met op het hoofd van Mickey een foto van Jonas en op het hoofd van Minnie een foto van Mila, het was zo mooi gedaan! Ze liep meteen naar Charlie toe en bedankte ze! Ze was er heel blij mee! 'Dankjewel! Echt waar! Het is prachtig!' zei Mila heel gelukkig. 'En wat zit er in?' vroeg Jonas nieuwsgierig. 'Ja, dat mag je niet zeggen Mila, want van Jonas is het hetzelfde!' fluisterde Jimmy naar Mila. 'Je zal je eigen cadeautje moeten open doen!' zei ze tegen Jonas. Jonas nam meteen zijn cadeau en opende het heel snel. Hij lachte naar Jimmy, maar ook hij was er heel gelukkig mee. 'Bedankt vrienden!' zei hij en hij kreeg er zelf tranen van in zijn ogen. 'Ik ben aal wat beter, dus deze avond maken we er een prachtige avond van!' zei Jonas en keek zijn vrienden aan. Ze praatten nog even door en vroegen aan elkaar wat ze vandaag hadden gedaan. 'Oké, wij gaan!' zei Jimmy, 'Wij komen jullie binnen één uur en een half halen! zorg dat je er goed uitziet!' zei Jimmy verder en zeiden dag en gingen naar hun eigen kamer.



JilaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu