Gedaan?

564 19 21
                                    

Robin. Jonas begreep nu helemaal waarom Mila in shock was. In het bericht dat Jonas had gelezen stond, Liefste Mila, dat was niet zo lief van jou om mij te slaan! Dat was geen goed idee van jou! En daar zal jij voor boeten, maar niet alleen jij maar ook Alex, Charlie, Jimmy en jou geliefde Jonas. Het zal jou schuld zijn dat er iets met jou vrienden zal gebeuren! Je had beter twee keer nagedacht voordat je me hebt geslagen! En ja, waar is Jimmy nu? Misschien is hij bij je moeder! Maar ik ga je laten! Liefs Robin x. Jonas wist niet wat hij las. Robin had gevoelige punten geraakt, zoals Jonas zelf en haar moeder. 'Mila, liefje! Maak je geen zorgen!' zei Jonas en nam Mila vast. Maar Mila duwde Jonas weg en liep naar hun kamer en sloot zich zelf op. Mila was ondertussen al in tranen uitgebarsten. Jonas liep naar de deur en klopte, maar er kwam geen enig teken van reactie. Jonas maakte zich zorgen. Hij moest iets doen, voordat Mila iets doms zou doen. Maar aangezien ze de deur op slot had gedaan, moest hij iets anders bedenken en dat mocht niet te lang duren. Hij kwam op een idee. Hij liep de trap af en rende naar buiten, hij moest door het raam dan maar gaan. Jonas kwam via een tafel aan de balkon terecht van het raam. Hij gebruikte al zijn spieren, het was voor Mila, daar doet hij alles voor. Hij duwde het raam open en klom er stil door. Mila was zo hard aan het huilen dat ze het niet had gehoord, ze voelde zich zo schuldig, ze wilde niet dat haar vrienden iets zou overkomen. Jonas liep naar het bed en ging naast haar zitten. Mila schrok zich dood en sloeg door het verschot tegen Jonas zijn oog. Mila wist niet wat ze had gedaan, ze had Jonas pijn gedaan. Ze ging meteen recht zitten en keek Jonas aan. 'J...Jo...Jonas' zei ze al huilend. 'H... He... Het.... spij...' zei Mila en kon niet meer ophouden met huilen, ze had de persoon van wie ze het meest houdt geslagen. 'Mila, luister naar mij! Jij moet je niet excuseren! Ik heb je doen schrikken! Het is mijn schuld meer dan die van jou!' antwoorde Jonas en wilde Mila kussen maar Mila trok haar hoofd weg. Jonas begreep er niets van. 'Ik denk niet dat dit een goed idee was!' zei Mila en prutste wat met het deken. Jonas wist niet wat hij hoorde, er rolde een traan over zijn wang naar beneden. 'Wat is er geen goed idee?' vroeg hij aan Mila. 'Wij' antwoorde ze stiller. 'Wat! Wat ga je dan doen? Het uitmaken?' vroeg Jonas. Mila antwoorde niet op de vraag van Jonas. Jonas had het begrepen, Mila had het uit gemaakt. Hij stapte op en liep de kamer uit, hij deed de deur achter zich dicht en liep de trap af. Hij begon te huilen, hij was er kapot van. Mila had het uit gemaakt. Hij liep de voordeur uit en ging naar school terug. Hij wilde bij zijn vrienden zijn. Hij had Jimmy nodig, maar die was er niet. Jonas kon maar niet ophouden met huilen. Charlie zag Jonas in de verte en riep hem enthousiast, maar toen ze zag dat Jonas huilde kon Charlie niet snel genoeg bij hem zijn. 'Wat is er?' vroeg Charlie ongerust. 'Mila... Mila...' zei Jonas maar kon niet praten door de tranen die bleven ontsnappen. 'Wat is er met Mila? Is er iets ergs met haar aan de hand?' vroeg Charlie en kreeg al tranen in haar ogen bij het zeggen. 'Nee, ze is oké!' antwoorde Jonas, hij was nog steeds enorm emotioneel. 'Wat is er dan?' vroeg Charlie ongerust. 'Mila... Mila.... ze heeft het uit gemaakt!' zei Jonas en als hij het woordje Mila en uit gemaakt hoorde in één zin huilde hij nog harder. 'WAT!' riep Charlie luid waardoor ze de aandacht van Alex trok. Alex zag aan Jonas dat er iets aan de hand was, dus liep hij snel naar Charlie en Jonas toe. 'Wat is er aan de hand?' vroeg Alex bezorgt omdat hij nooit eerder Jonas had zien huilen. 'Mila heeft het uit gemaakt met Jonas!' zei Charlie. Alex begon keihard te lachen, 'Wat sta je nou te lachen!' riep Charlie kwaad. 'Wat! Dat meen je niet! Ik dacht dat je een grapje maakte!' zei Alex beschamend. 'Het spijt me!' voegde Alex er nog aan toe. 'Komen jullie mee?' vroeg Charlie aan de jongens. Alex en Jonas volgden Charlie naar de kelder. Ze gingen zitten in de zetel. 'Wat is er gebeurd?' vroeg Charlie aan Jonas. 'Dus, we waren samen naar huis gegaan omdat Mila...' en bij het horen van haar naam liet hij weer een traan rollen en slikte even. 'het moeilijk kreeg omdat er een jongen tegen haar was komen zeggen dat ze een erg persoon was omdat ze een jongen had geslagen en we mochten van mevrouw De Neve naar huis. Dus we liepen naar huis en toen we thuis aankwamen gingen we in de zetel zitten en ze wilde een bericht sturen naar jou en ze zag dat ze 10 gemiste oproepen had en 6 berichten had gekregen, ze opende een eerst bericht en kwam wit en toen las ik het bericht en het was van Robin er stond in dat hij wraak zou nemen en hij daarbij iets met haar vrienden ging doen en zei dat Jimmy misschien al bij haar moeder was. Ze was er enorm van geschrokken en liep onze, euhm, ik bedoel haar kamer binnen en sloot de deur, ze liet me niet binnen dus moest ik iets verzinnen. Dus besloot ik via het raam te gaan. Dus ik gebruikte de tafel en mijn spieren om binnen te geraken, Ik ging naast haar zitten en ze schrok dat er plots iemand naast haar zat en gaf me een mep in mij gezicht, maar dat was haar bedoeling niet. Dus zei ze sorry en daarna...' vertelde Jonas maar kreeg het even moeilijk en moest nog een keertje slikken. 'wilde ik haar kussen maar ze duwde me weg. Ze zei dat het geen goed idee meer was en dan vroeg ik of dat ze het nu uit zou gaan maken en ze antwoorde niet. Dus liep ik de kamer uit en liep weg.' vertelde hij. 'Maar, ze heeft het toch niet letterlijk gezegd!' zei Charlie. 'Dat heeft ze wel! Ze zei dat het geen goed idee was en als ik haar de vraag stelde of ze het nu ging uit maken zei ze niets en liep me niet achterna. Dus voor mij is dat duidelijk genoeg!' zei Jonas en werd een beetje kwaad. 'Ik ga met haar gaan praten!' zei Charlie. 'Nee Charlie! Dat doe je niet!' zei Jonas en keek Charlie aan. 'Sorry Jonas! Maat ik doe het wel! Of je het nu wilt of niet!' zei Charlie en liep de kelder uit. Ze wilde net de deur van het DAM uitgaan, maar ze hoorde haar naam 'Charlie!'. Ze kon niet meteen raden wie haar riep, dus ze draaide zich om...

JilaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu