De dans

526 24 14
                                    

Door Robin. 'Kijk eens aan! Wie we hier hebben! Jimmy, waar ben jij geweest?' vroeg hij en keek Jimmy vragend aan. Jonas kon zich niet bedwingen en Mila zag dat Jonas zijn hand ging uit schieten in het gezicht van Robin, maar dat wilde ze voorkomen. Ze nam de beide handen van Jonas vast, zodat hij niet kon slaan op Robin. 'Laat ons toch gewoon met rust!' zei Alex en keek Robin boos aan. 'Zeg, schatje! Wanneer zie ik jou nog een keertje?' vroeg Robin en keek naar Charlie en liep naar haar toe. 'Ga gewoon weg, Robin! En laat ons met rust!' zei Charlie en zette enkele stappen naar achter, zodat er een afstand tussen hun bleef. Maar Robin bleef maar verder stappen richting Charlie. Mila zag de angst in de ogen van Charlie. 'Heb je niet gehoord wat ze je zei!' zei Mila kwaad en ging voor Charlie staan zodat hij niet aan haar zou kunnen. 'Gaan we weer een felle mond hebben?' vroeg Robin en kwam dichter bij Mila staan en keek haar recht aan in haar ogen. 'Wat denk je nu! Dat ik schrik heb? He!' zei Mila en keek nog kwader naar Robin, als het kon, schoten haar ogen vuur, maar helaas dat gaat niet. 'Wat doen jullie hier? Ga naar jullie les!' zei er plots een stem die van achter hun te horen was. Ze draaiden zich snel om en keken mevrouw Vanderdonck aan. 'Nee, er is hier niets aan de hand! We gingen naar onze klas!' zei Mila en glimlachte lief naar haar. 'Alle, hop dan! De lessen zijn al begonnen! Haast jullie!' zei mevrouw Vanderdonck en lachte lief terug naar ze allemaal. Mila nam het hand van Jonas vast en ze liepen samen naar de danszaal. Jimmy nam het hand van Charlie vast en gaf haar een kus op haar voorhoofd, ze kreeg er spontaan een glimlach van op haar gezicht, ze vond het zo leuk als hij dat deed. Alex liep met de glimlach ze achterna, hij was blij dat zijn vrienden zo gelukkig waren, maar alleen spijtig dat hij de liefde van zijn leven nog niet gevonden had, maar er komt een tijd dat hij net zo gelukkig met iemand zal zijn als zijn vrienden. Maar alleen nu nog niet, hij had het ook niet nodig, hij had zijn vrienden, zijn beste vrienden. Hij had zoveel geluk dat hij hen had leren kennen, hij was daar zo gelukkig mee, ze waren gewoon de beste. Die gedachte hield hij vast en liep naar de les toe. Hij had samen les met Charlie en Jimmy, ze hadden samen muziek. Charlie en Jimmy hadden en plekje voor Alex vrij gehouden. Zo waren de vrienden dan ook, ze zorgden voor ze allemaal en lieten niemand in de steek. Jonas en Mila waren zich aan het om kleden, ze moesten het snel doen want ze waren als laatste in de kleedkamer. Ze waren al snel om gekleed en liepen de danszaal binnen. 'Oké, warm jullie op en dan beginnen we meteen aan een nieuwe dans!' deelden mevrouw Deneve mee. Jonas was enorm nieuwsgierig naar welke dans ze zouden gaan doen. Mila zag dat Jonas nerveus kwam, want ze wist dat hij niet zo'n heel groot danstalent was, maar zij vond het wel schattig als hij danste en vooral als zij met ham mocht dansen. Haar gedachte werd onderbroken door mevrouw Deneve die iets zei 'Oké, iedereen is nu op gewarmd! Dan kunnen we er aan beginnen! Ga zitten!' zei Deneve en lachte naar haar leerlingen. 'We gaan vandaag een dans per twee doen! Dus jullie mogen een danspartner kiezen! Maar doe er niet te lang over! Hop, kies jullie partner!' zei Deneve en keek de leerlingen aan. Jonas keek Mila aan en Mila draaide haar hoofd naar Jonas, beide begonnen ze te lachen. Jonas maakte met zijn lippen bewegingen en Mila kon al raden wat hij vroeg. 'Natuurlijk dans ik met!' zei Mila luid zodat hij het zou gaan horen. Jonas lachte lief en op gelucht naar haar. 'Oké, heeft iedereen een partner? Dan vliegen we er meteen in!' zei Deneve en lachte naar de leerlingen. Ze gingen allemaal staan per twee, Mila stond heel erg dicht bij Jonas, hij liet zijn vingers over haar rug glijden, hij wist dat hij dat graag had. Ze moest er zelf van giechelen, en Mila giechelde bijna nooit, alleen Jonas kon dat. 'We gaan een slow dansen!' zei mevrouw Deneve, 'Want de meesten van jou gaan ooit wel gaan trouwen, en wie trouwen zegt, zegt slowen of de openingsdans! Dus we vliegen er in!' zei Deneve en lachte naar iedereen heel vrolijk. Mila begon te blozen en Jonas kreeg ook rode wangetjes. 'Mila...' zei Jonas en lachte verlegen...

JilaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu