Wat was dat?

511 29 11
                                    

een enorm bonk hoorden, lieten ze meteen alles vallen en keken elkaar aan, 'Hoorde jij ook die enorme bonk?' vroeg Mila een beetje bang aan Charlie. Mila zag aan het gezicht van Charlie dat ze het ook hoorde. 'Wat moeten we doen?' vroeg Charlie heel bang. Mila keek Charlie aan en haalde haar schouders op. Mila raapte al haar moed bij één en zei tegen Charlie 'Ik ga naar boven, een kijkje nemen! Ga je mee?' vroeg ze aan Charlie, maar ze antwoordde 'Als je het niet erg zou vinden zou ik liever beneden blijven!' en lachte lief naar Mila, ze lachte lief terug en liep de keuken uit. Ze bleef even staan voor de trap, ze durfde niet, maar ze moest al haar moed bij één rapen want ze moest haar vrienden beschermen, ze wilde niet dat zij in gevaar zouden komen. Ze zette rustig en heel voorzichtig haar eerst voet op de trap, ze keek naar boven om te kijken of er niemand was. Het is veilig, dacht ze. Dus ze zette een tweede voet op de trap en keek weer naar boven, en weer was er niets te zien. Toen ze haar derde, vierde, vijfde voet had gezet gingen de volgende stappen iets vlotter. Maar toen Mila bijna boven was, was ze weer een beetje voorzichtiger. Toen ze haar laatst voet zette en boven aankwam voelde ze de wind blazen in haar nek, ze durfde zich niet om te draaien, maar deed het toch. Het was gewoon een raam dat open stond, dat was een opluchting. Ze liep rustig door de gang en opende heel, maar dan ook heel stil en rustig de deur. Ze keek in de spiegel, omdat ze zo de hele badkamer dan kon zien zonder dat ze in de badkamer moest komen. Maar daar was niets of niemand te zien. Ze sloot de badkamerdeur heel stil en ging verder, ze kwam bij haar kamer. Ze kreeg een rilling van haar kleine teen tot in he puntje van haar hoofd. Ze nam de klink van de deur vast en deed hem heel rustig naar benden, ze opende heel rustig de deur. Ze deed de deur helemaal open en keek binnen. Ze bleef in de deur opening staan en stond met haar mond vol tanden, ze keek met hele grote ogen in de kamer. Charlie begon een beetje bang te worden omdat ze vond dat het wat lang duurde. Ze verliet de keuken en ging naar de jongens. Toen ze in de woonkamer aankwam ging ze meteen bij Jimmy zitten. Jimmy wist niet wat er aan de hand was, 'Wat is er?' vroeg hij een beetje geschrokken. 'Er... er was daarnet als Mila en ik in de keuken waren een heel eng geluid boven, dus besloot Mila om te gaan kijken, maar ze is nu al heel lang weg en ik maak me zorgen. Jimmy en Alex lachten, 'Wat valt er te lachen?' zei Charlie boos. 'Wel, het is best wel grappig, Jonas had daarnet tegen ons gezegd dat hij zijn valies boven ging gaan zetten. Dus dat geluid zal waarschijnlijk Jonas zijn!' zei Jimmy tegen Charlie om haar te doen kalmeren en haar rustig te krijgen, ze lachte naar Jimmy maar liet hem nog steeds niet los, ze was wel opgelucht. Maar ze wist niet of Mila dat wist, maar dacht dan dat ze daar wel achter ging komen. Mila bleef enkele minuten zo staan en zei geen woord. Jonas draaide zich om en schrok, 'Wat doe jij hier?' vroeg Jonas aan Mila, die er eigenlijk niet mocht komen. Mila zei geen woord. 'Het was wel een verrassing hé! Je mocht dit helemaal niet zien!' zei Jonas en liep rustig naar Mila toe, die duidelijk in shock was. Jonas had de hele kamer versiert, hij had licht gevende sterretjes en een maan op het platfond gehangen en allemaal lichtje aan de muur, zodat het leek dat ze buiten waren, maar eigenlijk zaten ze binnen. Mila wist niet wat ze zag. Ze liet een traan over haar wang rollen, Jonas versnelde zijn stappen omdat hij een traan bij Mila zag, hij hoopte dat het positief was. Hij stond voor haar maar durfde niets te doen. Mila keek in de ogen van Jonas en ze bleven enkele seconden staan zonder iets te doen, alleen keken ze in elkaars ogen. Mila liep in Jonas zijn armen en nam hem stevig vast. Jonas kreeg spontaan een glimlach op zijn gezicht. Mila bleef Jonas vast houden maar keek weer in zijn ogen, 'Dit is gewoon fantastisch! Waar heb ik dat aan verdient?' zei Mila met tranen in haar ogen. 'Gewoon ik wil je bedanken voor alles. En dus dacht ik, ik verras haar!' zei Jonas tegen Mila en gaf haar een kus op haar voorhoofd. 'Niet dat ik het hier niet leuk vind met jou, maar zouden we niet beter terug naar beneden gaan?' stelde Mila voor en liet Jonas los en nam zijn hand vast. Ze liepen samen de trap af en liepen eerst nog naar de keuken achter het water. Jonas duwde Mila tegen de muur en kuste haar. Ze wist niet wat hij deed. Mila lachte en kietelde hem zodat hij zou ophouden. 'We zijn wel niet alleen hé!' zei Mila en wees met haar hand naar de woonkamer, 'Nog even geduld!' zei Mila lachend tegen Jonas. Ze namen het water en gingen naar de woonkamer, ze gaven aan iedereen en glas en gingen samen in de zetel zitten. 'Wél, Mila! Wat was dat geluid nu boven?' vroeg Charlie aan Mila maar ze wist al wat het antwoord was. 'Euuhm, niets speciaals!' zei Mila maar gaf een kneep in het hand van Jonas om hem zo te laten voelen dat ze het eigenlijk heel speciaal vond. Jonas glimlachte naar Mila. 'Ja, oké! Dat hebben we ook weer gehad! Zouden we niet beter het schoolbal regelen?' stelde Alex voor. 'Dat is een goed idee!' zei Jonas en nam een blad en een balpen in zijn hand. 'Oké, ik luister en noteer! Geef maar leuke ideeën!' zei Jonas en keek zijn vrienden aan. 'We kunnen een galabal doen!' stelde Charlie voor. 'Dat... is... een... GE-WEL-DIG... idee!' zei Mila heel enthousiast. 'Ja, want dat kunnen we een jurk aan en dan moeten de Jonas de meisje mee vragen!' bleef Charlie heel enthousiast door gaan. Jonas schreef alles op. Ook de jongens vonden het een goed idee en gingen akkoord. 'Dan zouden we beter nog een uitnodiging maken zodat we die morgen kunnen uitdelen!' stelde Jimmy voor. Voordat hij wel en goed zijn zin af kon maken nam Alex de computer die op tafel stond al vast en startte hem op. Ze maakten een uitnodiging en hij was prachtig. Na lang bezig zijn met de uitnodiging waren ze klaar. Jimmy, Alex en Charlie gingen weg en zeiden gedag. Mila liet ze buiten, Jonas bleef rustig in de zetel zitten en wachtte op Mila. Ze sloot de deur in het slot en liep terug naar Jonas toe. Mila ging bij Jonas zitten en hij kuste haar beter dan ooit, maar Mila stopte met kussen...

JilaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu