Er zit iets in

705 19 6
                                    

Na die attractie zijn ze nog op vele attracties gegaan en het was heel fijn. Iedereen ging wel eens bij iedereen zitten. 'Zouden we niet eens gaan kijken wat we eventueel deze middag kunnen eten?' vroeg Jimmy aan de groep, 'Ja, dat zouden we inderdaad beter eens doen voor we slecht komen van de honger!' antwoordde Jonas, waardoor Charlie en Mila moesten lachen. Ze keken volop rond, allé ja Jonas en Jimmy keken rond, de meisjes lachten en fluisterden de hele tijd. 'Zou dit niet iets leuks zijn om te eten?' vroeg Jimmy en wees naar een restaurant in de vorm van een kasteel. 'Geweldig! We vragen het de meisjes!' antwoordde Jonas en Jimmy knikte terug naar Jonas dat het goed was. 'Meisjes...' riep Jonas heel erg luid door de straat heen, de meisjes draaiden zich meteen om en zwegen. 'Hebben jullie zin om hier te eten?' vroeg hij en wees naar het kasteel. 'Ohhh, wauw hoe leuk is dit! Ik ga met veel plezier mee!' riep Charlie overenthousiast terug naar Jonas en Jimmy. Mila zei niets maar Jonas zag in haar ogen dat ze het een geweldig idee vond. 'Oké dan eten we hier?' vroeg Jimmy nog een keer om het toch nog even duidelijk en hij wilde ook dat iedereen zeker akkoord was. Iedereen knikte en ze liepen het kasteel naar binnen. Het was er echt fantastisch mooi, nog mooier dan het buiten was. Ze wisten allemaal niet eens waar ze eerst moesten kijken, zo overweldigend. Mila nam het hand van Jonas vast en hij voelde meteen een warm gevoel door zijn lichaam gaan. Er kwam een ober naar ze toe en vroeg 'Kan ik jullie helpen? Met hoeveel zijn jullie?' hij keek ze alle vier van kop tot teen aan en wachtte dan op het antwoord vande vraag die ze stelde. 'Wél...' begon Jimmy, 'Zoals je kan zien zijn we met vier, dus een tafeltje van vier dan, alstublieft?' vroeg hij aan hem, Jimmy vroeg het niet zo vriendelijk omdat hij de indruk had dat die ober een beetje slecht gezint was. 'Ja, kom maar mee!' zei de ober tegen de 4. 'Hier, ga zitten ik ga een menu halen!' zei hij en ging weg. 'Man, wat heeft die gast nu!' zei Jonas en keek Jimmy aan. 'Ja, wat was dat met hem, zo onvriendelijk! Ik hoop dat we straks een andere ober krijgen!' antwoordde Jimmy. Jomas en Jimmy gingen naast elkaar zitten en Mila en Charlie gingen naast elkaar zitten. Het was net een dubbel date. Het was er ongelofelijk romantisch ingericht en de tafel was prachtig gedekt. De ober kwam terug en gaf de menukaarten af zonder maar enig woord te zeggen of een lach. Maar dat zag Jonas niet, Hij had een mooi zicht voor zich en kon er niet weg van kijken. Haar helder blauwe ogen waren zo mooi, hij kon er gewoon blijven in kijken, hij werd het nooit beu. Ze wisten meteen allemaal wat ze gingen eten. Ze bestelden eten en drinken en al snel kwam er een andere ober aan met een grote glimlach op zijn gezicht en was heel vriendelijk. Jimmy verliet de tafel zonder een woord te zeggen en ging richting de keuken, maar waar ze zagen niet dat hij in de keuken binnen ging. Ze keken elkaar aan, 'Waar is hij nu plots heen?' vroeg Jonas en keek naar Charlie. 'Ik heb helemaal geen idee!' antwoordde ze en ze was er een klein beetje van geschrokken. Jimmy kwam de zaal terug binnen en ging zitten. 'Waar was je nou?' vroeg Jonas meteen toen Jimmy ging gaan zitten, 'Ik moest even naar het toilet.' antwoordde hij erop maar was een beetje zenuwachtiger dan daarnet. 'Oké dan!' zei Jonas maar hij vond het heel verdacht want voor naar het toilet te gaan moest hij de andere kant zijn in gegaan, maar dat hadden de meisjes niet gezien. De vriendelijke ober kwam met een brede glimlach het hoofdgerecht brengen. Ze aten het op en het was overheerlijk en zo kasteelerig, zo feestelijk precies. Toen na het hoofdgerecht af was geruimd kwam Jimmy steeds nerveuser en nerveuser en dat zag Jonas heel duidelijk. 'Zeg Jimmy, kan je even met mij mee komen naar het toilet?' vroeg hij aan Jimmy 'Ja, tuurlijk!' antwoordde hij, maar dat vonden Mila en Charlie heel verdacht. Jonas en Jimmy gingen staan en liepen naar het toilet. 'Jimmy, ik heb gezien dat je duidelijk niet naar het toilet bent geweest en sinds je van de tafel weg bent geweest ben je nerveuser! Wat is er aan de hand? Mij kan je alles vertellen!' zei Jonas tegen Jimmy en zag dat Jimmy precies een beetje rustiger. 'Wel, ik vertel je dit! Maar je moet beloven dat je dit aan niemand maar dan ook aan niemand doorverteld!' zei Jimmy en was heel serieus over wat hij zei. 'Je kan me vertrouwen! Ik vertel het heus niet door!' antwoordde Jonas. 'Wel, ik heb voor dit restaurant uitgekozen omdat ik iets heel speciaals aan Charlie moet vragen en ik had helemaal geen idee hoe ik dat het beste zou doen, want ja, ik kan helemaal niet zingen en Charlie vond het super wat voor een mooie ring jij aan Mila had geheven en hoe je het haar had gevraagd om haar vriendin te zijn! Dus ik dacht ik moet nu ook maar eens uit de hoek komen, maar het moet ook speciaal zijn, net zoals bij jou!' zei Jimmy en keen de grond aan. 'Amai, dat wist ik niet, dat Charlie daar zo overdacht! Hoe ga jij het haar dan vragen?' vroeg Jonas een beetje overdonderd aan Jimmy. 'Wel, ik ben daarnet naar de keuken gaan vragen of het mogelijk was om een ring te verstoppen in het dessert van Charlie en dat was mogelijk! Of is dat niet romantisch? want ik weet helemaal niet hoe ik dit aan moet pakken!' zei Jimmy. 'Jimmy, dat is gewoon een top ideee!' zei Jonas en zag aan het gezicht van Jimmy dat hij relaxter werd. 'Nu alles is uitgeklaard kunnen we terug gaan naar onze prinsesjes en ik zwijg als een graf!' zei Jonas en ze gingen met z'n tweeën terug naar de meisjes. Ze gingen zitten en zeiden geen woord. Dat vonden Mila en Charlie wel wat vreemd, maar ja het blijven jongens e!  Het dessert kwam eraan en Jimmy werd doodnerveus en wees nar de ober dat de taart met de ring erin voor de persoon voor hem was en hij knikte dat hij het begreep en gaf de taart eerst aan Charlie. 'Mmmm, dat ziet er heerlijk uit!' zei Charlie. 'Smakelijk!' antwoordde Jimmy. Ze aten ervan en Jimmy bleef naar Charlie kijken, plots trok Charlie een raar gezicht en Jimmy zag dat het iets met haar taart was. 'Er zit precies iets in mijn taart!' zei Charlie en keek Jimmy aan. Ze liet haar handen rustig naar haar mond gaan en ze haalde het harde ding met haar vingers uit haar mond. Ze slikte de rest van de taart door en bleef met haar mond open staan en keek naar het voorwerp in haat hand. 'Wat is het?' vroeg Mila. 'Het... het... het is een... ring!' zei ze verbaast. Jimmy zette zijn stoel naar achter ging op zijn knie zitten 'Liefste Charlie' en hij slikte een keer 'Wil jij mijn vriendin zijn?' vroeg hij heel lief en glimlachte.


Zo als jullie waarschijnlijk weten is de vakantie afgelopen! Wat natuurlijk heel spijtig is. Maar dat wil ook zeggen dat ik vanaf nu enkel de vrijdag, zaterdag en zondag een vervolg schrijf! Hopelijk begrijpen jullie dit. Nog veel leesplezier! Dikke kus Julie



JilaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu