6

299 7 0
                                    

Taylor Lautner - Jake Presta

Jake 18.12
Hej, min kompis har fest, vill du åka dit?                                                                                                                 

Jag 18.20 
Jaa, visst

Jake 18.21
Jag är där vid 8

 Jag 18.30
Vi ses då  

Små diskreta knackningar hördes mot min dörr och jag drog en stressad suck.
"Jag är upptagen!" ropade jag till svar och rättade till min svarta klänning som hade hamnat lite snett.
"Det är jag" sa Joey försiktigt och jag öppnade smidigt dörren med ena foten samtidigt som jag kämpade med att få in ett örhänge i mitt öra. Joeys ögon spärrades upp när han fick syn på mig. Han granskade mig misstänksamt från topp till tå och höjde frågande på ena ögonbrynet.
"Vart ska du?" frågade han och satte sig ner på min säng.
"Ut" svarade jag avvärjande och försökte desperat leta reda på det andra örhänget som jag bara för några sekunder sen hade i min hand. Han ställde sig upp från sängen och utan ett ord gick han fram till mitt sminkbord, flyttade på min hårborste och lyfte upp mitt rymmande örhänge. Jag rufsade hans mjuka lockar och tog tacksamt emot det.
"Med han motorcykelkillen, eller hur?" hans röst blev lite orolig och han la en hand på min axel.
"Du vet att han faktiskt har ett namn?" ironin i min fråga gick nästan att ta på. Jag vände mig om och tittade trotsigt in i hans oroliga ögon.
"Jake, jag vet" han tog ett prövande steg närmre mig och jag lyfte frågande på mina ögonbryn eftersom jag kunde svära på att jag inte hade sagt något om Jake eller hans namn innan.
"Bon, alla vet vem han är. Vi har redan tillräckligt med problem, jag vill inte att någon idiot ska komma och göra allt värre. Folk säger att han är farlig" han tittade lite generat ner i marken och jag kände hur hela jag mjuknade upp. Jag gick fram och tog honom försiktigt i min famn. Jag njöt i smyg när jag hade på mig mina klackar, för det var enda gången som jag nu faktiskt var längre än Joey. Han hade sen långt tillbaks växt om mig och var normalt sätt runt ett huvud längre än mig. Jag hatade det.
"Joey, var inte rädd. Du vet att jag om någon kan skydda mig själv, det är han som borde vara rädd" jag skrattade lätt och drog honom lite närmre mig.
"Du har rätt. Inget får hända dig, lova att vara försiktig." han tittade upp och hans oroliga blick skar genom mitt hjärta. Jag nickade sakta.
"Jag lovar att vara försiktig" jag log lugnande och strök honom försiktigt över kinden. Han log och släppte mig försiktigt. Han vände sig om och skulle precis gå ut genom min dörr, när han stannande upp i rörelsen och vände sig mot mig.
"Bon, du ser fantastisk ut. Vem som helst ser det, och speciellt motorcykel-Jake. Han kommer dö" Joey log och tryckte ner dörrhandtaget. Jag, som blev lite förvånad över hans ord, gick snabbt ikapp honom och boxade lätt till honom på armen.
"Det där är precis vad en tjej vill höra, lägg det på minnet lille man"

Så fort klockan slog åtta dundrade jag ner för trappen med mina svarta klackar på fötterna och med min jeansjacka slängd över ena axeln.
"Jag går nu!" ropade jag in till det rofyllda huset men brydde mig inte om att vänta på svar innan jag stängde dörren bakom mig. Utanför trädgården såg jag en svart, välbekant motorcykel stod parkerad. Jag gick närmre och rätt som det var kände jag en hand på min axel. Jag hoppade till och vände mig snabbt om.
"Redo att åka?" frågade Jake med ett snett leende på läpparna. Han drog ett sista bloss på ciggen han hade i sin hand innan han fimpade den under skon.
"Alltid" svarade jag och hoppade upp bakom honom.

Bara efter ett par minuters åkande kunde jag lätt se vilket hus det var vi skulle till, eftersom den dunkande musiken från det fyllde hela området. Jag steg smidigt av motorcykeln och började gå mot huset men Jake tog tag i min arm.
"Jag måste bara säga det här innan jag blir aspackad" sa han och log charmigt. "Du ser underbar ut ikväll" jag log generat och tittade ner i marken för att undvika hans intensiva blick. Jag skulle precis öppna munnen när en annan kropp plötsligt studsade in i mig. Jag vacklade till och tittade frågande på den uppenbart fulla tjejen som hade sprungit in i mig.
"Hej!" skrek hon för att överrösta musiken och svängde med sitt blonda, perfekta hår. Hon tittade på Jake och blinkade några gånger med hennes alldeles för långa ögonfransar. Jake svarade och drog in tjejen i en kram. Hon växlade blicken från mig till Jake innan hon slutligen stirrade på mig och gav mig ett falskt leende som skrek "han är min". Jag log tillbaka och la huvudet lite på sned innan jag vände mig om och gick in genom dörren.

Så fort jag steg in i rummet där all musik kom ifrån satte en okänd människa ett fullt plastglas i min hand. Jag tömde genast innehållet, skrynklade ihop ansiktet av den äckliga smaken och kastade mig ut i havet av människor. Men efter ett tag kände jag hur rummet började snurra och jag titta skeptiskt plastglaset som jag fortfarande höll i min hand. Jag visste att jag inte var lättpåverkad, utan brukar inte riktigt känna av alkoholen förens efter ett bra tag. Jag backade vacklandes ut från folkmassan och försökte hitta närmsta toalett. Jag vinglade runt ett hörn och innan jag hann reagera kände jag en hand för min mun. Då det jag hade druckit hade gjort mig så omtöcknad hade jag ingen chans att göra motstånd. Plötsligt såg jag något svingas mot mitt huvud och en skarp smärta träffade min panna. Rummet snurrade än en gång några varv. Sen blev allt svart. 

^^^

Stay beautiful xoxo

UnexpectedWhere stories live. Discover now