~.~.~.~.~
Hospital Dongguk
Haerin menutup lokernya selepas menukar pakaian nya kepada pakaian khas untuk pembedahan. Dia ambil telefon nya dan berjalan keluar.
Semasa berjalan dia ternampak Wonwoo di kaunter tengah menyemak fail pesakit. "Wonwoo.." panggilnya. Wonwoo menoleh memandang Haerin.
"I need to with talk you.. " kata Haerin.
Dia dan Wonwoo pergi ke biliknya. Haerin menunjukkan komputernya pada Wonwoo.Wonwoo meneliti setiap gambar MRI yang ada di skrin komputer Haerin. "Hmm, sel tu dah merebak hampir separuh daripada otak..did she has brain cancer or what?" tanya Wonwoo.
"She has leukemia stage three and now, she suffered brain cancer as well.. " terang Haerin."It's hard. So, nak buat apa?" tanya Wonwoo. "I need your help. I already talk with her, but she does'nt want to doing the surgery.. you know, she still had a chance to live more.." kata Haerin. Wonwoo berfikir. "I ask you because you're one of the best surgeon here.." kata Haerin.
"Make an appoitment for me with her tomorrow.. " kata Wonwoo.Haerin mengangguk."But Haerin, siapa patient ni? tanya Wonwoo. "Oh, i guess her name.. is.. Yoon Hana. You can check her medical file here.. But, now i got to go.. i have a surgery.. bye!" kata Haerin sebelum menyerahkan fail pesakit pada Wonwoo dan dia berlalu pergi.
Wonwoo menyelak setiap helaian pada fail tersebut. Tangan nya berhenti pada halaman yang memaparkan profil pesakit.
------
Name : Yoon Hana
Age : 23 years old
Birth date : 10 July 1996
Gender : Female
Blood type : B rh+Health history :-
- doing surgery for broken knee bone
- had leukemia (stage three)
- suffered a brain cancer
- breathing problem (asthma)------
Wonwoo tergamam. Dia tak percaya apa yang dia baca dan lihat. Wonwoo buka halaman yang memaparkan laporan x-ray, ct scan dan juga MRI. Dia meneliti kesemua laporan. Hana dah menderita leukemia sejak tiga tahun lepas.
"Macam mana aku boleh tak tahu... dia ada semua ni... " kata Wonwoo.
~.~.~.~.~
Hana berjalan masuk ke bilik menunggu.Dia nampak Doktor Haerin duduk di situ sedang bermain telefon. "Annyeong.." katanya. Haerin terus menyimpan telefonnya. "Cik Hana, duduklah dulu.." katanya.
Hana mengangguk dan duduk di sofa berhadapan Haerin."Cik Hana, saya sebenarnya.. bukan nak paksa cik untuk buat surgery, but we have a surgeon that can do the surgery. It will be okay after that.." kata Haerin.
Hana cuma tersenyum. "Doktor, risikonya tinggi. Saya mungkin akan mati dalam operation room nanti. Daripada mati dalam tu, baik saya enjoy hidup saya ni dulu dan mati dgn cara yang tenang.." kata Hana, berdegil."No, cik Hana tak boleh cakap mcm tu. We will make sure you're safe and you can live happily after this.." kata Haerin, cuba memujuk. Hana cuma mengeluh. "I don't know. I just want to live like the others.. " kata Hana. Haerin mula rasa kesian pada Hana. Dia tahu bukan senang untuk hidup bila ada penyakit berbahaya dan jangka masa untik hidup amatlah sedikit.
Pintu bilik menunggu dibuka. Wonwoo menapak masuk ke dalam.Hana dan Haerin memandang ke arah Wonwoo.
Hana agak terkejut bila nampak Wonwoo. "Haerin, boleh saya cakap dgn patient sekejap.." kata Wonwoo. "Yeah, i'll wait outside.." kata Haerin lalu keluar.Wonwoo duduk di hadapan Hana. Hana cuma mengalihkan pandangannya daripada bertentang dengan Wonwoo.
"Kenapa awak tak beritahu saya pasal ni, Hana ??" tanya Wonwoo."Macam awak kisah pasal saya lagi.." kata Hana."Awak hidap leukemia masa kita still ada relay Hana! Kenapa awak tak pernah beritahu saya?? " jerit Wonwoo. "Sebab saya sayang awak! Saya tak nak awak sedih,bila dapat tahu saya sakit..Awak nak ke saya ni lagi sebagai girlfriend awak bila tahu saya ni ada leukemia? " balas Hana,geram.
Mereka kini menghadap satu sama lain. Hana merenung ke dalam mata Wonwoo." Saya sayangkan awak juga.. tapi kenapa awak buat saya macam ni Hana? Kenapa? Awak lukakan hati saya.. sekarang ni, awak nak tambah luka ni lagi ke Hana? Kalau awak beritahu saya, maybe kita boleh hidup bahagia sampai skrg.. but you're too selfish! Penting kan diri! "kata Wonwoo.
"Saya selfish? Sudahlah Wonwoo! Memang, saya buat semua ni. Semuanya sbb awak. Saya curang dgn awak supaya, awak akan benci pada saya. Bila awak benci saya, awak takkan pernah ambil berat pasal saya. Satu pun takkan! Saya decided untuk flight ke US lepas tu. Tapi, parents saya tak boleh terima yang saya ni sakit.. so i came back here.. just want to enjoy my life happily then.. i will die. So takde sape yang akan kisah pasal saya...So please, stop caring about me!" kata Hana.
"No! No matter what, i want you to do the surgery.." kata Wonwoo."Why? Nobody out there, love me anymore okay! So better saya mati! No one care!" marah Hana. "Tapi saya kisah! Walau mcm mana pun, awak tetap kawan saya.. please, Hana..buat surgery tu. Lepas tu, awak boleh hidup bahagia.. maybe parents awak akan terima awak semula.. hmm.." kata Wonwoo.
Hana terdiam. Air matanya mengalir di pipinya. Dia menoleh ke sisinya menghadap cermin yang menunjukkan pemandangan di luar. Wonwoo bangun dan duduk disebelah Hana. Dia memegang bahu Hana.
Hana mengangkat mukanya memandang Wonwoo. Wonwoo mengelap air mata Hana dgn mengusap pipinya menggunakan jarinya. "Saya tahu awak sedih.. hidup awak teruk.. but awak masih ada orang yang still sayangkan awak, Hana.. okay." kata Wonwoo.Hana segera memeluk Wonwoo. Dia menangis teruk di dalam pelukan Wonwoo. "Saya.. tak.. boleh terima.. semua ni! Kenapa.. saya Wonwoo!! Kenapa.. saya!!" jeritnya. Wonwoo cuma mengusap perlahan kepala Hana.
"You're strong right.. Hana, please. Kita buat surgery, walaupun risikonya tinggi. Saya yang buat surgery tu. Saya akan pastikan awak selamat Hana.. Saya nak tengok, Hana saya yang happy dan ceria mcm dulu.. okay.." kata Wonwoo.Hana menguatkan lagi pelukannya pada Wonwoo.~.~.~.~.~
Haerin berhenti dihadapan bilik menunggu. Dia ternampak Wonwoo dan Hana berpelukan daripada cermin lut sinar bilik tersebut. Dia segera berlari ke biliknya. Air matanya mengalir.
Hatinya terasa sakit."Hish! Kenapa.. dgn aku ni..! Haih! Haerin, kau ni bodohlah.. kau tu je yang bertepuk sebelah tangan.. Lagi sakit hati aku ni adalah.. erghh! " katanya. Dia tersedu-sedu menahan tangisannya. Dia ambil tisu dan mengelap air matanya. Dia terus menutup mukanya dgn tangan nya dan menangis semula. Hatinya betul-betul rasa sakit.
~.~.~.~.~
YOU ARE READING
HeartBeat [Jeon Wonwoo] ✓
FanficDua orang doktor muda yang bertugas bersama dalam unit perubatan kecemasan dan pembedahan di sebuah hospital. Disebabkan sudah lama mengenali, timbul perasaan suka dan cinta terhadap satu sama lain tetapi masing-masing masih keliru dengan perasaan m...