~.~.~.~.~
Hospital Dongguk...
Haerin keluar daripada lif. Dia baru habis berjumpa dengan pengarahnya jadi dia ingin balik semula ke bilik. Tetapi langkahnya terhenti apabila ternampak Yura berdiri di tepi koridor seorang diri. Yura memegang secawan kopi daripada kafe di bawah. Haerin berjalan ke arah Yura. "Bahh!" sergah Haerin. Yura menjelingnya.
"Amboi, jeling orang pula!" marah Haerin. Yura memandang Haerin. "Kau kena tolong aku Haerin! Please! " kata Yura. Mukanya nampak agak risau. "Asal kau ni? Ada problem ke? Cuba cerita kat aku.." kata Haerin. "Kat tempat lain lah". Yura menarik Haerin pergi ke tangga. Mereka berdua berdiri di situ. "Okay, cerita cepat.." kata Haerin. Yura mengeluh.
"Mingyu ajak aku keluar. Macam mana ni?"
Haerin membuat muka menyampah di hadapan Yura.
Ingat maasalah apalah kawannya sorang ni hadapi. Rupa-rupanya masalah cinta. Ya, dia tahu Yura sukakan Mingyu. Kes Yura sama je macam kes dirinya cuma Haerin dah berjaya. "Bila?" tanya Haerin. "Malam ni.." kata Yura."Wow.. so pergi jelah. Jangan-jangan dia nak confess kat kau tak?" kata Haerin. Yura mengangguk. "Dia actually dah confess kat aku pun. Dia kata kalau aku suka dia juga, aku setuju untuk keluar dengan dia malam ni.." kata Yura. Haerin menekup tangannya bersama. "Baguslah! Kau suka dia kan, pergi je. Woah, tahniah sebab tak lama lagi kau pun dah ada teman lelaki. Takdelah hari-hari terperap dalam bilik" kata Haerin. Sempat lagi dia memerli Yura.
"Masalahnya sekarang ni, aku tak boleh keluar malam ni. Aku ada dinner dengan family aku. So macam mana ni?" tanya Yura.
Dia takut yang kalau dia beritahu Mingyu, Mingyu akan fikir dia menolak cintanya. Aduhai. Susah pula. Haerin ketawa."Cakap jelah kau ada dinner. Jujur dengan dia. Dia takkan marah punya.."
"Tapi, macam mana kalau dia fikir aku tolak confession dia?"
"Takkan punya. Mingyu tu seorang yang memahami.."
"Mana kau tahu?"
"Aku tahulah aku dah lama kawan dengan dia"
Yura mencebik. "Kau lagi kenal Mingyu dari aku. Tak guna punya kawan.." kata Yura. Cemburu lah tu. Haerin menjelir lidahnya. "Aku tolong kau ni. Aku nak balas jasa kau sebab kau tolong Wonwoo confess dekat aku. So, kau better pergi jumpa Mingyu. Jujur dengan dia, kau sukakan dia. Tapi cakap sorry, sebab kau tak boleh keluar dengan dia sebab ada family dinner. Habis cerita. Settle!" kata Haerin. "Kau memang pandai.. sayang kau" kata Yura sambil memeluk Haerin. "Kau tu je yang bodoh.." kata Haerin. Yura melepaskan pelukan dan menolak Haerin. Mereka berdua ketawa.
~.~.~.~.~
Haerin dan Yura turun ke lobi bersama. Jam dah menunjukkam pukul 7 malam. Mereka berdua pulang bersama memandangkan pagi tadi mereka ke hospital bersama. Sampai saja di parking lot, Haerin ternampak Wonwoo berdiri di hadapan keretanya sambil bermain telefon. Yura pun apa lagi, jeritlah panggil Wonwoo. "Wonwoo!!".
Wonwoo menoleh ke arah dua orang gadis tersebut. Senyuman nya terukir di bibir apabila nampak Haerin. Wonwoo berjalan ke arah mereka berdua.
"Yura, awak tak kisahkam balik seorang?" tanya Wonwoo. Yura ketawa dan mengangguk. "Takpe. Saya boleh terus pergi rumah family saya. Bye, Haerin. Jumpa nanti kat rumah.. and selamat berdating ya korang berdua.." Yura mengusik mereka dan berjalan ke arah keretanya. Kereta Yura bergerak keluar dan mereka melambai tangan ke arah Yura."Saya lapar. Awak tahu kita patut makan kat mana?" tanya Wonwoo. Haerin mengangkat bahunya tanda tidak tahu. Kemudian, dia terfikirkan satu tempat. "Jom makan sushi. Saya dah lama teringin nak makan sushi tapi asyik tak sempat je.." kata Haerin. Wonwoo mengangguk. "Okay, jom!" . Mereka berdua berjalan ke arah kereta. Wonwoo membukakan pintu kereta untuk Haerin. "Dipersilakan tuan puteri.." kata Wonwoo. "Terima kasih, hambaku" kata Haerin lalu dia ketawa apabila melihat riak muka Wonwoo berubah. "Hahahaha.. saya gurau jelah.." kata Haerin. Dia terus masuk ke dalam kereta dan Wonwoo pergi ke bahagian pemandu di sebelah untuk memandu ke restoran sushi yang Haerin inginkan.
YOU ARE READING
HeartBeat [Jeon Wonwoo] ✓
FanfictionDua orang doktor muda yang bertugas bersama dalam unit perubatan kecemasan dan pembedahan di sebuah hospital. Disebabkan sudah lama mengenali, timbul perasaan suka dan cinta terhadap satu sama lain tetapi masing-masing masih keliru dengan perasaan m...