~.~.~.~.~
Haerin memberhentikan kerusi roda Daeun ditepi katil Jaehyun. Dia berjalan keluar untuk memberi ruang kepada Jaehyun dan Daeun.
Daeun memegang tangan Jaehyun. Sejuk. Itu yang dia rasa sekarang. Air matanya mengalir.
"Jaehyun.. kenapa.." Daeun cuba bertanya pada Jaehyun tapi dia tak mampu. Jaehyun cuma tersenyum. "Daeun ah, dengar apa yang saya nak cakap ni.. ". Haerin mengangguk perlahan. Mereka berdua memandang satu sama lain."Daeun ah, saya.. minta maaf. Saya.. minta maaf.. sebab saya.. rahsiakan.. sakit saya.. Saya tak sanggup.. tengok awak.. nangis. Mesti awak.. marah saya.. Saya minta maaf.. sebab saya.. awak terlantar hari tu.. awak hilang separuh.. daripada ingatan awak.. semuanya sebab.. saya. Saya minta.. maaf. Saya.. sayang.. awak sangat-sangat Daeun. Hari.. hari saya doa.. supaya awak.. sedar. Saya.. gembira.. bersyukur.. awak dah.. sedar. Saya gembira.. dapat dengar.. suara awak.. tengok awak.. senyum. Jadi.. please.. jangan menangis. Okay? Awak.. nampak cantik.. bila awak.. senyum. Saya suka tengok.. senyuman awak.
Rantai tu.. jangan tanggalkan.. itu hadiah.. terakhir saya.. untuk awak. Saya.. banyak menyusahkan awak.. saya buat awak dengan family awak.. berjauhan.. semuanya.. salah saya. Saya minta maaf.. maafkan.. saya ..Daeun. Awaklah.. gadis.. pertama dan terakhir yang.. pernah curi dan isi hati.. saya. Terima kasih banyak-banyak. Awak.. selalu buat.. saya gembira. Saya rasa.. apa erti ..kebahagiaan.. bila bersama awak..
Daeun ah, jaga.. kesihatan.. awak baik-baik hmm..Ingat selalu, walaupun.. saya dah.. tiada, saya selalu.. tengok awak. Saya ada dengan.. awak. Dalam hati.. Saya sayangkan awak.. Daeun..Jangan lupakan.. saya.. okay.."
Jaehyun makin tenat. Nafasnya turun naik. Cuba mendapatkan oksigen secukupnya tetapi dia terlalu lemah. Daeun menangis teresak-esak. Dia bangun dan memeluk tubuh Jaehyun. Jaehyun membalasnya perlahan. Kemudian, bibir Daeun dikucupnya perlahan. Air mata Daeun diusap perlahan menggunakan ibu jarinya.
"Saya.. sayang.. awak juga.. Jaehyun" kata Daeun. Jaehyun mengangguk perlahan. Daeun terus berada di pelukan Jaehyun. Dia meletakkan kepalanya di atas dada Jaehyun. Dia dapat rasa dengupan jantung Jaehyun makin perlahan. Sehinggalah tiada bunyi lansung. Air matanya mengalir dengan laju. "Jae..hyun!!" jeritnya perlahan.
Bunyi mesin dengupan jantung menerpa telinganya. Jaehyun dah tiada. Jaehyun dah mati. Jaehyun dah tinggalkannya buat selama-lamanya. Daeun tak bangun daripada Jaehyun. Dia terlalu terkejut dan sedih.
Pintu bilik dibuka. Wonwoo, Mingyu dan Daeun masuk. Mereka bertiga mengeluh perlahan melihat apa yang berlaku. Mingyu berjalan ke arah mesin yang berbunyi lalu mematikannya. Haerin melihat Daeun dengan penuh simpati. Kesian pada gadis muda tu. Haerin berjalan ke arah Daeun.
"Daeun, mari. Biar doktor Mingyu uruskan Jaehyun.."kata Haerin sambil memegang lengan Daeun. Namun gadis itu menepis tangannya. "Tak.. Biarkan saya kat sini. Saya nak duduk dengan Jaehyun.." kata Daeun. Haerin cuba memujuknya lagi. Tetapi Daeun tetap macam tu. "Daeun.. biar kami uruskan Jaehyun dulu.. please, bagi kerjasama" kata Wonwoo perlahan. Daeun bangun dengan perlahan. Dia memandang Jaehyun yang dah tak bernyawa itu. Air matanya mengalir lagi.
"Saya benci awak! " kata Daeun. Dia terus bangun dan duduk di kerusi roda. Haerin membawanya keluar supaya Wonwoo dan Mingyu dapat uruskan semuanya. Daeun tak henti-henti menangis. Tetapi dia cuma berdiam. Haerin membawanya pulang semula ke bilik supaya dia boleh bertenang dan berehat.
~.~.~.~.~
Dua hari kemudian...
Daeun mengetuk pintu bilik rehat para kakitangan hospital. Wonwoo dan Haerin berada di situ. Dia masuk. "Doktor..".
Wonwoo dan Haerin yang tadi sibuk melihat komputer masing-masing terus memandang Daeun."Eh, Daeun. Duduklah" kata Haerin. Dia mengajak Daeun duduk di sofa dan dia duduk di sebelah Daeun. "Kenapa?" tanya Haerin. "Ouh, saya datang sini sebab saya nak ucapkan terima kasih. Doktor berdua dah rawat saya sampai saya sembuh. Terima kasih banyak-banyak" kata Daeun. "Sama-sama. Tapi, kenapa awak nampak macam nak pergi jauh je?" tanya Wonwoo. "Saya akan pindah ke rumah saya balik. Saya takkan tinggal di Seoul lagi. Saya akan ikut ibubapa saya. Sebab tu saya datang nak ucapkan terima kasih" kata Daeun.
"Ya ke? Takpelah, baguslah kalau awak bercadang nak tinggal dengan keluarga awak semula.." kata Haerin. "Terima kasih banyak-banyak" kata Daeun lagi.
Haerin tersenyum. Dia memeluk Daeun. "Hati-hati. Jaga kesihatan baik-baik ya. " kata Haerin.
Daeun mengangguk. Dia bangun dan berjalan ke pintu. Dia menunduk sedikit sebelum keluar."Mesti dia nak lupakan semua kenangan dia dengan Jaehyun.." kata Haerin. "Mungkin. Takpelah. Masa depan dia cerah lagi" kata Wonwoo. Haerin mengangguk.
Kemudian, pintu bilik dibuka.
Rachel datang. Dia juga agak terkejut bila Haerin ada disitu."Oh.. hai Haerin.. " tegurnya. Haerin mengangguk perlahan.
"Wonwoo, saya ada benda nak cakap dengan awak" kata Rachel.
"Okay.. apa dia?" tanya Wonwoo.
Rachel memandang Haerin lalu mengangkat sebelah keningnya.
"Berdua.." katanya. Haerin yang mendengar terus melihat mereka berdua. Dia terus bangun. "Saya pergi dulu. Saya ada kerja nak buat. Jumpa nanti" kata Haerin sambil mengangkat komputer ribanya lalu keluar.Rachel terus duduk di hadapan Wonwoo. "Cakaplah.." kata Wonwoo. Rachel tersenyum sinis.
"Apa hubungan awak dengan Haerin tu? Awak berdua nampak rapat" kata Rachel. Dia menyilangkan kaki serta tangannya. Dia memandang Wonwoo serius. Wonwoo lansung tidak pandang ke arahnya tapi sibuk membuat kerja pada komputer ribanya. "Saya takde pape lah dengan dia..why?" tanya Wonwoo."Awak tahu daddy nak awak jadi menantu dia kan? " kata Rachel. Wonwoo berhenti menaip. Kini dia memandang wajah Rachel.
"Jadi?". "So, awak dengan saya kena lah bersama. Baru kita boleh kahwin" kata Rachel selamba. "Awak ingat kahwin ni boleh main-main ke? Saya dengan awak sepupu je. Tak lebih dari tu" kata Wonwoo."But, my daddy want you to married with me. Dia nak awak uruskan hospital baru dia kat sana. So, kalau kita kahwin kita boleh work together. Easy kan?" kata Rachel. Wonwoo ketawa.
"Saya akan cakap dengan daddy awak tu, saya terpaksa tolak tawaran dia. Sebab apa, saya dah ada kekasih" kata Wonwoo. Dia bangun dan terus keluar. Rachel mendengus geram."Siapa pula kekasih dia? Jangan.. jangan.. doktor Haerin tu. Argh! Tak guna punya Wonwoo" marah Rachel. Dia perasan yang Wonwoo tertinggalkan komputer ribanya. Terua saja dia buka dan memang tepat jangkaannya.
Wallpaper komputer milik Wonwoo merupakan gambar Haerin dan dirinya. Rachel menutup komputer tersebut dengan kasar. "Aku balik sini sebab aku nak kau je Wonwoo. Tapi kau dah ada perempuan lain ya.. Okay, game baru mula. Aku akan pastikan kau ikut aku balik america balik. Just wait and see.." kata Rachel penuh benci.
~.~.~.~.~
YOU ARE READING
HeartBeat [Jeon Wonwoo] ✓
Fiksi PenggemarDua orang doktor muda yang bertugas bersama dalam unit perubatan kecemasan dan pembedahan di sebuah hospital. Disebabkan sudah lama mengenali, timbul perasaan suka dan cinta terhadap satu sama lain tetapi masing-masing masih keliru dengan perasaan m...