~.~.~.~.~
Haerin menarik bagasinya keluar daripada bilik hotel. Tak sabar rasanya nak pulang ke Seoul semula. 6 hari di Incheon. Penat.
Haerin masuk ke dalam lif dan turun ke lobi sementara menunggu Joshua uruskan apa yang patut di kaunter. Dia duduk di sofa di hadapan kaunter reception. Telefon dibawa keluar.Pelik. Sejak semalam sampai ke hari ni, satu panggilan daripada Wonwoo pun tiada. Haerin ada telefon Yura, tapi Yura cuma cakap mungkin Wonwoo sibuk.
Haerin melihat semua mesej yang di hantar pada Wonwoo.To : Wonwoo ♡
"Awak, kenapa tak jawab call saya? Awak busy ke?" 6:15 p.m
"Wonwoo~ awak tak apa-apa kan? Kalau awak baca, please reply.." 7:00 p.m
"Awak.. kenapa ni? Takkan awak tak nak jawab call saya.. kalau ya pun, reply mesej saya" 8:25 p.m
"Jeon Wonwoo! Saya rindu awak ni.. please.." 9:48 p.m
"Saya balik esok.. tunggu saya.
Saya sayang awak.." 10:30 p.m"Selamat malam~ sweet dream..
I love you.." 11:07 p.mHaerin mengeluh perlahan. Kenapa Wonwoo macam ni. Semua mesej nya tak berbalas. Call, lagi lah. Tak berjawab lansung. Macam dia ada buat salah. Lamunan Haerin terhentu apabila Joshua duduk di hadapannya.
"So, everything's done. Let's go back to Seoul.." kata Joshua.
Haerin cuma mengangguk. Dia bangun dan menarik bagasinya.
Joshua pelik dengan sikap Haerin yang selalunya ceria tetapi hari ni lain. Joshua segera mengikut Haerin ke tempat letak kereta.
Mereka berdua meletakkan beg di bonet kereta dan masuk ke dalam kereta.Sepanjang perjalanan Haerin cuma berdiam diri. Sibuk memikirkan kenapa Wonwoo macam tu. Wonwoo tak pernah tak reply mesejnya. Kalau busy pun, lepas habis kerja dia akan call Haerin semula. Tapi ini tidak. Joshua melihat ke kirinya.
Dia melihat Haerin yang termenung ke luar tingkap."Haerin.. are you okay?"
Haerin mengangguk. Entah kenapa tiba-tiba dirinya terasa sebak sedikit. Air matanya mula bertakung di mata. Tunggu masa untuk jatuh. Joshua memberhentikan keretanya di kawasan rehat berdekatan.
"Kenapa awak stop?" tanya Haerin.
"Awak tu.. okay ke tak?"
"Saya okay lah.. jangan risau"
"Tipu. Tu dah nangis dah tu"
Haerin cepat-cepat mengesat air matanya. "Haerin, tell me what's wrong.." tanya Joshua. Joshua menarik tangan Haerin dan mengusapnya perlahan. Haerin memandang Joshua. Disebabkan dia cuma berdiam diri, Joshua menariknya ke dalam pelukan. Haerin kaku seketika sebelum dia menolak tubuh lelaki itu. "Joshua! Apa awak buat ni.." kata Haerin.
Dia agak pelik bercampur sedikit geram apabila Joshua sesuka hati memeluk dirinya."I'm sorry okay.. saya tak de niat lain pun.." kata Joshua.
Haerin menjauhkan sedikit dirinya daripada Joshua. Dia terus pandang ke luar tingkap.
Joshua menjelingnya geram tanpa Haerin sedar. Baru nak mula, ditolak begitu. Joshua kembali memandu. Tetapi mereka tak sedar, ada seseorang mengambil gambar mereka secara senyap.~.~.~.~.~
Wonwoo duduk di kafe di lobi hospital. Dia melihat jam tangannya. Pukul 2 petang. Sepatutnya Haerin dah sampai dah. Wonwoo cuma ada satu jam saja lagi sebelum flight nya ke America. Dia nak dengar penjelasan Haerin dulu. Dia tak nak buat keputusan terburu-buru.
YOU ARE READING
HeartBeat [Jeon Wonwoo] ✓
Fiksi PenggemarDua orang doktor muda yang bertugas bersama dalam unit perubatan kecemasan dan pembedahan di sebuah hospital. Disebabkan sudah lama mengenali, timbul perasaan suka dan cinta terhadap satu sama lain tetapi masing-masing masih keliru dengan perasaan m...