~.~.~.~.~
Wonwoo merenung siling biliknya. Orang lain sibuk berkumpul di bawah untuk bersiap ke dewan perkahwinan tapi dia, masih dengan baju kasual berbaring atas katil.
Dia terfikirkan Haerin. Dia tahu dia sendiri tak boleh marah lama-lama. Hatinya cepat berlembut. Dia tunggu call daripada Haerin tapi sampai sekarang takde. Bayangkan hari ni dah hari Ahad. Dia tiba di America semalam, Sabtu. Satu call pun takde. Actually dia dah reply mesej-mesej Haerin tempoh hari. Dia ada suruh Haerin call nya semula tapi tak de pun.
Jangan-jangan Haerin merajuk. Argh! Wonwoo letih. Penat nak berfikir lagi apa yang akan berlaku. Setiap kali dia fikir untuk maafkan Haerin, video tersebut kembali bermain di fikirannya. Gambar-gambar yang dia dapat, elok tersimpan dalam laci. Mesej bergambar dalam telefon pun tidak dipadamnya lagi. Dia ingat nak tunjuk pada Haerin dan dengar penjelasan Haerin tapi tak juga.
Wonwoo tak nak semuanya berlaku untuk kali kedua. Hana dulu macam ni juga, sekarang Haerin. Dia percaya Haerin bukan perempuan yang suka mainkan perasaan lelaki. Dia tahu Haerin pendam perasaannya sejak tahun lalu, jadi tak mungkin Haerin sanggup lukakan hatinya.
Wonwoo mengeluh perlahan. Gambar-gambar Haerin yang ada di telefonnya di lihat satu persatu. Senyuman terukir perlahan di bibirnya. Dia teringatkan waktu dia bersama dengan Haerin. Wonwoo mengeluh perlahan apabila gambar Haerin dan Joshua berpelukan muncul di telefonnya. Terus saja dia tutup telefon. Dia tak tahu nak buat apa. Wonwoo buntu.
Pintu biliknya dibuka dan Puan Jeon muncul di sebalik pintu.
Dia menggeleng kepala melihat anak lelakinya yang mengelamun sejak dua menjak ni. Dia malas nak ambil tahu sebab dia tahu Wonwoo ni jenis yang suka selesaikan masalah sendiri. Jadi sebab tu dia biarkan saja.Puan Jeon menapak ke katil Wonwoo. Ditepuknya perlahan tubuh Wonwoo membuatkan anaknya itu tersedar daripada lamunan. "Omma.." terus saja Wonwoo duduk.
"Orang lain semua dah siap, dia atas katil lagi.. lagi setengah jam nak gerak dah.."
"Takde mood lah, Omma"
"Kalau ya pun kamu gaduh dengan Haerin, ni wedding noona kamu. Lepas ni tak boleh mesra-mesra dah, noona dah kahwin.."
"Tengok perempuan kedua yang Wonwoo sayang pun dah ada orang lain dalam hati dia.." sengaja Wonwoo buat lawak tak berapa nak lawak. Dia cuba nak naikkan moodnya sendiri. Omma nya cuma tersenyum.
"Omma tak pernah ada orang lain dalam hati Omma.. Wonwoo sorang je ada dalam ni.."
Wonwoo tersenyum suka. Tubuh Ommanya dipeluk. "Omma.. tolonglah Wonwoo.. Wonwoo dah tak tahu nak buat apa..".
"Lepas settle semua nya, story kat Omma. I will help you.. okay?" kata Puan Jeon.
Wonwoo mengangguk. "Dah cepat siap.. Nanti noona tunggu kat sana pula.." kata Puan Jeon. Dia melepaskan tubuh Wonwoo dan berjalan keluar. Wonwoo mengeluh berat namun cepat-cepat dia lupakan masalahnya. Dia nak rasa happy je hari ni.
~.~.~.~.~
Haerin duduk di sebuah restoran bersendirian. Dia menunggu kehadiran seseorang. Tangannya menggeletar sambil memegang sesuatu. Matanya melihat keadaan sekeliling.
"Haerin.. sorry saya lambat". Haerin mengangkat kepalanya melihat tuan punya suara. Joshua duduk di hadapannya. Haerin terus saja menyerahkan barang yang dipegangnya sejak tadi.
Joshua ambil sampul surat berwarna putih tersebut. Apabila dia buka, dia kelihatan terkejut.
"Kenapa? Terkejut? " tanya Haerin."Mana awak dapat ni?"
"Tak perlu tahu mana saya dapat. Explain dekat saya.. apa awak buat pada saya masa saya pengsan? "
"Saya tak buat apa-apa. Saya ternampak awak pengsan depan bilik.."
YOU ARE READING
HeartBeat [Jeon Wonwoo] ✓
FanficDua orang doktor muda yang bertugas bersama dalam unit perubatan kecemasan dan pembedahan di sebuah hospital. Disebabkan sudah lama mengenali, timbul perasaan suka dan cinta terhadap satu sama lain tetapi masing-masing masih keliru dengan perasaan m...