Chapter 48

507 50 0
                                    

~.~.~.~.~

Haerin membuka matanya perlahan. Rasanya dia mungkin tertidur disebabkan terlalu penat atau lemah. Haerin melihat sekeliling. Masih sama saja.
Tangan dan kakinya masih diikat. Haerin mengeluh perlahan. Dia melihat ke arah tingkap. Hari dah makin gelap. Haerin risau. Dia takut Rachel akan apa-apakannya.

Brrrrrr!!

Haerin mengeluh. Lapar lah pula. Tekaknya juga terasa kering. Kemudian, pintu bilik dibuka dan seorang berpakaian serba hitam masuk. Haerin mula kecut perut. Mana tahu orang tersebut nak belasahnya ke apa.

Orang tersebut membuka ikatan di mulut Haerin. "Aku takdelah jahat macam boss aku tu.. So, aku bawa kan kau makanan dengan air ni..Aku tak nak kau mati kebulur".

Haerin berkerut. Suaranya seperti seorang gadis. Disebabkan dia memakai topeng, Haerin tak boleh nak mengagak siapa. Kemudian, ikatan tangan Haerin juga dibuka.

"Kau makan lah. Tapi jangan lari!  Boss aku tahu, mati lah aku"

Dia membuka topeng mukanya dan tekaan Haerin tepat. Dia merupakan seorang gadis.
Gadis tersebut duduk di tepi Haerin sambil bermain dengan telefon bimbitnya. Haerin mengambil makanan tersebut dan makan dengan perlahan. Takut juga ada racun ke apa.

"Jangan risaulah. Takde racun pun"

Haerin memandang gadis tersebut. "Macam mana lah dia boleh baca fikiran aku.." fikir Haerin. Haerin terus menyambung makan tanpa berfikir panjang. Habis semuanya dia makan. Air pun habis.

Gadis itu datang ke arahnya kembali dan mengikat tangannya kembali. Dia mengikat balik mulut Haerin. "Boss aku datang. Kau diam je, nanti aku datang balik" katanya. Dia mengambil bekas makanan dan air Haerin tadi dan dibuang ke luar tingkap.

Pintu bilik terbuka dan Rachel masuk. Dia berjalan ke arah Haerin. "Apa aku patut buat dengan kau ni eh.. bunuh? Pukul? Jual?" tanya Rachel pada Haerin.

Haerin membeliakkan matanya.
Gila ke apa nak buat macam tu.
Haerin menjeling gadis tadi yang berada di belakang Rachel. Nampak macam gadis tersebut pun tak suka dengan Rachel.
"Takpe.. aku tahu. Aku simpan kau kat sini sampai kau mati kebulur. Then, aku buang mayat kau dekat laut. Kan senang.." kata Rachel kemudian dia ketawa.

Rachel bangun dan berjalan keluar. "Kau jaga dia elok-elok! Faham!" kata Rachel pada gadis tadi. Setelah Rachel pergi, gadis tersebut datang ke arahnya semula dan membuka ikatan tangan dan mulut Haerin.

"Awak.. ni siapa?" tanya Haerin.

"Aku? Nama aku Jane.."

"Ouh, tapi kenapa saya tengok awak macam tak suka je dengan Rachel tu.."

"Rachel? Memang. Dia tu penipu je tau tak. Aku pun tak ingin nak kerja dengan dia.. tapi sebab aku perlukan duit.. aku terpaksa"

"Duit untuk apa?"

"Omma aku sakit. Dia tenat sekarang dekat rumah. Aku tak boleh nak bawa dia pergi hospital sebab aku orang susah.
Rachel ni, kawan aku dulu. Aku minta dia tolong aku sebab dia doktor, tapi dia penipu. Dia kata dia akan tolong tapi tak. Aku terpaksa kerja dengan dia baru dia tolong aku selamatkan omma aku. Tak guna betul!"

"Omma awak sakit? Sakit apa?"

"Banyak tanya pula kau ni.. tapi takpelah. Omma aku sakit barah otak, tahap tiga"

Haerin ligat berfikir. "Saya boleh tolong awak.."

Jane memandang ke arah Haerin.
"Tapi awak kena tolong saya.."

~.~.~.~.~

Wonwoo melihat gelang tangan Haerin yang berada di atas mejanya. Joshua beritahu semuanya pada nya siang tadi.

HeartBeat [Jeon Wonwoo] ✓Where stories live. Discover now