~.~.~.~.~
Yura mengetuk pintu bilik Haerin berkali-kali. Dah pukul 10 pagi, takkan Haerin tak bangun lagi kot. Matahari dah nak tegak.
"Haerin! Kau dah bangun belum? Haerin! ". Yura jadi risau pula.
Dia pergi ke almari di ruang tamu dan membuka laci untuk mengambil kunci pendua bilik Haerin. Pintu bilik dibuka dan yang Yura nampak cumalah Haerin yang masih berselubung di bawah selimut.Tapi Haerin dah bangun pun. Cuma wajahnya nampak agak risau. Yura menarik selimut yang menutupi badan Haerin.
"Kau kenapa ni? Dengan selimut bagai?"
"Yura! Kau kena tolong aku. Aku dah tak idea ni." kata Haerin abil menarik lengan Yura. "Kenapa ni?"
"Aku.. gaduh dengan Wonwoo. Eh! Aku dah lukakan hati dia. Macam mana ni?"
Yura menggaru kepalanya yang tidak gatal. "Sebenarnya, bukan kau sorang je ada masalah tu. Aku pun ada."
"Maksud kau? Kau gaduh dengan Mingyu?"
Yura mengangguk perlahan. "Aku tak sengaja marah dia. Mana taknya, dia kata nak bawa aku keluar semalam, tapi last-last minute dia cancel. Aku punya lah dah siap cantik-cantik bagai."
Haerin mengeluh. Dia menukar posisi baringnya kepada duduk.
Yura pula duduk di sebelahnya.
"Kau buat apa dekat Wonwoo?""Aku ajak dia kahwin."
"Apa?!?" Yura terjerit apabila mendengar kata-kata Haerin.
"Shh! Tak habis lagi ni."
"Okay.Okay."
"Then, aku suruh dia bawa family dia jumpa family aku. Aku paksa dia. Maybe dia kecil hati sebab aku ni memaksa. Family dia busy dekat sana. Tapi aku tak sabar. Then, lepas tu cara dia cakap dengan aku.. mendatar je. Dalam kereta pun dia tak cakap apa-apa. Apa aku nak buat ni?!"
Haerin menekup mukanya menggunakan bantal peluknya.
Yura pun begitu. Dua orang gadis yang mengalami konflik percintaan ni mengeluh berat.
Masing-masing buntu. Tak tahu macam mana nak pujuk teman lelaki masing-masing."Kau ada call dia?" tanya Haerin.
Yura mengangguk. "Voicemail."
"Aku pun." Haerin menjerit geram.
Yura terfikirkan sesuatu. "Ha! Aku tahu..". Haerin memandang Yura. "Aku tolong kau pujuk Wonwoo, kau tolong aku pujuk Mingyu. Boleh?"
Haerin berfikir sekejap. Betul juga. Memandangkan dia dan Mingyu rapat. Manakala, Yura dan Wonwoo merupakan kawan baik. Senang je.
"Okay."
~.~.~.~.~
"Ya, tahulah Wonwoo jaga diri dekat sini. Omma tu jaga diri juga. Nanti sampaikan rindu Wonwoo dekat Appa dengan noona. Okay, bye. I love you."
Wonwoo mematikan panggilan. Dia mengeluh perlahan. Dia merebahkan tubuhnya di atas katil. Hari Ahad. Hari yang penuh dengan kebosanan. Wonwoo bercadang untuk melelapkan mata sebentar tapi niatnya terhenti apabila telefonna berbunyi menandakan ada satu mesej masuk.
From : Park Yura
"Wonwoo, jom minum. Saya ada benda nak cakap dengan awak ni."
Berkerut dahi Wonwoo. "Mimpi apa Yura ni tiba-tiba ajak aku minum..". Wonwoo bangun dari pembaringannya dan berjalan ke almari baju untuk bersiap.
~.~.~.~.~
"Nah. Your favourite cake, blueberry cheesecake with cherry on the top and also your lemon iced tea." kata Mingyu sambil meletakkan dulang yang berisi sepinggan kek dan dua gelas air. Pinggan yang berisi kek kegemaran Haerin diletakkan dihadapan gadis itu bersama airnya.
YOU ARE READING
HeartBeat [Jeon Wonwoo] ✓
Fiksi PenggemarDua orang doktor muda yang bertugas bersama dalam unit perubatan kecemasan dan pembedahan di sebuah hospital. Disebabkan sudah lama mengenali, timbul perasaan suka dan cinta terhadap satu sama lain tetapi masing-masing masih keliru dengan perasaan m...