Chapter 8

744 88 0
                                    

~.~.~.~.~

Hospital Dongguk

Wonwoo keluar daripada bilik pembedahan selepas semuanya selesai. Dia berjalan keluar untuk ke bilik persalinan, tetapi langkahnya terhenti apabila dia ternampak Haerin sedang duduk di kerusi menunggu sambil bermain telefonnya.Wonwoo nak je jalan ke arah Haerin dan menegurnya. Tapi bila teringat akan kejadian hari tu, dia rasa malu untuk berjumpa Haerin.

Jadi, dia pusing dan ikut jalan yg lain. Dia harap sangat Haerin tak perasan akan dirinya dan tidak mengekorinya. Disebabkan dia asyik menoleh kebelakang, dia akhirnya terlanggar seseorang.
Dah lah orang tersebut bawa air kopi yang masih panas. Habis tumpah dibajunya.

"Ahhh!!" jerit Wonwoo apabila badannya terasa panas akibat tumpahan air. "Ohh, sorry-sorry..." kata orang tersebut. Wonwoo mengangkat mukanya dan... "Lah! Yura rupanya.." kata Wonwoo, lega. "Ohh. Sorry.. saya tak nampak awak.." kata Yura.
"It's okay, baju surgery je ni..nak tukar dah pun.. okaylah! See you later.." kata Wonwoo lalu pergi daripada situ secepat mungkin.
Yura berkerut. "Pasal pula tu..mcm nmpk hantu je..".

~.~.~.~.~

Haerin menyedut air di dalam gelasnya sehingga tinggal separuh. "Aku tahu lah aku yang belanja, tapi tak payah lah gelojoh sangat minum tu.." kata Yura. Haerin cuma sengih. "Aku haus lah! Tadi kan aku kena present psl patient. Penat. " kata Haerin.Selepas habis bercakap, dia sambung minum sehingga gelas itu kosong hanya tinggal beberapa ketul ais.

"Haerin.." panggil Yura. Haerin memandangnya. "Tadi kan.. aku nampak Wonwoo tu mcm pelik semacam je. Macam nampak hantu.." kata Yura. Haerin mengangkat keningnya. "Kenapa pula.. biarlah dia tu. Ermm Yura aku nak cakap something ni.. tapi kau kena janji jangan bagitahu org lain "kata Haerin.
Yura mengangguk. Haerin menceritakan semua yang berlaku semalam pada Yura.

"What?? HAHAHAHAHA.." Yura ketawa suka. Haerin cuma memandangnya pelik. "Asal kau gelak?" kata Haerin. "Mesti korang acah-acah sweet time tu kan.. tapi aku tak sangka jadi mcm tu. Asal kau tak kis--" Belum sempat Si Yura ni habiskan ayat, Haerin tekup mulutnya. Dia suruh Yura senyap kerana Wonwoo dan Mingyu ada di kafe tersebut. Malulah kalau dorang terdengar.

Haerin dan Yura memerhatikan Wonwoo dan Mingyu yang berada di kaunter untuk membuat pembayaran. "Wonwoo! Mingyu! Sini!" jerit Yura. Haerin mengutuk di dalam hati. Ish! Kenapa dia panggil dorang.. sengaja je. Siap kau nanti, Park Yura. Kedua-dua jejaka tampan itu datang ke arah meja mereka. Mereka berdua duduk di hadapan Haerin dan Yura kerana.. Yura yang menyuruhnya.

"Amboi, tak pernah-pernah ajak orang duduk sekali, ni tiba-tiba.. asal?" kata Mingyu. Haerin dan Wonwoo cuba elak daripada pandang antara satu sama lain.
"Takdelah, saja.. ada orang tu mood dia baik..Aduh!" kata Yura. Dia menggosok kakinya kerana ditendang oleh Haerin.Haerin memandangnya dengan pandangan yang tajam."Saya rasa kaki saya sakitlah.. Mingyu boleh awak teman saya naik kejap.." kata Yura. Belum sempat Mingyu jawab, tangannya ditarik oleh Yura.Nasib tak tergolek. Malu woo, doktor tergolek.

Tinggal lah Haerin dan Wonwoo berdua. Mereka berdua berdiam diri. Selalunya tak macam ni. Bila jumpa mesti berbual, kadang-kadang gaduh sekali. Haerin tunduk memandang gelasnya.
Wonwoo memandangnya. "Haerin ah.." panggilnya.Haerin mengangkat muka. "Saya nak minta maaf pasal apa yang jadi semalam.. betul! Saya tak tahu mcm mana kita boleh... ada dlm kedudukan mcm tu.. I'm sorry.." kata Wonwoo.Haerin cuma ketawa kecil."It's okay.. benda dah jadi.. " kata Haerin.

"Lagipun, takde pape yang pelik berlaku kan.. so forget about it" kata Haerin lagi. Wonwoo tersenyum. "Awak suka kan sebenarnya?" usik Wonwoo. Dia perasan muka Haerin berubah merah. "Ish! Mengarut! Saya... cuma malu je.." kata Haerin.
"Why nak malu?" tanya Wonwoo. Eh! Eh! Banyak tanya pula mamat ni. "Yelah, awak lelaki saya perempuan. Of course lah malu" kata Haerin."Yelah tu.." perli Wonwoo. Haerin menjeling Wonwoo.Tetapi dalam hati dia, alahai. Mestilah dia suka.

~.~.~.~.~

Haerin yang sedang menaip di komputernya itu tersentak apabila Yura menepuk mejanya.
"Yahh!" marahnya. Yura cuma mengabaikan Haerin dan dia duduk di hadapan Haerin. "So, how? Kau dgn Wonwoo? Dah okay?" tanya Yura. Haerin mengangguk. "See, i told you. Kau kena usaha lebih sikit, nanti mesti dia perasan. Lepas tu, baru dia tahu.. kau taruh harapan kat dia" kata Yura. Haerin cuma mengangkat bahu."Hmm, bila agaknya dia nak perasan.. entah-entah dia tak de sikit perasaan pun dkt aku ni..Well, maybe dia ada org lain" kata Haerin.

"Hey! Jangan ckp mcm tu. Based on observation aku, I'm 100% sure, he will fall for you because you're always with him.. " kata Yura lagi. Haerin mengeluh. "Dia anggap aku kawan je, Yura" kata Haerin. Yura membuat muka menyampah nya. "Kau ni! Cuba positif sikit. Kau pernah tanya dia ke apa dia perasaan dia terhadap kau? Ha? Maybe dia ada hati juga kat kau.." kata Yura lagi."Yelah. Tapi, kalau dia memang betul-betul takde perasaan kat aku, aku terima jelah" kata Haerin.

"Itu lain cerita.. sekarang ni, kau kena yakin. Satu hari nanti, kau kena juga jujur dengan dia. Cakap yang kau sukakan dia. Tapi, kau jangan sedih or kecewa kalau dia reject kau. Kita tak boleh paksa hati orang, Haerin. Walau apa-apa pun, aku tetap support kau. So, anything kau cari je aku. Aku akan tolong kau..okay?" kata Yura sambil tersenyum. Dia mengusap tangan Haerin. Haerin tersenyum. Dia bersyukur ada kawan baik macam Yura ni. Yura amatlah prihatin terhadap dirinya dan juga Yura lah tempat dia mengadu dan meluahkan perasaan. "Thank you.." kata Haerin.

~.~.~.~.~

HeartBeat [Jeon Wonwoo] ✓Where stories live. Discover now