perspectief van Abdelila

1K 65 5
                                    

In het vliegtuig was het ook erg stil en we zeiden niets tegen elkaar. Eenmaal thuis aangekomen deed ella, dua in bad en in haar bed en deed zij dat ook. Nog steeds zeiden we geen woord tegen elkaar.
Ik maakte het bed in de andere kamer klaar, zodat ik daar kon gaan slapen en ging daarna ook zelf in bad. Ik ga slapen omdat ik kapot ben ondanks dat het hier 10uur is. Ik hoorde Ella nog bellen met iemand en volgens mij was het haar zusje. Marwa had me verteld dat ze haar zo bellen om haar te vragen of ze morgen wou komen naar haar zodat ze haar zogenaamd iets belangrijks kon vertellen. Dit was zodat ze naar de zaal zou gaan waar haar surprise feestje zou plaats vinden want jaah morgen is het zover.

Ik stapte ook ff mn bed in en ik sliep tot wel ongeveer 3uur.  Toen ik wakker werd rook ik een heerlijke geur. Ik rook msemen/rghayef (marokkaanse pannenkoeken).  Ik waste mn gezicht ging naar beneden en zag Ella in de keuken staan, yupp k had gelijk ik rook msemen. Ella was ermee bezig.

Ik zag mn mooie meisje in haar box spelen en paktr haar op.
'Hey papa' s mooie meidd. Was je aan t spelen mooierd. '

'Ohh je bent wakker'
Vroeg Ella

Ik: jaa en op tijd zie ik. 

E: waarom sliep je in die andere kamer. Ik had je echt niet opgegeten als je in je eigen bed zou willen slapen hoor. Het is inmiddels jouw bed tochh of heb ik t mis. 

Ik: ik weet niet ik dacht dat je dat liever niet had.

E: nee liever niet nee maar t is jouw bed en dit is jouw huis dus ik heb niet zoveel te zeggen.

Ik: ella stop alsjeblieft je weet best dat, dat ook jouw bed is en dat dit ook jouw huis is.
E: geen punt. Laat dat ik wil geen ruzie. Ik hou daar niet van. Ik kan het je wel vergeven maar je moet een ding weten en  dat is dat ik het niet zal vergeten, maar geen probleem ik wil gewoon normaal kun doen met je gewoon zoals eerst.

Ik: jaa ik ook en jaa ik weet dat je het niet zult vergeten.  Sorry

E: wil je niet steeds sorry zeggen alsjeblieft.
Ik: hahaha isgoed.

E: dankje haha

Ik: geen probleem hoor hahaha

E: hmm app wil je alsjeblieft de tafel dekken.

Ik: zoo dat heb ik lang niet gehoord

E: wat niet?

Ik: app

E: weet ik maar dat moet je verdienen hahaha dus wil je nu alsjeblieft de tafel dekken.

Ik: hahaha okeoke ben al bezigg

Ik zette dua in haar bedje terug en ging de tafel dekken.
Ella was nog bezig met de laatste msemens en ik nadat ik klaar was met het dekken van de tafel maakt ik ne3ne3 thee klaar. Ik zette dat ook op tafel en toen Ella klaar was gingen we aan tafel.

Ik: Ella gaan we vanmiddag ff boodschappen doen Ik zag namelijk dat de de koelkast En kasten leeg zijn.

E: ik heb vandaag afgesproken met mn zusje. Ze moest me wat belangrijks vertellen zei ze.

Ik: hoelaat hebben jullie afgesproken dan

E: hmm weet ik eigenlijk niet. Wacht k ga dr ff bellen.

Ze belde haar zusje en zette dr op luidspreker. 

E: Marwa ik heb je op luidspreker staan, want ben aan t ontbijten maar hoelaat spreken we af dan.

M: jaa rond 6uur ofzo want ben best druk vandaag kom dan naar huis ja, Abdelila zou je haar dan kunnen afzetten alsjeblieftt.

Ik: jaa isgoed geen probleem

M: dankjewell tot vanavond zinaa

E: tot vanavond schat

Ze hing op en we ontbeten verder.
We ruimden na het ontbijt alles op en gingen ons aankleden zodat we wat boodschappen konden gaan halen nadat we de boodschappen hadden gedaan gingen nog ff naar het winkelcentrum en voor we het wisten was het al 4uur, we gingen naar hfc en aten daar wat en daarna gingen we naar huis.

E: pfff eindelijk thuis.

Ik: ben je zo moe

E: jaa echt wollah en ik moet zo nog naar marwa.  

Ik: ohhjaa wil je niet eerst iets gaan doen voor jr gaat

E: zoals?

Ik: weet ik veel miss dat je wilt omkleden fso.

E: ohhjaa nu je t zegt ff mn pyjamajurk aan

Ik: je pyjamajurk?

E: uuhh jaa ik toch naar huis dus maakt nie uitt.

Ik: hahaha sgoedd.

Ze ging haar pyjama aan en kwam naar beneden. We gingen dus naar marwa toe en gelukkig sliep Ella in de auto want anders zou ze weten dat we niet naar haar ouderlijke huis reden. Ella was dus echt heel moe waarschijnlijk nog van de reis naar huis. Toen we daar aankwamen maakte ik haar wakker en zag ik aan haar gezicht meteen dat ze wist dat we niet bij haar ouderlijke huis waren.

E: appiee waar zijn we.

Ik: stap uit be3da en ga naar binnen.  Ik ga dua uit de auto halen en kom eraan.

E: hmm okee dit is echt raar maar oke ik ga naar binnen.

Ik: hahaha s goedd ga dan.

E: of neenee ik wacht op je, we gaan samen naar binnen.

Ik:waarom

E: omdat ik t niet vertrouw

Ik: bedankt voor je vertrouwen in me.

E: nouu zo bedoelde ik t niett jongee

ik lachte naar dr en haalde pakte de maxicosi.

'Yallah kom dan gaan we naar binnen'
Ze hield me vast bij mn arm en samen gingen we naar binnen. De lichten stonden uit maar toen binnen kwamen gingen ze aan en riepen ze allemaal

"SURPRISEEEEE"

Ella keek me aan en keek toen naar haar zusje en marwa liep naar haar toe.
Dua schrok wakker en begon te huilen. Ik haalde dua uit de maxicose en wilde haar laten stoppen met huilen maar dat ging dus niet. Ik wilde haar aan Ella geven maar die was nog bezig met knuffelen.

Ik: uuhhm ik wil dit mooie moment niet verpesten hoor, maar dua wil jou ella bij mij word ze niet still.

Iedereen begon ineens te lachen en zeiden allemaal  'aawhh' waarom weet ik niet maar.....

E: hahahaha geef haar maar.

Ik gaf haar dua en dua was na een paar seconden alweer stil. Hoe doet ze dat tochh?

E: aan...aan wat heb ik dit verdiend?

Ik: wacht ff hoor nog een ding. Ella je moet me echt gaan leren hoe je dat doet want ik voel me op een of andere manier echt gediscrimineerd door mn eigen dochter.  Bij mij wordt ze maar niet stil en jij hebt haar een paar seconden vast en ze is direct stil.

Weer begon iedereen te lachen en dit keer begon ik me echt dom te voelen dus vroeg ik waarom ze lachte en toen zeiden ze dat dat om mij was. Om wat ik dus allemaal zei. Nou uuhh ik begreep er niets van.

Ik: nou uuhh ik ga naar huis en ik denk dat ik die prinses mee moet nemen zodat zij niet gek word van jullie feest.

E: aawhh zo jammer.

Ze gaf dua nog een kus en legte haar in haar maxicosi. Daarna ging ik er vandoor en zette ik dua af bij de ouders van Ella en ging ik naar huis om mn pak aan te trekken zodat ik weer terug naar het feest kon.

Weer aangekomen op het feest werd ik weer verrast.......

PatienceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu