Ik voelde dat iemand me een kus gaf op mn hoofd en ik schrok wakker.
Ik deed mn ogen open en zag abdelila naast me. Ik begon te huilen en rolde me zo klein mogelijk op. Ik was net een klein kind.Ik was zo bang. Het leek allemaal weer echt. Ik kan me nog elk detail herrineren. Elk klein detail. Mijn leven was perfect tot dat hij aankwam kakken. Dit is veel te veel voor me. Ik kan dit niet allemaal aan. Ik kan het gewoon niet meer.
Doordat het zo echt leek en voelde wilde ik niet alleen zijn. Enigste wat ik nu nodig had waren de armen van abdelila waar hij me mee kon omhelzen. Ik zei hem dat hij me niet alleen moest laten en viel weer rustig in slaap terwijl ik met mijn lichaam tegen de zijne lag.
Ik werd wakker en keek naar de klok. Het was half 10 en ik kon niet meer slapen dus besloot ik om op te staan en alvast ontbijt te gaan maken. Ik merkte ineens op dat app naast me lag en volgens mij was dat niet de bedoeling, maar toen wist ik alweer waarom. Na dat hij zijn arm om mij heen deed voelde ik me weer zo veilig en dat gevoel wil ik nooit meer kwijt en dat weet ik zeker. Ik haalde zijn arm rustig van me af, pakte mijn huisjurk en liep naar de badkamer van de gang. Ik kleedde me om en liep naar beneden denkend wat ik als ontbijt zou maken. Ik liep de keuken in en zag dat dada al bezig was met het ontbijt.
Ik liep rustig naar haar toe, knuffelde haar en gaf haar een kus op haar wang.
"Sbah el ghair leghzala dyalti (goedemorgen knapperd van me)"
D: sbah a ghair zine dyalti (goedemorgen mijn schat)
Ik: fe9ti bekri elyawm (je bent vandaag vroeg wakker)
D: ahh 7it majanish n3ass (omdat ik geen slaap kreeg)
Ik: o 3lash majaksh n3ass (en waarom kreeg je geen slaap)
D: man3raf (ik weet het niet) 7ta ntia fe9ti bekri alyawm (jij bent ook vroeg wakker vandaag)
Ik: jaa klopt. 7ta ana majanish n3ass (ik had ook geen slaap meer)
Ga maar zitten dada ik maak het wel voor je af.D: nee kom maar zitten. Bash twensini (om mij gezelschap te houden)
Ik deed haar schort af en bracht haar naar de keukentafel. Ik liet haar zitten en deed de short om. Ik waste mn handen en werkte de rest van de msemen (marokkaanse pannekoek) af.
Toen ik klaar was ruimde ik snel de keuken op en plofte neer op de bank samen met dada. We gingen haar hindoestaanse serie terug kijken van 2m en toen hoorde ik dua via de babyfoon praten tegen dr zelf. Ik liet dada achter en ging naar dua voor dat ze App wakker ging maken. Hij heeft volgens mij niet echt goed geslapen door mij meskien.Aangekomen in de kamer zag ik haar al praten tegen zichzelf. Ik pakte haar snel op en zette haar in bad. Na dat ik haar has gewassen liet ik haar nog even spelen met het water en haar badeendjes en ander speelgoed.
Ineens kwam app binnen en gaf dua een kus. Hij probeerde mij ook een kus te geven maar ik ontweek het snel en zei hem meteen dat ondanks wat er vannacht gebeurt was, het tussen ons nog steeds niet goed zit.
Ik haalde dua uit bad en vroeg aan app of hij me haar badjas willde geven en vroeg meteen of hij haar even kon omkleden.
Ik gaf hem dua aan en toen kwam zijn moeder ineens binnenstormen
En ze bleef maar zeuren en zeuren en zeuren en nog veeeeeel meeeer zeuren. Ik keek app geiritteerd aan en liep naar beneden.Ik pakte een kleedje uit de ladekast en ging naar de tuin. Ik sloot de deur, zette mijn kleedje neer en ging in de kleermakerszit zitten met mn ogen dicht. Ik vind dit zo heerlijk. De geur van het gras, de vogeltjes die fluiten en de stilte.......de stilte vind ik het geweldigst. Door de stilte ging er echt van alles door me heen. Mijn hele leven kwam in een flits voorbij.
JE LEEST
Patience
RomanceElla (20) en abdelila(23). Twee verschillende mensen. Ze zijn allebei een waardevol persoon uit hun leven kwijtgeraakt. Wil jij weten wie ze nou echt zijn en hoe dit verhaal afloopt? Lees dan dit verhaal en kom erachter.