Padesát devět

32 6 4
                                    

Přeji vám krásné prázdniny!

Doufám. že bude víc kapitol a vy budete mít čas na čtení! :D





Další den probíhal jako každý jiný. Chlapci cvičili a cvičili, byli však ze včerejšího ponocování unavenější a zmoženější než obvykle.

Nikdo na to ale nebral ohled. Po klasickém technickém cvičení s rytířem Marcem následovala dlouhá a nudná hodina teorie. Monseigneur Vincent svou dobrou náladu z minula už ztratil a mračil se jako obvykle. Dokonce nechal některé chlapce vyzkoušet, což dopadlo naprosto katastrofálně.

"Ty jeho hodiny mě jednou zničí!" zoufale vykřikl Roch, když vycházel ze stanu.

"Souhlasím." potvrdil Pol. 

Všichni, kdo ho slyšeli, se na sebe překvapeně podívali. Bylo to poprvé, co spolu dvojčata souhlasila. Dalšími slovy však jejich naděje rychle pohasly.

"Ale stejně by ses měl víc učit! Jednou tě taky vyzkouší! nemohl si odpustit Pol.

Na oběd byly jen studené brambory. Další výcvik měl začít až později, Pierre a Patrick se tedy rozhodli, že se vydají k Brunovi.

Chtěli jít sami, nakonec se k nim ale připojil i Rváč.

Po dlouhé době se zorientovali a našli ten správný podlouhlý stan. Nikdo tam však nebyl a chlapci se tedy vydali do okolí. Došli až ke čtvrti tábora, kde byly dílny a stánky všeho druhu. Netrvalo dlouho a zaslechli bouchání kladiv. Za jedním stanem spatřili skrytého Bruna. Měl na sobě surovou koženou zástěru a právě rozdmýchával výheň.

"Co tady u všech čertů chcete?" obořil se na ně statný kovář.

"Přišli jsme tě je pozdravit." usmál se Pierre a nevšímal si nevrlého hlasu.

"Tak to je od vás hezký." zabručel nevrle Bruno. Bylo na něm ale vidět jisté potěšení.

"Jak vám jde práce od ruky?" zeptal se Rváč.

Bruno se ušklíbl:"Jak vidíš hochu. Může to bejt lepší. Tento týden mám dost práce. Chcou vode mě hlavně nový štíty."

"Vypadá to hezky." poklepal na jeden Patrick.

Bruno na něj pohlédl:"Jak ses tam dostal? Běž raději zpátky!"

Patrick se spěšně vrátil ke kamarádům.

"Nový dělám vzácně, většinou spíš opravuju starý." vysvětlil kovář.

"Tak ať se daří. Hezké odpoledne." pokynul Pierre a obrátil se k odchodu.

"Dejte si pozor, hoši!" zavolal za nimi Bruno s kladivem v ruce.



"Šípy!" rozkázal jasným hlasem rytíř Marc a loukou se ozvaly souzvučné pohyby. Po hodinách tréninku se chlapci výrazně zlepšili. Od prvních zkoušení formací teď již vše vypadalo naprosto sladěně a svorně.

Bystrý a zkušený pozorovatel by však poznal jisté velké trhliny, pro úplný základ to ale bohatě stačilo.

"Útočná formace!" zahalekal znovu velitel a pečlivě vnímal, jak první chlapci v oddílech vytvářejí klín.

"Obrana!" vykřikl rytíř. Loukou se ozvaly tupé údery přiražených štítů. Rytíř si zakryl oči před záblesky slunce odraženého ve vyleštěných štítech.

Na život a na smrtKde žijí příběhy. Začni objevovat