Prolog

6.2K 277 14
                                    

"Jakže se jmenuje?" ptal se lord Philip svého komorníka, zatímco si to rázoval chodbou k salonku pro hosty a přitom si zapínal vrchní knoflíky košile.

"Ophelia, pane, Ophelia. Jako v Hamletovi. Je jí dvacet a je to dcera lorda z..." muž byl ovšem přerušen prudkým pohybem ruky svého společníka. Lord Philip z Lairg byl velice vzdělaný a vážený muž. Jeho kdysi kaštanové vlasy sice již dávno zestříbřely a na obličeji měl pár vrásek, ale i tak vypadal naprosto skvěle. Před pěti lety ztratil svou milovanou ženu, Elaine, se kterou bohužel nikdy neměli děti. A teď kráčel chodbou svého zámku za dívkou, která měla zaplnit tu mezeru, kterou tu po sobě Elaine nechala.

Došel až ke schodům a energicky je seběhl. Ve vstupní hale se naposledy zarazil a pak se vším odhodláním i když se spoustou vnitřní skepse vešel do místnosti. 

Poznat jeho nastávající nebylo zas tak složité. Stála hned vedle svého otce, drobného bělovlasého muže, který na něj místo pozdravu kývl a nenápadně naznačil, že se má radši věnovat jeho dceři.

Ophelia na sobě měla bílé, modře květované korzetové šaty, hnědé vlasy v drdolu s uvolněnými loknami a na rukou rukavičky až k loktům. Byla krásná, s milé tváře s jemnými rysy na něj koukaly smutné modré oči. Usmívala se, ale i přesto bylo v její tváři cosi tragického až smutného. Působila velmi plaše.

Philip přistoupil až k ní, uklonil se a jemně jí políbil ruku. "Jsem Lord Philip z Lairg a je mi velkou ctí, že vás poznávám." Dívka se usmála a sklopila pohled. "Ophelia Canterwrightová." představila se a vykouzlila pukrle. Jejich pohledy se na chvíli střetly, ale ona hned zabodla pohled zpět do země.

"Moc se Vám omlouvám slečno, ale nemám nejmenší tušení, co bych s vámi měl probírat. Seznamování nikdy nebylo mou světlou stránkou." pronesl po chvíli trapného ticha muž a Ophelia se pousmála a zvedla oči. "To mou taky ne. Vlastně mi to nikdy nešlo."

Oba dva věděli, proč tady jsou. Byla to první oficiální schůzka, ještě před zásnubami. Philip si dívku pozorně prohlížel, stejně jako ona jeho. První dojem, velice podstatná věc.

Když později dívka odešla, sedl si Lord hned vedle otce své nastávající. "Vypadá smutně. Stalo se jí něco?"

Muž se zasmušil. "Měla se vdávat. Jenomže její snoubenec nešťastně zesnul. Nerada o tom mluví a od té doby co se jí to stalo, je více tichá než obvykle. Doufal jsem..." Philip přikývl. "Budeme si rozumět."

Love /CZ/Kde žijí příběhy. Začni objevovat