Episod 30

894 17 2
                                    

Tukk tukkk!!

Ketukkan pintu mengejutkan aku  dari lamunan ku yang panjang.

Nor Aina masuk ke dalam sambil menutup pintu lalu duduk di hadapan meja kerjaku.

"Ros, kau okay?" Soalnya sambil memandang tepat ke mukaku.

"Kau rasa?"soal ku sengaja memberi ia berteka teki sendiri.

"Aku rasa kau macam ada masalah, kau putus cintakah Sama Mr. Ketuk?"tekanya sendiri.

"Nda lah, bila masa aku bercinta sama Mr. Ketuk, kalau aku jatuh cinta pun layak kah aku sama ia? Karang aku saja yang bertepuk sebelah tangan" jelasku sambil menyimpan kertas-kertas kerja ku ke dalam file.

" Bertepuk sebelah tangan memang nda kan berbunyi tapi kalau dua-dua bertepuk macam ni macam bunyi kompang di palu... pengantin baruu...duduk bersandinggg... tersimpul malu.." usiknya sambil bertepuk tangan dan  terus menyanyi lagu pengantin baru.

Terburai ketawaku melihat usikkannya itu. Memang terkena batang hidung sendiri.

"Kalau kau makan nasi minyak nanti jangan lupa aku. Aku mau jua makan nasi minyak sekali lagi. Usiknya sambil ketawa terkekek-kekek.

"Kau memang bakal makan nasi minyak ku lagi tapi bukan dengan Mr. Ketuk dengan orang lain"jelas ku sambil tersenyum.

"Siapa Ros? And bila? Kenapa aku nda update ni? Pandai kau a diam-diam" Nor Aina tidak berpuas hati dengan berita yang di dengarnya. Eksklusif tu...bakal di khabarkan ke seluruh media. Biar haters terus mengkritik. Aku ketawa sendiri.

"Aku sama Farid bercadang rujuk semula"

"Bininya macammana? Bininya?" Potong Nor Aina terus.

"Aisyah, sudah di ceraikannya"

"Why?!" Soalnya mengejutkan aku yang tercengang melihat ia nda berpuas hati itu.

"Adalah tu pasalnya. Nda payah ku cerita pasal kenapa, biar tia aku, Farid and my family saja yang tau"

"So kau setuju rujuk? Macammana Mr. Ketuk? Ia taukah yang kau kan rujuk ni?"

"Yes, I'll tell him later"jelasku tiba-tiba dadaku berdegup laju seperti menusuk ke tangkai jantungku aku terdiam sebentar menenangkan perasaan ku kala itu.

"Kenapa kau Ros?" Tanya Nor Aina sebaik melihat aku yang sedang memegang dadaku.

" Nothing, I'm okay"

Kenapa jantung ku mengepam laju sebaik mendengar pertanyaan Nor Aina tadi. Kenapa aku seolah seperti menyakiti diriku sendiri. Kenapa aku macam nda rela meluahkan apa yang bakal ku terangkan kepada Mr. Daniel nanti. Adakah aku sudah jatuh.....cin.... Nope baik ku pikirkan perkara lain dulu. Aku segera menepis-nepis  andaian ku itu.

"Okay, aku keluar dulu lah jumpa time lunch karang" Nor Aina berlalu meninggalkan ku.


Gila Talak (completed) Where stories live. Discover now